Az előző évük nem sikerült a legjobban, de az idei első három hónapra már biztató adatokat is közöltek.

A zeneszolgáltatás az idei első negyedév végén már 515 millió havi szinten aktív felhasználóval rendelkezett, így az első alkalommal jelenthette, hogy a félmilliárdos köszöböt is meghaladó felhasználói bázist tudhat magáénak. Ez 5 százalékos növekedésnek felel meg az előző első három hónapjához képest, és 22 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakában közölt adatokhoz viszonyítva, miközben a prémium előfizetők száma is 210 millióra emelkedett.

Utóbbi azonban csak 40 százalékát teszi ki az összes felhaszálónak, ez a ráta pedig folyamatosan csökken a hirdetésekkel támogatott csomagokkal szemben. A Spotify prémium előfizetői rátája 2019 első negyedévében még 46 százalékos volt, az átlagos évi 2 százalékpontos csökkenés pedig akkor is feltűnő trendet mutat, ha a társaság most kiadott negyedéves jelentéséből nem derül ki, hogy az ügyfelek milyen arányban váltogathatnak oda-vissza az egyes szintek között.

Már felfelé kapaszkodnak

A kommentárok a jelenség fő okának azt tarják, hogy a gazdasági visszaesés miatti a fogyasztók is csökkentik a kiadásaikat, de a megoszlás változása így sem hozta magával a hirdetésekből származó forgalom emelkedését. Sőt a Spotify adatai azt mutatják, hogy bár a cég reklámbevétele 17 százalékkal nőtt a 2022 első negyedévéhez képest, még mindig 27 százalékkal alacsonyabb volt a negyedik negyedévesnél, és a 3 milliárd eurós összes bevétel is visszaesés volt ebben a viszonylatban.

Éves szinten viszont 14 százalékos erősödést jelentett, még ha el is maradt némileg az előzetes piaci várakozásoktól. Azt a Spotify is elismerte, hogy teljesítménye "a hirdetési üzletág makroszintű folyamatokkal összefüggő változékonysága" miatt elmaradt a várakozásoktól, de hangsúlyozta, hogy a havi szinten aktív felhasználóinak számát majdnem kétszeres ütemben bővítette az előzetes iránymutatáshoz képest, ami történetének második legnagyobb negyedéves növekedése volt.

A működési veszteséget ezúttal sikerült 156 millióra szorítani, és második negyedévre 3,2 milliárd eurós bevétel mellett 129 milliós mínuszra számítanak. A cég az elmúlt időszakban elbocsátásokat hajtott végre, és megszüntetett bizonyos termékeket (Spotify Live stb.), hogy csökkentse kiadásait és növelje a jövedelmezőséget. Ezzel a beszámolók alapján tényleg sikerült is javítania az árrésein, de egészében nem sikerült felülkerekednie a hirdetési üzletág gyengébb teljesítményén.

Piaci hírek

Gartner: az MI miatt újra kell tervezni az adatstratégiákat

A vállalatok kétharmada úgy véli, újra kell gondolnia és fejlesztenie is kell az adatokkal kapcsolatos működési modelljét.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.