Csendben közzétette az AT&T harmadik negyedéves jelentését, melyből kiderült, hogy a Time Warnerrel tervezett mega-fúzió megvalósulása nem hozott általános fellélegzést a telkónál. A cég központi üzletága, a vezetékmentes kommunikációs szolgáltatás ugyanis megtorpant. Ez nem sokkal azután derült ki, hogy az AT&T elismerte: 86,4 milliárd dollárért megvásárolja a többek között a Trónok harcát is jegyző médiavállalatot.
Ez minden idők egyik legnagyobb akvizíciója, melyet a mobilszolgáltató fele részben részvényekkel, fele részben készpénzzel fog kiegyenlíteni. Ezzel egyébként a Time Warner részvényenként 107,5 dolláros áron kel el, ami – legalábbis jelenleg – jóval a piaci ár (89,5 dollár) feletti értéket jelent. A két vállalat szerint a tranzakció 2017 vége előtt fog lezárulni.
Nem minden téren jó a helyzet
Jelentése szerint az AT&T 268 ezer előfizetőt vesztett az elmúlt negyed évben. Olyan ügyfeleket, akik sokkal hűségesebbek, mint a kártyás (pre-paid) felhasználók – nos, közülük szivárgott el negyedmillió. Mindez azután következett be, hogy a tavalyi év során ennél alig valamivel több előfizető – 289 ezer – csatlakozott összesen a távközlési vállalat táborához.
Az AT&T ugyanattól a „betegségtől” szenved, mint a Verizon: az agresszívabb versenytársak lenyomják az ügyfelekért folytatott, egyre inkább öldöklővé váló konkurenciaharcban. Az amerikai piacon kisebbnek számító T-Mobile és Sprint alacsonyra vágott havidíjakkal és ingyenes ajánlatokkal csábítják a felhasználókat, ami az USA két legnagyobb mobilszolgáltatójának érzékeny veszteségeket okoz (a Verizon csütörtökön szintén csökkenő előfizetői számról volt kénytelen beszámolni).
Mindkét nagy szolgáltató a médiavállalatok megszerzésében látja az előre menekülés lehetőségét. A Verizon az AOL-t vásárolta fel és valószínűleg nyélbe ütik a Yahoo bekebelezését is, az AT&T pedig a DirecTV-t szerezte meg – most pedig a Time Warnert csatornázhatják be portfoliójukba. Igaz, a Verizon közel sem emelte ekkorára a tétet; a két említett vállalatot 4,4 és 4,83 milliárd dollárért tette/teszi magáévá (és az utóbbiból még alkudni is akar a világ eddigi legnagyobb adatlopása miatt).
A bevétel és a nyereség azért nőtt
A csökkenő előfizetői szám ellenére a harmadik negyedéves nyereség nőni tudott az egy évvel korábbi hasonló időszak eredményéhez képest. Tavaly 3 milliárd dolláros, részvényenkénti 50 centes nyereségről számolhatott be az AT&T, idén ez 3,3 milliárd dollárra, részvényenként 54 centre emelkedett. A bevétel is nőtt 4,6 százalékkal, megközelítve a 41 milliárd dollárt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak