A Facebook gyakorlatára jellemző, hogy a mobilos alkalmazással kapcsolatos fejlesztéseket elsőként iOS-en vezeti be. Az Instant Articles esetében sem volt másképp: a cikkeknek gyors, látványos felületet biztosító funkció ez év májusi startja is elsősorban az iPhone-ok kiváltsága volt, ami a közösségi oldal számára azért is fontos, mert így menetközben is tesztelhető a szolgáltatás.
A droidnak is szabad az út
A hírek szerint a tesztidőszaknak vége, és az Instant Articles immáron az androidos mobilokon is elérhető, amivel a Facebook, illetve a vele szerződő tartalom szolgáltatók lényegesen nagyobb közönséget érhetnek el. A megoldás elsődleges célja végtelenül egyszerű: egy olyan felület létrahozása, ahol a cikkek tízszer olyan gyorsan töltődnek be, mint egyébként.
A tartalom látványos elemekkel való turbózása szintén a csomag része, de a lényeg így is a gyorsaság, hiszen a felmérések azt mutatják, hogy az olvasók a legkisebb késlekedés esetén is elégedetlenek és nem várják ki, míg a cikk betöltődik. Ez áll szemben azzal a trenddel, hogy a felhasználók a világ legnagyobb közösségi oldalát egyre nagyobb számban a mobilos appon keresztül érik le, és az ott megosztott cikkeken keresztül tájékozódnak.
A kezdeti 9 partnerhez képest mára több mint 350 kiadó csatlakozott a kezdeményezéshez, amelyek között az összes nagy média vállalat megtalálható. A felhasználó a Facebookon megosztott cikkeken elhelyezett kis villám ikon alapján azonosíthatja be, hogy egy Instant Articles-ről van szó. Az ilyen jellel ellátott cikkek kiválasztása után a tartalom valóban azonnal megjelenik a kijelzőn, nincs várakozás, lassan betöltődő anyagok.
Mi sem maradunk ki belőle
Az új formula nem azt jelenti, hogy a megszokott tartalmi elemekről le kellene mondani: a gyorscikkek ugyanúgy tartalmaznak videókat, képgalériákat, ahogy a hagyományos felületeken. A Facebook az új funkciókat előszeretettel teszteli az Egyesült Államok felhasználóival, de jelen esetben nem ez a helyzet. Az Instant Articles Magyarországon is elérhető, ehhez mindössze olyan kiadók oldalait kell felkeresni (BuzzFeed, The Washington Post, Cosmopolitan, stb.), akik támogatják a rendszert.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak