Az intelligens, okostelefonokkal együttműködni képes órák kategóriája elsősorban a mobilgyártókhoz köthető, akik úgy léptek be egy új területre, hogy az órákkal addig szinte semmilyen tapasztalatuk nem volt. Ez a trend jól áthatóan zavarja az évtizedes hagyományokkal bíró órás cégeket, akik a kezdeti sértődöttséget levetve egyre többször mutatják meg, hogy ők miként képzelik el az okosórát.
Töltés nélkül, NFC-vel
Ez eddig inkább a luxus termékeket készítő cégekre volt jellemző, a Bloomberg információi most azonban arra utalnak, hogy a legismertebb svájci márka, a Swatch is hamarosan belép az okosórák piacára. A cég vezérigazgatója, Nick Hayek egyelőre annyit árult el egy interjúban, hogy három hónapon belül megkezdik a forgalmazást, ami azt jelenti, hogy pontosan akkor startolnak el az új termékkel, amikor az Apple Watch is megkezdi útját a vásárlók felé.
A piac és főleg a részvények beizzításához ennyi információ nem biztos, hogy elegendő, azért a CEO további érdekes részletekkel is szolgált. Ilyen például az, hogy a Swatch okosórája NFC-t használ és nem kell majd tölteni az akkumulátorát. A másik emlegetett funkció a mobilfizetésről szól, illetve annyit lehet még tudni, hogy az óra androidos, illetve Windows Phone alapú készülékekkel működik majd együtt.
Hayek és a Swatch egyik bluetooth-os modellje: eddig nem bíztak benne (Fotó: Martial Trezzini/EPA)
A mozaikokból egy olyan óra képe áll össze, amiből a Bluetooth kimarad, hiszen csak ebben az esetben képzelhető el az, hogy nem szükséges tölteni. A mi tippünk az, hogy az óra e-ink kijelzőt kaphat (a Liber8 karperecéhez hasonlóan), ugyanis ebben az esetben kivitelezhető az, hogy töltés nélkül, a mobil NFC chipje által leadott feszültségből táplálkozva működjön. Mindennek fényében az sem meglepő, hogy az iPhone kimarad a támogatott eszközök listájából, hiszen az Apple készülékélben van ugyan NFC, de azt külső alkalmazások számára nem nyitották meg.
Beállnak a sorba
A Swatch belépése a területre kézenfekvőnek tűnik, hiszen a vállalat évtizedek óta dolgozik olyan technológiákon (hajlítható, vékony akkumulátorok, érintőkijelzők), amelyek most mind bevethetők. Ennek ellenére ha van szkeptikus, kritikus vezető, akkor az maga Hayek, aki az elmúlt években egyetlen alkalmat sem mulasztott el, amikor az okosóra jelenségnek be lehetett szólni. Szerinte ezek a termékek semmiképpen sem jelentenek forradalmat, de azt is megjegyezte, hogy a kis kijelzők alkalmatlanon a kommunikációra és az is tarthatatlan, hogy ennyire gyakran kell őket töltőre tenni.
A piac változása, az új termékek megjelenése mégis fordított egyet a Swatch stratégiáján, és valószínűleg az is sokat nyomott a latban, hogy egyre több klasszikus óragyártó (pl. Tag Heuer) okosítja fel termékeit. A Swatch tehát három hónap múlva kirukkol az új órával, addig pedig gőzerővel tárgyal a kereskedelmi partnerekkel, akik lehetővé teszik az órával történő fizetést.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak