A hazai mobiltárca publikus tesztüzemének indulásáról majdnem két évvel ezelőtt számoltunk be, most pedig oda jutott a technológia, hogy két mobilszolgáltató kínálatában is megjelent a szolgáltatás. Tavaly ősszel elsőként a Telekom kínálta ezt a lehetőséget az előfizetőinek, mától pedig a Vodafone ügyfelei is fizethetnek a mobiljukkal.
Ehhez több technikai és egyéb feltételnek is meg kell felelniük, mivel a Vodafone Wallet elnevezést kapott szolgáltatás egyelőre csak azoknak az előfizetőknek elérhető, akik OTP-s bankszámlával rendelkeznek, NFC képes, androidos mobilt használnak, amiben szintén NFC képes SIM kártya található, illetve a banktól igényelnek egy MasterCard Mobil PayPass bankkártyát is. Ha mindez megvan, akkor az ügyfelek a készülék terminálhoz való érintésével fizethetnek vásárlásaik során.
A tranzakciók lebonyolításához szükség van a Vodafone által fejlesztett alkalmazásra is, hiszen ebben jelenik meg a MasterCrad kártyája virtuális formában, illetve ide kerülhetnek be majd a későbbiekben a további partnerek egyéb kártyái. A mobiltárca ugyanis az eredeti tervek és elképzelések szerint jóval többet szeretne nyújtani mint csupán egy elektronikus, NFC alapú fizetőeszköz. A Vodafone (és a Telekom) ügyfelei a jövőben várhatóan további bankok kártyáit adhatják hozzá a Wallethez, sőt, a rendszer alkalmas különböző hűségkártyák, belépők, és egyéb azonosítók tárolására is.
A lehetséges felhasználói kört tovább szűkíti az a tény, hogy csak Android alapú mobilokkal vehető igénybe, mivel az iPhone 6 és 6 Plus modellek kaptak ugyan NFC chipet, de azt az Appel zárolta és csak a saját fizetési megoldására használható fel. A Vodafone kínálatában jelenleg 30-féle NFC-s mobil található meg, illetve a tavaly augusztus óta eladott összes ilyen készüléket a megfelelő SIM kártyával látják el. Amennyiben olyan ügyfél szeretné használni a Wallet szolgáltatást, aki korábban vásárolt telefont, a kártyáját az operátor díjmentesen cseréli.
A Telekom tavaly novemberi indulásakor a Vodafone úgy nyilatkozott, hogy 2015 első negyedévében indítja el a saját mobiltárcáját, ami a jelek szerint meg is valósult. A Telenor akkor sikeresnek ítélte a tesztet, és az ügyfeleitől is pozitív visszajelzéseket kapott. Ennek ellenére még várnak. "A mobilszolgáltató ezen a téren is az ügyfelei számára a legjobb megoldást szeretné kínálni, és azon dolgozik, hogy ez a lehető legrövidebb időn belül megtörténjen." – írták lapunknak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak