A tinik képküldözgetéséből indult alkalmazás mára igazi nehézsúlyú versenyzővé nőtte ki magát a Facebook szárnyai alatt. Az Instagram adta lehetőségekről a vállalkozások sem akarnak lemaradni.
Hirdetés
 

A 2010-ben induló Instagramot alig két év működés után vásárolta fel a Facebook. Az akkor még mindössze nagyjából 30 millió felhasználóval büszkélkedő képmegosztó alkalmazásért egyesek túlzásnak is találták az egymilliárd dolláros vételárat. Az azóta eltelt idő azt bizonyította, hogy Mark Zuckerberg egyáltalán nem lőtt mellé annak idején, sőt nagyon is jó lóra tett.

A cégek sem mehetnek el mellett

A felvásárlást követően rendkívül türelmes volt az anyavállalat, és hagyta, hogy az Instagram köré egyre hatalmasabb tábor épüljön. A befektetés "forintosítása" mindössze bő két évvel ezelőtt kezdődött meg, amikor is képek és rövid videók formájában először jelentek meg reklámok a platformon.

Tavaly nyáron aztán következett egy újabb mérföldkő: a hálózatra immár céges fiókkal is lehetett regisztrálni, azaz magánszemélyek és hírességek mellett innentől vállalatok, brandek posztjait is lehetett követni. A lehetőségre az első hónapokban viszonylag kevesen csaptak le, ám azóta igencsak megszaladt a mutató. 

 

Ahogy a Statista által készített fenti grafikon is jól szemlélteti, az utóbbi néhány hónapban 10 millió üzleti fiókot nyitottak. A teljes vállalati jelenlét pedig, ahogy erről maga a cég is beszámolt pár napja, már eléri a 25 milliót. A nagy aktivitás persze érthető, hiszen az Instagram-tábor nem csak népes, de nagyon aktív és érdeklődő is. Egy idén tavaszi kutatás szerint a felhasználók 80 százaléka követett legalább egy üzleti oldalt, miközben a november statisztikák szerint 200 millió instagramozó napi szinten látogatott üzleti oldalakat.

Az érdeklődés láthatóan kölcsönös, mivel a cégek közül egyre többen nem csak ingyenes fiókkal vannak jelen, hanem aktív hirdetőként is. Jó másfél évvel ezelőtt még mindössze 200 ezres volt az Instagram partnerköre, ami idén szeptemberre megtízszereződött és elérte a 2 millió hirdető céget.

Gyorsan kinőtték magukat

Ahogy említettük, az Instagram mostani sikerei mögött egy tudatos építkezés áll. A tábor 2014 elején érte el a 200 milliós szintet, hogy aztán gyakorlatilag óramű pontossággal újabb 100 millió érkezzen minden eltelt 10 hónap alatt. A 400 milliós mérföldkő 2015 őszén jött össze, a legutóbbi adatok szerint pedig már 800 millió felett jár az aktív közösség.

Nem véletlen, hogy idén nyáron már az Instagram volt az egyik legtöbbet letöltött androidos alkalmazás. A júliusi adatok szerint az app által produkált nagyjából 40 milliós forgalmat csupán az anyacég három másik alkalmazása, a WhatsApp, a Messenger és maga a Facebook tudta lepipálni. Utóbbi ráadásul éppen csak.

Közösség & HR

Már nem a CIO-é a legjobban fizető IT-vezetői állás

Legalábbis Amerikában. A stratégiaalkotás és az IT-büdzsé menedzselése továbbra is az ő feladatuk, de eljött a specializálódás kora.
 
Ehhez is a felhőszolgáltatások adják a nagy lökést, teret adva a kísérletezéshez.
A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.