Néhány napja, a texasi SXSW rendezvényen az Amazon élőben demózta Prime Air elnevezésű drónját, amely teljesen egyedül képes eljuttatni az ügyfélhez a csomag, amelyet az alig néhány perccel korábban rendelt meg. Ez és egy sor más technológiai fejlesztés első látásra jogosan táplálja a robotok elveszik a munkát típusú félelmeket. A gyakorlat azonban ennek az ellenkezőjét mutatja – állítja az amerikai vállalat alelnöke.
Százezer ellenérv
Az Amazon globális innovációért felelős vezetője igazi veteránnak számít. Paul Misener másfél évtizede dolgozik a cégnél, így jó rálátása van, hogy fejlődött házon belül az automatizálás és ennek milyen hatása volt a dolgozói állományra. A Cnet-nek adott telefonos interjújában Misener cáfolta a két dolog közötti, gyakran emlegetett negatív korrelációt.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a folyamatosan technológiai szint és forgalom tekintetében egyaránt fejlődő Amazon egyre több és több embert alkalmaz. A jobb logisztikai megoldások, a nagyobb arányú gépesítés versenyelőnyt, jobb mozgásteret adott az Amazonnak, ami miatt nőttek az eladások, és bővíteni kellett a hagyományos munkatársi állományt is. Misener elmondása szerint csak az Egyesült Államokban százezer új dolgozót terveznek felvenni az elkövetkező másfél év során. (A cég jelenleg több mint 340 ezer embert foglalkoztat világszerte.)
Az USA egyelőre nem drónnak való vidék
Még 2013-at írtunk, amikor felröppentek az első hírek, hogy az Amazon önműködő repülő szerkezetekkel kívánja megoldani a csomagok kiszállítását. Alig két évre rá, már be is mutattak egy működő változatot, ám tavaly végül egy másik változat kapott felszállási engedélyt Angliában, hogy megkezdje az éles tesztüzemet.
Amerikában azért szorítkozik a cég mindössze PR-bemutatókra, mert a nemrégiben hozott szabályozás nem teszi lehetővé a drónok kereskedelmi célú bevetését. Misener, aki jogászként az Amazon közpolitikai területéért felelt sokáig, azonban optimista. Úgy látja, a döntéshozók előbb-utóbb megnyitják a kapukat. Addig pedig marad a tesztelés és a világ más, megengedőbb régióiban történő fokozatos bevezetés.
Hasonlóan gondolkodnak a lehetőségekről más nagyvállalatok is, hiszen a Google-től a UPS-en át az Alibabáig mindenhol javában folyik a munka, hogy sofőrök helyett maximum drónfelügyelőket kelljen alkalmazni, ha A pontból B-be kell szállítani valamit.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak