Sokan féltették a nagy múltú gyártót, amikor 2014 elején a Lenovóhoz került, de az azóta eltelt időszak nem igazolta a félelmeket. A már kínai fennhatóság alá tartozó márka kötelékében megjelent készülékek (Moto E, Moto G) megfizethető áron nyújtottak kiváló minőséget, ami várhatóan idén is változatlan lesz azzal a különbséggel, hogy a Motorola már csak nagyban gondolkodik.
Jönnek az ujjlenyomat-olvasók is
Az egyfajta Nexus mobilokként is viselkedő Motorola készülékek másik sajátja (a kedvező árszabás mellett) az volt, hogy egészen idáig megmaradtak a kezelhető méreteknél. A Moto E 4,5, a szintén több generációt megélt Moto G pedig 5 colban találta meg az ideális méretet, ami a tavaly megjelent X Style és Play modellekkel nőtt meg 5,5/5,7-re. Chen Xudong, a gyártó elnöke által adott interjú szerint erre az évre ez utóbbi lesz inkább a jellemző, amivel a márka egyértelműen prémium irányba fordul.
A másik nagy változás az lesz, hogy a Moto mobilok végre a lassan iparági szabványnak tekinthető ujjlenyomat-olvasóval kerülnek a piacra. Már a Nexus 6 hátlapján megjelent mélyedésről is az a hír járta, hogy oda eredetileg egy szenzor került volna, de ez a terv meghiúsult, ahogy az azt követő többi modell esetében sem került be ez a technológia, pedig a helye és a szoftveres támogatása (Android Marshmallow) minden esetben meglett volna.
A gyártót érintő, még a CES-ről származó hír, hogy a Lenovo fokozatosan kivezeti a köztudatból a Motorola márkanevet. A fentiek tükrében ez egyértelműen nem azt jelenti, hogy háttérbe szorulna ez a brand, inkább csak arról van szó, hogy a Lenovo igyekszik átláthatóbbá tenni a viszonyokat és egyértelműen jelezni, hogy a Moto már a Lenovo cégcsoport tagjaként működik.
Kell még egy kis idő
A gyakorlatban ez úgy jelentkezik majd, hogy a Motorola cégnév lekerül a termékekről és csak a szervezeti viszonylatban marad használatban. Az eszközök esetében a Moto márkanév marad, de az ikonikus, szárnyakra emlékeztető M logó sem kerül le a mobilokról, órákról. Ezek alapján az eddigiekhez képest annyi fog történni, hogy a Lenovo cégnév is bekerül a modellek elnevezésébe, pl.: Lenovo Moto G, vagy Lenovo Moto 360.
A Lenovo ezzel párhuzamosan nagy harcokat vív a piaccal és önmagával. A 2015-ös év elsősorban a költségcsökkentésekről és a Motorola integrációjáról szólt, amit az előző bekezdésekben írtak is alátámasztanak. A 2015/2016 első negyedévére vonatkozó üzleti adatok szerint a mobilos üzletág egyelőre mínuszban van, de a Lenovo vezetősége azzal számol, hogy 4-67 negyedév alatt sikerül nyereségessé tenni az üzletet.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak