Az amerikai keresőóriás teljes bevételének 86 százaléka származik az online hirdetési piacról.

Jó úton van a Google anyavállalata, az Alphabet a 100 milliárdos összbevétel irányába, az első negyedéves eredmény ugyanis igen jól alakult a vállalat számára. Míg a tavalyi év hasonló időszakában „csak” 20,26 milliárd dolláros bevételről számolhatott be a cég, az idei első három hónapban ez 24,74 milliárd dollárra nőtt.

Dől a lé

Egyáltalán nem a mobiltelefónia miatt ugrott meg a Google bevétele, a Pixel okostelefonok még mindig nem kavarnak sok vizet ebben a tekintetben. A cloud fejlesztések sem tehető felelőssé a növekedésért, annak hátterében lényegében egyetlen üzletág, az online hirdetés áll. A Facebookkal együtt a két vállalat szinte lenyeli ezt a szegmenst; nem véletlen, hogy a Google bevételeinek több mint 86 százaléka (21,4 milliárd dollár) származik a termékeiket, szolgáltatásaikat online reklámozni vágyók pénztárcájából.

Örvendetes hír – a Google részvényeseinek mindenképp -, hogy a nyereség is lendületesen nőtt. A 29 százalékos bővülés azt jelenti, hogy a 2016-os év hasonló időszakában produkált 4,2 milliárd dollárról 5,4 milliárd dollárra emelkedett a Google profitja.

Az Alphabet pénzügyi igazgatója, Ruth Porat a számok nyilvánossá válása kapcsán elmondta, hogy a gyorsan növekvő hirdetési bevételek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy felpörgesse egyéb részlegeire fordítható erőforrásainak felhasználását. Ezek közül is kiemelkedik a hardveres és a clouddal foglalkozó tevékenység, közölte Porat, aki utóbbit az egyik legfontosabb stratégiai prioritásként jellemezte. A pénzügyi igazgató elárulta, hogy a Google hosszú távú célokkal rendelkezik ezen a piacon.

Megvezetve
Néha még a legnagyobb cégek is átverhetők, ha elég rafinált a próbálkozás. A 48 éves, litván Evaldas Rimasauskas több mint 100 millió dollárt csalt ki a Google-ből (és a Facebookból) 2013 és 2015 között azzal, hogy a tajvani elektronikai gyártó, a Quanta Computer kapcsolattartójának adta ki magát.

Az Apple-nek és az Amazonnak is gyártó távol-keleti cég nevében állított ki számlákat, de a két amerikai vállalat végül a hatóságok segítségével lekapcsolta a litván férfit. A pénz zömét végül visszaszerezték a csalótól.

Itt még lenne hova fejlődni

Nem minden területen remekelt azonban az amerikai keresőóriás. Az olyan kezdeményezései, mint a Next, a Verily vagy a Google Fiber, mindössze 244 milliós bevételt hoztak össze, ámde 855 millió dolláros veszteség mellett. Nem meglepő, hogy a Google saját üvegszálas internetszolgáltatásának terjeszkedését a tavalyi év harmadik negyedében fel is függesztette. Mint írtuk, a vállalat azon dolgozik, hogy az olcsóbb, gyorsabb megoldásokat helyezze előtérbe az üvegszálas technikához képest.

De a hirdetési piac is hozhatott volna jobban, ha nem fut bele egy nagy pofonba a Youtube. Nemrég ugyanis sok hirdető mondta fel a Google-lel kötött megállapodásait. A riadalom érthető: a vállalatok attól félnek, hogy a videomegosztó szolgáltatás üzemeltetője nem tesz eleget márkáik online megvédéséért. Reklámjaik ugyanis gyűlöletbeszédet, terrorizmust vagy rasszizmust támogató videók mellett is megjelentek.

Piaci hírek

Közel 14 évnyi börtön lett a zsarolóvírusos hekker jutalma

Az Egyesült Államokban elítélt, mindössze 24 éves ukrán bűnöző több ezer áldozatot szedett a REvil ransomware-rel.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.