Úgy tűnik, nem mindegy, hogy tálalják a médiavállalkozások ugyanazt az üzleti modellt. A londoni Timesnál nem akar összejönni az előfizetéses online formátum, a New York-i kiadásnál viszont működik.
Remek eredményekről számolt be a The New York Times kiadója a tavasszal bevezetett online előfizetésekkel kapcsolatban. Az oldalnak az áprilisi 100 ezres darabszámról 224 ezerrel sikerült növelnie az előfizetői bázist. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elemzői várakozásoknál lényegesen jobb eredményről tudjanak beszámolni az elmúlt negyedévvel kapcsolatban. Ennek ellenére a nyomtatott lap egyre csökkenő bevételeit nem sikerült kompenzálni, és a médiavállalkozás összbevétele 2,2 százalékkal csökkent.
You are doing it wrong! A londoni The Times azonnal a markát nyújtja az olasóknak
Az egyiknek sikerül... ■ De miért működik New Yorkban az, ami
a londoni Timesnál nem megy? Az ok a részletekben keresendő. A
Rupert Murdoch érdekeltségébe tartozó angol lapnál ugyanis gyakorlatilag hermetikus paywall, azaz szabad fordításban fizetős kapu üzemel. Ez azt jelenti, hogy a címlapon kívül minden más tartalom csak az előfizetők számára jelenik meg.
Ezzel szemben a New York Times havonta húsz cikket bárkinek elérhetővé tesz, ráadásul az online előfizetők a választott csomag függvényében a lap iPhone-os vagy iPad-es változatát is teljes funkcionalitással használhatják. Utóbbiaknál ingyenesen csak a főbb anyagok elérhetők az alkalmazást letöltők számára. Az előfizetői számot nagyban növeli az is, hogy a nyomtatott lapra előfizetők automatikusan megkapják a lehetőséget a digitális formátumú tartalmak böngészésére.
New Yorkban havonta húsz anyag továbbra is ingyenes marad
Szinte ingyen ■ Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a folyamatosan futó akció keretében az első négy hét mindössze 99 centbe kerül, így komolyabb befektetés nélkül kipróbálható a konstrukció. Ezt követően viszont már 15-től 35 dollárig terjed az eltérő lehetőségeket tartalmazó
havi csomagok ára. A mostani sikereket tehát kicsit beárnyékolja annak lehetősége, hogy a jelenleg bő 200 ezres előfizetői tábor egy része az akciós időtartam leteltével nem lesz hajlandó a megemelt összeget fizetni. Egy biztos, hogy ez a fajta, félig zárt fizetős modell lényegesen jobb eredményekkel kecsegtet, mint a Murdoch-birodalom agresszív letámadásra építő politikája.