Jó úton van a Google anyavállalata, az Alphabet a 100 milliárdos összbevétel irányába, az első negyedéves eredmény ugyanis igen jól alakult a vállalat számára. Míg a tavalyi év hasonló időszakában „csak” 20,26 milliárd dolláros bevételről számolhatott be a cég, az idei első három hónapban ez 24,74 milliárd dollárra nőtt.
Dől a lé
Egyáltalán nem a mobiltelefónia miatt ugrott meg a Google bevétele, a Pixel okostelefonok még mindig nem kavarnak sok vizet ebben a tekintetben. A cloud fejlesztések sem tehető felelőssé a növekedésért, annak hátterében lényegében egyetlen üzletág, az online hirdetés áll. A Facebookkal együtt a két vállalat szinte lenyeli ezt a szegmenst; nem véletlen, hogy a Google bevételeinek több mint 86 százaléka (21,4 milliárd dollár) származik a termékeiket, szolgáltatásaikat online reklámozni vágyók pénztárcájából.
Örvendetes hír – a Google részvényeseinek mindenképp -, hogy a nyereség is lendületesen nőtt. A 29 százalékos bővülés azt jelenti, hogy a 2016-os év hasonló időszakában produkált 4,2 milliárd dollárról 5,4 milliárd dollárra emelkedett a Google profitja.
Az Alphabet pénzügyi igazgatója, Ruth Porat a számok nyilvánossá válása kapcsán elmondta, hogy a gyorsan növekvő hirdetési bevételek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy felpörgesse egyéb részlegeire fordítható erőforrásainak felhasználását. Ezek közül is kiemelkedik a hardveres és a clouddal foglalkozó tevékenység, közölte Porat, aki utóbbit az egyik legfontosabb stratégiai prioritásként jellemezte. A pénzügyi igazgató elárulta, hogy a Google hosszú távú célokkal rendelkezik ezen a piacon.
Itt még lenne hova fejlődni
Nem minden területen remekelt azonban az amerikai keresőóriás. Az olyan kezdeményezései, mint a Next, a Verily vagy a Google Fiber, mindössze 244 milliós bevételt hoztak össze, ámde 855 millió dolláros veszteség mellett. Nem meglepő, hogy a Google saját üvegszálas internetszolgáltatásának terjeszkedését a tavalyi év harmadik negyedében fel is függesztette. Mint írtuk, a vállalat azon dolgozik, hogy az olcsóbb, gyorsabb megoldásokat helyezze előtérbe az üvegszálas technikához képest.
De a hirdetési piac is hozhatott volna jobban, ha nem fut bele egy nagy pofonba a Youtube. Nemrég ugyanis sok hirdető mondta fel a Google-lel kötött megállapodásait. A riadalom érthető: a vállalatok attól félnek, hogy a videomegosztó szolgáltatás üzemeltetője nem tesz eleget márkáik online megvédéséért. Reklámjaik ugyanis gyűlöletbeszédet, terrorizmust vagy rasszizmust támogató videók mellett is megjelentek.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak