A Google akciója április 15-ére szól, a készletek korlátozottak, az ár magas.

A Google speciális szemüvege eddig kizárólag azoknak volt elérhető, akik pontosan körülírták, hogy milyen célból, milyen feladatokra fogják használni az eszközt. Az Explorer Program beindításával a cél az volt, hogy kiderüljön, az ötlet életképes-e, milyen területeken lehet valóban kiaknázni azt, hogy a felhasználó szeme előtt „lebegő” kijelző úgy nyújt információkat, hogy a tekintetet nem kell feltétlenül levenni arról, amit nézünk.

Bárki jelentkezhet, csak szerencséje legyen

Úgy tűnik, hogy a Google még több helyről szeretne információkat beszerezni, vagy egyszerűen csak tesztelni szeretné a teljesen hétköznapi felhasználókat. Ennek érdekében a cég lehetővé teszi, hogy bárki megvásárolhassa a szemüveget, bár az egyszeri akció több korláttal indul útjára. Már önmagában az 1500 dolláros (kb. 330 ezer Ft) ás is erősen megszűri a jelentkezőket, az pedig egy további feltétel, hogy kizárólag az USA-ban lehet megvásárolni a terméket egyetlen napon, április 15-én.

A Google közzétett egy jelentkezési felületet, ahol nem esik szó arról, hogy kinek mennyi esélye van beszerezni egyet a Glass-ből, mekkora készletek állnak rendelkezésre, így nagy eséllyel a szerencse dönti el, hogy ki juthat hozzá. Ez az akció továbbra sem a kereskedelmi forgalomba helyezést jelenti, arra a hírek szerint továbbra is várni kell egészen ez év végéig. A Google most minden erejével azon van, hogy egyre nagyobb körben fusson a készülék tesztelése: az eddigi akcióknak és az Explorer Programnak köszönhetően mostanra 10 ezernél is több Google Glass van a fejlesztők kezében (vagyis orrán), ezt a  számot szeretné egy kicsit megnyomni a Google.

Tesztek mennek

A program hatásaként egyre több helyről érkeztek visszajelzések a nagyközönség számára is arra vonatkozóan, hogy milyen területeken tesztelik a Google Glass lehetőségeit. New York város rendőrsége például aktíven tesztelte, hogy a bűnüldözés során mit lehet belőle kihozni, de az Egyesült Államok Légiereje is fejlesztett hozzá a harctéren bevethető alkalmazásokat. Békésebb felhasználási módokról is érkeztek hírek: ilyen volt például az egyik bostoni kórház sürgősségi osztálya, ahol az orvosok Google Glass-t viselve látták el a betegeket. A szemüveget összekötötték az intézmény belső információs hálózatával, így sokkal gyorsabban jutottak a beavatkozásokhoz szükséges információkhoz.

A bostoni orvosok arról számoltak be, hogy a páciensek meglepődtek ugyan a szemüvegek láttán, de senki sem kifogásolta, vagy tiltotta meg azt, hogy egy ilyet viselő orvos lássa el őt. Ennek ellenére egy nemrégiben közölt kutatás eredményei azt mutatják, hogy a Glass inkább a professzionális felhasználók körében lesz népszerű, az átlagemberek még mindig nagyon idegenkednek tőle. A Toluna által végzett kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek amerikaiak 72 százaléka nem szeretne ilyet használni, a fő indokok között biztonsági és adatvédelmi aggodalmakat jelöltek meg. 

Konzumer tech

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.