A Volvo, a Honda, a Hyundai és az Audi is bejelentette, hogy alkalmazni fogja az Android Autót.

A Google pár nappal ezelőtt bemutatta, hogy miként képzeli el az Android jövőbeli életét az autók műszerfalán. Ezzel teljes lett a kép, hiszen az Apple mellett a másik nagy mobilos rendszer is belépett a felhasználók egyik legfontosabb életterébe, az autóba.

A Volvo duplázza a téteket

A fejlődés üdvözlendő, az autótulajdonosokban azonban felmerülhetett a kérdés, hogy az általuk használt márka vajon melyik oprendszert fogja alkalmazni az járműveiben. A Google rendezvényén erre meg is érkezett a válasz, mivel az Audi, a General Motors, a Honda, illetve a Hyundai is hivatalossá tette, hogy megkezdik az Android Auto beépítését a modelljeikbe. Ez lesz az első eredménye a még januárban bejelentett Open Automotive Alliance nevű kezdeményezésnek, ami a most látható folyamatokat készítette elő.

Az autógyártók közül azonban egyelőre csak a Volvo rendezi megnyugtatóan a dolgot, hiszen a vállalat sajtközleményében egyértelművé teszi, hogy a 2015-ös modelljeiben az Android Auto és az Apple CarPlay egyaránt elérhető lesz (a 2015-ös céldátum egyébként sz össze érintett gyártó esetében elhangzott). Ezt az úgynevezett Scalable Product Architecture, azaz a skálázható termékkialakítás teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a Volvo autók beépített érintőképernyője az Android és az iOS rendszert futtató okostelefonok fogadására is alkalmas. A többi autós cég ezt a „duplázást” külön nem erősítette meg, de a Volvo lépése vélhetően követendő példa lesz a számukra.

Autós Android: Google Térképek egy Honda műszerfalán

USB-kábellel való csatlakoztatás után az androidos mobilok képernyőjének tartalma az autó érintőpaneljén jelenik meg, így a vezető könnyedén kezelheti azokat a funkciókat, amit az Android Auto lehetővé tesz. Ezek a keresés, a Térképek kezelése és navigáció, a Google Play Music lesznek, valamint olyan külső alkalmazások, mint például a Spotify. A vezérlés egyrészt hangutasításokkal, másrészt a kormányon elhelyezett gombokkal történik, a kijelzőn pedig párhuzamosan fog megjelenni a Volvo saját, illetve az Android Auto kezelőfelülete.

Békés egymás mellett élés

Ez utóbbi körülmény egy fontos mozzanat, amit az autógyártók is igyekeznek tisztázni. Az Android Auto nem veszi át a hatalmat az autó rendszere felett, mindössze a mobil csatlakoztatása után ad egy plusz réteget a kocsi saját kezelőfelülete mellé, fölé, ami a készülék fontosabb, vezetés közben szükséges információit „vetíti ki” az autó képernyőjére. A Volvo szintén külön felhívja rá a figyelmet, hogy a gyári rendszerek továbbra is elérhetők maradnak, viszont aki vezetés közben inkább a mobil funkcióit szeretné elérni, az megteheti. 

Konzumer tech

Robotok támadása: már az autókereskedők sincsenek biztonságban

A hamarosan itthon is kapható kínai Chery modelljeit egyes szalonokban már hosszúhajú szőke nőt imitáló robotok próbálják rásózni az érdeklődőkre.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.