Nagyon sok médiavállalat követel nagyon sok pénzt a Google-ön abban a perben, amelyet az amerikai nagyvállalat feltételezett szabályellenes digitális hirdetési gyakorlata miatt indítottak. A Reuters beszámolója szerint a 32 fős csoport között olyan nagy nevek vannak, mint a német Axel Springer, a svájci Ringier, vagy éppen a finn Sanoma.
A külön oldalt is kapó ügy lényege, hogy a felperesek szerint a Google tisztességtelen üzleti gyakorlatot alkalmazva a sajtótermékek tulajdonosait hátrányos helyzetbe hozta a digitális hirdetési piacon. A keresőóriás monopolhelyzetét kihasználva olyan környezetet teremtett, ahol a médiavállalatok online bevételei kevesebbek, költségei viszont nagyobbak lettek annál, mint ami tisztességes piaci működés mellett lenne elvárható.
A fentiek miatt a csoport összesen 2,1 milliárd euró kártérítést követel az amerikai technológiai óriástól, amely ellen ugyanebben a témában már több helyen folyt vizsgálat. Maga a tegnap beadott kereset is leginkább ezekre alapoz. Különös tekintettel egy 2021-es franciaországi ítéletre. Akkor ugyanis a francia versenyhatóságnak sikerült az, ami korábban senkinek: 220 millió eurós bírsággal sújtotta a keresőóriást, amely még azt is vállalta, hogy változtat a versenytársakat károsítónak ítélt üzleti gyakorlatán.
A mostani panaszban szintén felbukkan egy az Európai Bizottság által tavaly júniusban kiadott dokumentum, amelyben a testület a Google hirdetési üzletágával kapcsolatos kifogásokat sorolta fel. A csoport jogászai továbbá merítenek a Google hazai terepén, az Egyesült Államokban folyó eljárásokból is, ahol az ottani igazságügyi minisztérium mellett az egyes tagállamok is versenyjogi pereket kezdeményeztek, például a Facebookkal való állítólagos összejátszás és az online hirdetési piac manipulációja miatt.
Spekulatív és opportunista beadvány
A Google a maga részéről természetesen visszautasította a vádakat, és nem kíván fizetni a médiavállalatoknak, akik a cég szóvivője által csak spekulatívnak és opportunistának minősített keresetet beadták. A cég ahogy korábban is, most is azt hangsúlyozza, hogy a kiadókkal folyamatosan együttműködve pont azon van, hogy a lehető legtöbb bevételhez jussanak, amiből fedezni tudják a minőségi tartalmak előállítását.
Szintén érdemes megemlíteni a 2018-ban indított Google News Initiative programot, amely többféle formában igyekszik támogatni a digitális újságírást és az azzal foglalkozó szervezeteket. Ennek keretében információs anyagok, videós tanfolyamok, segédletek és jó gyakorlatok mellett pályázati formában konkrét pénzbeli támogatást is kaphatnak az arra érdemesnek bizonyuló kiadók.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak