Lehullott a lepel az egykor piacvezető márka nagy visszatérését beindítani hivatott okostelefonjáról.

Még tavaly vásárolta meg a Nokia márkanév telefonokra szóló használatának jogát a finn HMD. Akkor azt írtuk, hogy a vállalat két, csúcskategóriás Android 7.0 okostelefonnal tér vissza az év végén, vagy, ha kis csúszás történik, akkor a jövő év első negyedében. Nos, a kis csúszás megtörtént, mivel a vállalat csak tegnap jelentette be hivatalosan a készüléket (és csak egy modellt).

Átlag Android telefon?

Fizikai paraméterei alapján nem különösebben lenyűgöző az okostelefon: 5,5 inches képátlóval rendelkezik, melyen full HD (azaz 1920x1080 pixeles) felbontás megjelenítésére képes. Számítási teljesítményéről egy Snapdragon 430 processzor gondoskodik, mely 4 GB-nyi RAM-ból gazdálkodhat.

Ugyanakkor komolyabb visszalépést tapasztalhatunk a kép- és videokészítés terén. Míg a „régi” Nokia kiemelt hangsúlyt helyezett a kamera minden tekintetben magas minőségére – a finnek optikáját a Carl-Zeiss-től szerezték be, a képérzékelő felbontása pedig már fél évtizede is a 42 pixeles szintet nyaldosta -, addig az új készülék esetében ennek az örökségnek nyoma sincs. A Nokia hátterével ugyanis a hátlapi 16 megapixeles és a frontoldali 8 megapixeles kamera egyáltalán nem számít kiugrónak, inkább csak hozza az átlagot.

Cserébe viszont nem kerül sokba – az Android 7.0-t futtató kommunikációs eszköz 1700 jüanos, átszámítva nagyjából 70 ezer forintos áron kerül forgalomba. Forgalomba, de csak Kínában; az árkategóriában ritkának számító alumíniumvázas készülék egyelőre csak a Távol-Keleten mutatkoznak be a felhasználók számára.

Sárkányenergiával

A döntés, miszerint közvetlenül a kínai piacot célozza meg az új Nokia, jól mutatja, mennyire fontos ez a régió. Jelenleg nagyjából 550 millió okostelefon-felhasználó van Kínában, ez közel kétszer annyi, mint amennyi Amerikában található. Cserébe viszont a HMD-nek olyan, a költséghatékonyságot szinte végletekig csiszoló riválisokkal kell megküzdenie, mint az Oppo, a Vivo, a Huawei és a Xiaomi.

A finnek ennek ellenére komolyan gondolják az újraindulást. A HMD még tavaly vásárolta meg a Microsofttól a Nokia márkanév okostelefonoknál és talbeteknél való használatának jogát. Nem is keveset fizettek érte; 350 millió dollár cserélt gazdát. Igaz, ez az összeg eltörpül a 2013-as akvizíció mögött, amikor Redmond fizetett 7,2 milliárd dollárt a Nokia eszközeiért és térképészeti részlegéért.

Microsoft-temető

Az azóta eltelt három év alaposan megtépázta a már akkor is fénykorán túl levő márka nimbuszát. A Microsoft tulajdonába került telefonok idővel elhagyták a Nokia brandet, de ez sem segített: a Microsoft Lumia készülékek gyakorlatilag eltűntek a piacról. Maga Satya Nadella is úgy nyilatkozott nemrég, hogy Redmond mobilstratégiája az idei év során komoly átalakuláson megy át.

„Továbbra is jelen akarunk lenni az okostelefonpiacon, de nem abban a formában, ahogyan azt napjaink piacvezetői diktálják, hanem egyedi formában, hogy elhozzuk a végső mobileszközt a felhasználók számára. Bizonyos dolgokat abbahagytunk, más dolgokat elkezdtünk azért, hogy felhasználók egy konkrét csoportjára fókuszálhassunk, és őket a lehető legjobban kiszolgáljuk” – utalt a redmondi vezérigazgató a Nokia örökség levetésére.

Mobilitás

Így még soha nem védtek ki kibertámadást

A Parity Walletből kiberbűnözők elloptak 31 millió dollárnyi ethert, majd jöttek az etikus hackerek, és elvitték a maradék 75 millió dollárnyi kriptovalutát. De miért nem a hibát javították?!
 
Hirdetés

DunakanyarGO, a szenvedélyből épített üzlet

Három barát közös szenvedélyéből született HelloBiznisz platformon a DunakanyarGO turisztikai portál.

Egy felmérés szerint a német cégek alig több mint harmada gondolkodik elsődlegesen nyilvános felhőszolgáltatásban. Pedig látják, hogy az érné meg a legjobban.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.