Megújítja üzleti ügyfeleinek szánt szolgáltatásportfólióját a Vodafone, amihez új menedzsert is igazolt Király István személyében.

Az Internet Hungaryn mutatkozott be új szerepkörében a távközlési szakma egyik ismert menedzsere, Király István, aki szeptembertől a Vodafone csapatát erősíti az üzleti szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettesként. Király 2012. nyarán távozott a Magyar Telekomtól, ahol utolsó pozíciójában marketingért felelős vezéigazgató-helyettes volt.

A bevételek harmada jön az üzleti szektorból

A Vodafone Király István szerint három dologra tud építkezni. Az első a hálózat, azon belül is a nagy előnyt biztosító 98 százalékos lefedettség, amihez előbb-utóbb az értékesítési hálózatnak is igazodnia kell. A másik fontos tényező a Vodafone mint nemzetközi márka pozitív hazai megítélése. Harmadik elem a szolgáltatások iránti kereslet. Király szerint ez utóbbinál a jövőben a Vodafone-nak nemcsak az árelőnyre kell építkeznie, hanem például a kiváló lefedettségére is.

Az új szlogen a "ready business", amivel az eddig főként a lakossági piacra alapozó mobilszolgáltató az üzleti szolgáltatóként is erősíteni kívánja az ismertségét. A Bitport kérdésére Király István a szegmens üzleti eredményeiről annyit árult el, hogy jelenleg a cég bevételének az egyharmada származik a vállalati és állami szektorból. A terv az, hogy ezt a bevételt a következő üzleti évben 10 százalékkal növeljék.

Osztható adatcsomagok minden cégméretre

Az új üzleti portfolió három fontos elemre épül. Az egyik a cégek mobil adatforgalmi költségeit racionalizálja. Erre az úgynevezett osztható díjcsomagok szolgálnak, amelyekben a vállalat által megvásárolt adatmennyiség a cégen belüli felhasználók között szabadon allokálható. A kkv-knak már korábban is ajánlottak hasonló konstrukciókat, a jövőben azonban a teljes vállalati körre kiterjesztik a lehetőséget.

A második meghatározó elem az, hogy a Vodafone megjelenik virtuális szolgáltatóként a vezetékes piacon. Ismert, hogy az anyacég a technológiai konvergencia jegyében az utóbbi időben nagy kábeles szolgáltató cégeket vásárlot, például Németországban a Kabel Deutschlandot vagy Spanyolországban Grupo Corporativo Onót.  A Vodafone Magyarországnak egyelőre nincs saját vezetékes szegmense, de a portfolió-átalakítás keretében megjelenik a OneNet szolgáltatással, ami lehetővé teszi a cégeknek, hogy a vezetékes munkahelyi számokat mobil számra hordozzák át, melyek így bármikor elérhetővé válnak.

Király István: van mire építeni az üzleti szolgáltatásokat

Harmadik elemként az m2m (machine-to-machine) kommunikációt emnlítették, ám azzal a megkötéssel, hogy az a jövő hangsúlyos területe lesz. A cég az m2m területén elsősorban az anyavállalat ágazatspecifikus – a járműiparnak, az energetikai iparnak vagy az egészségügynek – fejlesztett alkalmazásaival kíván megjelenni. Az iparágakban használt eszközök, hasonlóan az online pénztárgépekhez, nemzetközi SIM kártyával, roaming rendszerben működnek.

4G-ben először a lefedettség a fontos

Szó esett a nemrégiben lezárult frekvenciatender további fejleményeiről is. Marchhart Pál, a vállalat külkapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, elmondta: a Vodafone az előírások szerint a múlt héten kifizette a mintegy 30 milliárdos összeget az elnyert frekvenciákért. Az új frekvenciákkal a jövőben is elsősorban a lefedettséget – és nem a sebességet – kívánják javítani. Ez persze nem azt jelenti, hogy a Vodafone továbbra sem áll át a 4G technológiára – pontosított a Bitport kérdésére Marchhart –, hiszen a most megvásárolt spektrumot a technológiaváltásra kívánja felhasználni. Ott azonban első időkben a minél nagyobb lefedettség a cél.

A Digi megjelenését a mobil piacon kérdésünkre szűkszavúan kommentálta a vezérigazgató-helyettes: a Vodafone felkészült a verseny éleződésére, de egylőre még keveset lehet tudni az úk konkurens terveiről. Arra a kérdésünkre viszont egyértelmű nemmel válaszolt, amelyben azt firtattuk, hogy a Digi megkereste-e már a Vodafone-t a belföldi roaming ügyében. (Mint azt korábban megírtuk, a romániai hátterű Digi jelenleg olyan kevés frekvenciával rendelkezik, amelyen csak úgy tud szélesebb körű szolgáltatást (adat, hang) nyújtani, ha megállapodik hazai szolgáltatóval a belföldi roamingról. Romániában például ugyanígy indította el monbil szolgáltatásait, ahol épp a Vodafone a partnere.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.