A Spotify még sosem tudott profitot termelni, és ez a kétes értékű sorozat tavaly sem szakadt meg. Ennek ellenére a Luxemburgban bejegyzett anyavállalat jelentése nem tekinthető totális kudarcnak, hiszen számos soron szép növekedést tudott produkálni a cég. Csak az a fránya veszteség nem tud eltűnni...
Sok pénzből sem maradt semmi
Tavaly 1,95 milliárd eurós forgalmat bonyolított a világ egyik legjelentősebb zenei szolgáltatója. Ez nagyjából 80 százalékkal több, mint a 2014-es teljesítmény. Ennek ellenére a kasszában most sem maradt semmi, sőt. A nettó veszteség 173 millió euróra rúg, ami egy hajszállal több is, mint az egy évvel korábban összehozott 162 milliós mínusz.
Ahogy az fentebb látszik, a zenei streaming nem az a piac, ahol gigantikus profitráták repkednek. A Spotify eredményeit elsősorban a kiadóknak, jogtulajdonosoknak járó díjak rontják le. Ezek a költségek tavaly 1,63 milliárd eurót, azaz a teljes árbevétel közel 85 százalékát vitték el.
A Spotify alapvetően két forrásból tud pénzt szerezni. Az egyik az előfizetéses modell, amely korlátlan, reklámmentes, kiváló minőségű zenehallgatási lehetőséget biztosít. Ebből 1,74 millárd euró jött össze tavaly. A másik forrást az ingyenes szolgáltatás mellett sugárzott reklámok adják. A hirdetésekből "csak" 196 milliót kasszírozott a cég 2015-ben, ám a növekedés ebben a kisebb szegmensben volt a látványosabb, szinte centre pontosan duplaannyi lett a reklámbevétel, mint 2014-ben.
Nyomás alatt
A svédek helyzetét nem csak a magas jogdíjak, hanem az erősödő konkurencia is nehezíti. Tavaly egy igazi nagyágyú, az Apple szállt be a versenybe, ráadásul kifejezetten jól sikerült a rajt. Ellencsapásként a Spotify igyekszik gőzerővel szélesíteni a szolgáltatási portfólióját. A dalok mellett például megjelentek a podcastok és hírek, valamint terítéken van a saját gyártású, zeneiparhoz kapcsolódó kisfilmek gyártása is. Éppen tegnap pedig jelentős árcsökkentést jelentettek be az úgynevezett családi csomagnál, amely mostantól - egészen véletlenül - pontosan annyiba kerül, mint amennyiért az Apple kínálja a hasonló termékét.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak