Plusz szőröstől-bőröstől az egész Time Warnert: az AT&T ezzel csalfa mobiltelefon-előfizetői jelentette kiesést akarja ellensúlyozni.

Csendben közzétette az AT&T harmadik negyedéves jelentését, melyből kiderült, hogy a Time Warnerrel tervezett mega-fúzió megvalósulása nem hozott általános fellélegzést a telkónál. A cég központi üzletága, a vezetékmentes kommunikációs szolgáltatás ugyanis megtorpant. Ez nem sokkal azután derült ki, hogy az AT&T elismerte: 86,4 milliárd dollárért megvásárolja a többek között a Trónok harcát is jegyző médiavállalatot.

Ez minden idők egyik legnagyobb akvizíciója, melyet a mobilszolgáltató fele részben részvényekkel, fele részben készpénzzel fog kiegyenlíteni. Ezzel egyébként a Time Warner részvényenként 107,5 dolláros áron kel el, ami – legalábbis jelenleg – jóval a piaci ár (89,5 dollár) feletti értéket jelent. A két vállalat szerint a tranzakció 2017 vége előtt fog lezárulni.

Nem minden téren jó a helyzet

Jelentése szerint az AT&T 268 ezer előfizetőt vesztett az elmúlt negyed évben. Olyan ügyfeleket, akik sokkal hűségesebbek, mint a kártyás (pre-paid) felhasználók – nos, közülük szivárgott el negyedmillió. Mindez azután következett be, hogy a tavalyi év során ennél alig valamivel több előfizető – 289 ezer – csatlakozott összesen a távközlési vállalat táborához.

Az AT&T ugyanattól a „betegségtől” szenved, mint a Verizon: az agresszívabb versenytársak lenyomják az ügyfelekért folytatott, egyre inkább öldöklővé váló konkurenciaharcban. Az amerikai piacon kisebbnek számító T-Mobile és Sprint alacsonyra vágott havidíjakkal és ingyenes ajánlatokkal csábítják a felhasználókat, ami az USA két legnagyobb mobilszolgáltatójának érzékeny veszteségeket okoz (a Verizon csütörtökön szintén csökkenő előfizetői számról volt kénytelen beszámolni).

Mindkét nagy szolgáltató a médiavállalatok megszerzésében látja az előre menekülés lehetőségét. A Verizon az AOL-t vásárolta fel és valószínűleg nyélbe ütik a Yahoo bekebelezését is, az AT&T pedig a DirecTV-t szerezte meg – most pedig a Time Warnert csatornázhatják be portfoliójukba. Igaz, a Verizon közel sem emelte ekkorára a tétet; a két említett vállalatot 4,4 és 4,83 milliárd dollárért tette/teszi magáévá (és az utóbbiból még alkudni is akar a világ eddigi legnagyobb adatlopása miatt).

A bevétel és a nyereség azért nőtt

A csökkenő előfizetői szám ellenére a harmadik negyedéves nyereség nőni tudott az egy évvel korábbi hasonló időszak eredményéhez képest. Tavaly 3 milliárd dolláros, részvényenkénti 50 centes nyereségről számolhatott be az AT&T, idén ez 3,3 milliárd dollárra, részvényenként 54 centre emelkedett. A bevétel is nőtt 4,6 százalékkal, megközelítve a 41 milliárd dollárt.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.