Igencsak odatette magát az idei harmadik negyedévben a Spotify. A streaming zenei szolgáltató jelentésének szinten minden adata eléri, sőt nem egy esetben jelentősen meg is haladja az elemzők által előzetesen várt szinteket. A részvényárfolyam természetesen szárnyal, a svédek pedig büszkén dörgölik a gigászi versenytársak orra alá az eredményeket.
Felcsavarták a hangerőt
A mostani számok azért is ütöttek ekkorát, mert az ezt megelőző negyedévben lassulni látszott a felhasználói tábor növekedése, amiből egyesek azt olvasták ki, hogy a Spotifyt kezdi maga alá gyűrni a konkurencia, jelesül az Apple és az Amazon. Úgy tűnik, erről egyelőre szó sincs, hiszen a fizetős ügyfelek száma szeptember végére elérte a 113 millió főt. Ez 26 millióval több, mint egy évvel korábban, és 15 millióval haladja meg a június végén közölt szintet, azaz az utóbbi három hónapban különösen nagy tömegek érkeztek.
A szolgáltató nem csak a fizetős ügyfelek, hanem az ingyenes verziót használó zenekedvelők esetében is uralja a piacot. A friss adatok szerint a havonta aktívak csoportja összevetésben 30 százalékkal hízott és már elérte a 248 milliót. A cég a jó eredményeket az ügyfélmegtartás javítását célzó fejlesztéseknek tudja be, melyek közül többet a harmadik negyedévben vetettek be.
Ami az év végi hajrát illeti: a cég szilveszterre 120-125 millió prémium (azaz fizető) felhasználót vizionál, míg a havi aktív közönség tekintetében 255 és 270 millió között állhat meg az idei számláló. A fentebb sorolt adatok egyébként vagy egybevágnak, vagy enyhén meghaladják az elemzői várakozásokat.
A Spotify a jelentés kapcsán a részvényeseknek címzett tájékoztatójában nem felejti el párhuzamba állítani teljesítményét a két nagy versenytárséval. A nyilvános információk összevetéséből kiderül, hogy az Apple-höz képest nagyjából kétszer annyi előfizetőt tudnak toborozni a svédek, mint Cupertino. Plusz a cég becslése szerint az aktivitásban is nagyjából kétszer olyan jó statisztikával büszkélkedhetnek, miközben a lemorzsolódási arány csak fele akkora, mint az Apple Music táboránál. A zenére csak mostanság ráfekvő Amazonhoz képest a nagyobb felhasználóiszám-bővülést, a magasabb előfizetői arányt és a sokkal jobb aktivitási számokat emeli ki a levél.
Hol a pénz? Itt!
A gyorsan növekvő internetes vállalkozások közös ismérve, hogy a befektetők hajlamosak egy ideig teljesen figyelmen kívül hagyni a megtérülési mutatókat, és csak a felhasználói tábor bővülésére koncentrálnak. Egy idő után, különösen ha a kérdéses cég már tőzsdére is ment, már nem árt megmutatni, hogy miből lesz a profit.
A Spotify is sokáig szenvedett ezen a téren, és az utóbbi időszak legnagyobb eredménye az volt, hogy sikerült minimalizálni a negyedévente rendszeresen keletkező veszteségeket. Ehhez képest a mostani jelentés legnagyobb meglepetését pont ez a sor hozta. A vállalat ugyanis az 1,73 milliárd eurós forgalmából 241 milliós nettó nyereséget tudott villantani, miközben egy éve ilyenkor még 43 millió mínusz csúfította az összképet. A siker értékét tovább növeli, hogy piaci elemzők nemhogy ennyi profitra nem számítottak, de még a tavalyinál is komolyabb veszteséget prognosztizáltak.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak