Jó úton van a Google anyavállalata, az Alphabet a 100 milliárdos összbevétel irányába, az első negyedéves eredmény ugyanis igen jól alakult a vállalat számára. Míg a tavalyi év hasonló időszakában „csak” 20,26 milliárd dolláros bevételről számolhatott be a cég, az idei első három hónapban ez 24,74 milliárd dollárra nőtt.
Dől a lé
Egyáltalán nem a mobiltelefónia miatt ugrott meg a Google bevétele, a Pixel okostelefonok még mindig nem kavarnak sok vizet ebben a tekintetben. A cloud fejlesztések sem tehető felelőssé a növekedésért, annak hátterében lényegében egyetlen üzletág, az online hirdetés áll. A Facebookkal együtt a két vállalat szinte lenyeli ezt a szegmenst; nem véletlen, hogy a Google bevételeinek több mint 86 százaléka (21,4 milliárd dollár) származik a termékeiket, szolgáltatásaikat online reklámozni vágyók pénztárcájából.
Örvendetes hír – a Google részvényeseinek mindenképp -, hogy a nyereség is lendületesen nőtt. A 29 százalékos bővülés azt jelenti, hogy a 2016-os év hasonló időszakában produkált 4,2 milliárd dollárról 5,4 milliárd dollárra emelkedett a Google profitja.
Az Alphabet pénzügyi igazgatója, Ruth Porat a számok nyilvánossá válása kapcsán elmondta, hogy a gyorsan növekvő hirdetési bevételek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy felpörgesse egyéb részlegeire fordítható erőforrásainak felhasználását. Ezek közül is kiemelkedik a hardveres és a clouddal foglalkozó tevékenység, közölte Porat, aki utóbbit az egyik legfontosabb stratégiai prioritásként jellemezte. A pénzügyi igazgató elárulta, hogy a Google hosszú távú célokkal rendelkezik ezen a piacon.
Itt még lenne hova fejlődni
Nem minden területen remekelt azonban az amerikai keresőóriás. Az olyan kezdeményezései, mint a Next, a Verily vagy a Google Fiber, mindössze 244 milliós bevételt hoztak össze, ámde 855 millió dolláros veszteség mellett. Nem meglepő, hogy a Google saját üvegszálas internetszolgáltatásának terjeszkedését a tavalyi év harmadik negyedében fel is függesztette. Mint írtuk, a vállalat azon dolgozik, hogy az olcsóbb, gyorsabb megoldásokat helyezze előtérbe az üvegszálas technikához képest.
De a hirdetési piac is hozhatott volna jobban, ha nem fut bele egy nagy pofonba a Youtube. Nemrég ugyanis sok hirdető mondta fel a Google-lel kötött megállapodásait. A riadalom érthető: a vállalatok attól félnek, hogy a videomegosztó szolgáltatás üzemeltetője nem tesz eleget márkáik online megvédéséért. Reklámjaik ugyanis gyűlöletbeszédet, terrorizmust vagy rasszizmust támogató videók mellett is megjelentek.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak