A Google pár nappal ezelőtt bemutatta, hogy miként képzeli el az Android jövőbeli életét az autók műszerfalán. Ezzel teljes lett a kép, hiszen az Apple mellett a másik nagy mobilos rendszer is belépett a felhasználók egyik legfontosabb életterébe, az autóba.
A Volvo duplázza a téteket
A fejlődés üdvözlendő, az autótulajdonosokban azonban felmerülhetett a kérdés, hogy az általuk használt márka vajon melyik oprendszert fogja alkalmazni az járműveiben. A Google rendezvényén erre meg is érkezett a válasz, mivel az Audi, a General Motors, a Honda, illetve a Hyundai is hivatalossá tette, hogy megkezdik az Android Auto beépítését a modelljeikbe. Ez lesz az első eredménye a még januárban bejelentett Open Automotive Alliance nevű kezdeményezésnek, ami a most látható folyamatokat készítette elő.
Az autógyártók közül azonban egyelőre csak a Volvo rendezi megnyugtatóan a dolgot, hiszen a vállalat sajtközleményében egyértelművé teszi, hogy a 2015-ös modelljeiben az Android Auto és az Apple CarPlay egyaránt elérhető lesz (a 2015-ös céldátum egyébként sz össze érintett gyártó esetében elhangzott). Ezt az úgynevezett Scalable Product Architecture, azaz a skálázható termékkialakítás teszi lehetővé, ami azt jelenti, hogy a Volvo autók beépített érintőképernyője az Android és az iOS rendszert futtató okostelefonok fogadására is alkalmas. A többi autós cég ezt a „duplázást” külön nem erősítette meg, de a Volvo lépése vélhetően követendő példa lesz a számukra.
Autós Android: Google Térképek egy Honda műszerfalán
USB-kábellel való csatlakoztatás után az androidos mobilok képernyőjének tartalma az autó érintőpaneljén jelenik meg, így a vezető könnyedén kezelheti azokat a funkciókat, amit az Android Auto lehetővé tesz. Ezek a keresés, a Térképek kezelése és navigáció, a Google Play Music lesznek, valamint olyan külső alkalmazások, mint például a Spotify. A vezérlés egyrészt hangutasításokkal, másrészt a kormányon elhelyezett gombokkal történik, a kijelzőn pedig párhuzamosan fog megjelenni a Volvo saját, illetve az Android Auto kezelőfelülete.
Békés egymás mellett élés
Ez utóbbi körülmény egy fontos mozzanat, amit az autógyártók is igyekeznek tisztázni. Az Android Auto nem veszi át a hatalmat az autó rendszere felett, mindössze a mobil csatlakoztatása után ad egy plusz réteget a kocsi saját kezelőfelülete mellé, fölé, ami a készülék fontosabb, vezetés közben szükséges információit „vetíti ki” az autó képernyőjére. A Volvo szintén külön felhívja rá a figyelmet, hogy a gyári rendszerek továbbra is elérhetők maradnak, viszont aki vezetés közben inkább a mobil funkcióit szeretné elérni, az megteheti.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak