Még mielőtt elmerülünk a részetekben, rögtön szögezzük le, hogy a tajvani mobilgyártó kizárólag az Egyesült Államokban élő felhasználókkal ilyen kegyes és csak a program meghirdetésének időpontjától megvásárolt készülékek részesülnek az Advantage lehetőségeiből. Ennek ellenére olyan átfogó és nem csak a telefonok kijelzőjére vonatkozó plusz szolgáltatáscsomagot alkotott meg ezzel a HTC, ami egyedülálló és talán lépéselőnybe juttathatja a céget a többiekkel szemben.
Előny az USA-nál
A HTC Advantage első és legfontosabb eleme, hogy a gyártó a vásárlásától számított 6 hónapon belül teljesen ingyen kicseréli a One, a One mini, illetve One max készülékek betört, megrepedt kijelzőjét. Ez a sérülés a leggyakrabban előforduló probléma az összes közül, mivel a mobilok elejtésekor a nagy felületű panelek sínylik meg legjobban a balesetet. A mobilokra vonatkozó garanciák az ilyen (nem rendeltetésszerű használatból eredő) sérülésekre általában nem vonatkoznak, így egy betört kijelzőt csak külön megkötött termékbiztosítás fedez.
A HTC ezen kívül hozzányúl egy másik érzékeny területhez is, ami a szoftverfrissítést illeti. A gyártók csak a legritkább esetben adják meg pontosan azt az időszakot, amely alatt frissítésekkel látják el a készülékeket, ezért is rendhagyó az a megoldás, amit az Advantage kínál. E szerint a fent említett modellek a piacra kerülésük után 2 évig garantáltan megkapják a legújabb Android verziókat, aminél egyébként a Google sem látja el hosszabb ideig frissítésekkel a referencia készülékeit.
Kétélű fegyver?
Végül a harmadik, említésre méltó ajánlat az, hogy a One készülékek mellé típustól függően 25-50 gigabájt Google Drive tárhely jár, ami szintén 2 éven át áll a vásárlók rendelkezésére. Ez utóbbi a legkevésbé egyedi, mivel a gyártók (LG, Samsung) előszeretett adnak új mobil vásárlásakor plusz (Dropbox, Box, stb.) tárhelyet a vevőknek.
A dolog szépséghibája (a mi és még sok ország szempontjából) az, hogy csak az USA-ban érhető el az Advantage csomag, ami a gyártó szempontjából érthető, hiszen ez az a piac, ami a legértékesebb és elsősorban az amerikai vásárlókat szeretnék meghódítani ezzel a lehetőséggel. A kérdés csak az, hogy a (meg nem nevezett ideig) mellőzött összes többi piac és felhasználó milyen szájízzel néz ezek után a tajvani gyártóra és vajon a következő készülékcsere alkalmával ismét a HTC-t választják-e vagy sem. Az akció az USA szolgáltatóinak is fájó pont lehet, mivel az operátorok által ajánlott készülékbiztosítások így értelmét veszíthetik az előfizetők szemében, amivel fontos bevételtől eshetnek el a cégek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak