A svéd zenei szolgáltató legutóbbi negyedéve meglehetősen szép számokat hozott. Úgy tűnik, ez a piac azon kevesek egyike, ahol Amerika úgy táncol, ahogy Európa fütyül.

Igencsak odatette magát az idei harmadik negyedévben a Spotify. A streaming zenei szolgáltató jelentésének szinten minden adata eléri, sőt nem egy esetben jelentősen meg is haladja az elemzők által előzetesen várt szinteket. A részvényárfolyam természetesen szárnyal, a svédek pedig büszkén dörgölik a gigászi versenytársak orra alá az eredményeket.

Felcsavarták a hangerőt

A mostani számok azért is ütöttek ekkorát, mert az ezt megelőző negyedévben lassulni látszott a felhasználói tábor növekedése, amiből egyesek azt olvasták ki, hogy a Spotifyt kezdi maga alá gyűrni a konkurencia, jelesül az Apple és az Amazon. Úgy tűnik, erről egyelőre szó sincs, hiszen a fizetős ügyfelek száma szeptember végére elérte a 113 millió főt. Ez 26 millióval több, mint egy évvel korábban, és 15 millióval haladja meg a június végén közölt szintet, azaz az utóbbi három hónapban különösen nagy tömegek érkeztek.

A szolgáltató nem csak a fizetős ügyfelek, hanem az ingyenes verziót használó zenekedvelők esetében is uralja a piacot. A friss adatok szerint a havonta aktívak csoportja összevetésben 30 százalékkal hízott és már elérte a 248 milliót. A cég a jó eredményeket az ügyfélmegtartás javítását célzó fejlesztéseknek tudja be, melyek közül többet a harmadik negyedévben vetettek be. 

Ami az év végi hajrát illeti: a cég szilveszterre 120-125 millió prémium (azaz fizető) felhasználót vizionál, míg a havi aktív közönség tekintetében 255 és 270 millió között állhat meg az idei számláló. A fentebb sorolt adatok egyébként vagy egybevágnak, vagy enyhén meghaladják az elemzői várakozásokat.

A Spotify a jelentés kapcsán a részvényeseknek címzett tájékoztatójában nem felejti el párhuzamba állítani teljesítményét a két nagy versenytárséval. A nyilvános információk összevetéséből kiderül, hogy az Apple-höz képest nagyjából kétszer annyi előfizetőt tudnak toborozni a svédek, mint Cupertino. Plusz a cég becslése szerint az aktivitásban is nagyjából kétszer olyan jó statisztikával büszkélkedhetnek, miközben a lemorzsolódási arány csak fele akkora, mint az Apple Music táboránál. A zenére csak mostanság ráfekvő Amazonhoz képest a nagyobb felhasználóiszám-bővülést, a magasabb előfizetői arányt és a sokkal jobb aktivitási számokat emeli ki a levél.

Hol a pénz? Itt!

A gyorsan növekvő internetes vállalkozások közös ismérve, hogy a befektetők hajlamosak egy ideig teljesen figyelmen kívül hagyni a megtérülési mutatókat, és csak a felhasználói tábor bővülésére koncentrálnak. Egy idő után, különösen ha a kérdéses cég már tőzsdére is ment, már nem árt megmutatni, hogy miből lesz a profit.

A Spotify is sokáig szenvedett ezen a téren, és az utóbbi időszak legnagyobb eredménye az volt, hogy sikerült minimalizálni a negyedévente rendszeresen keletkező veszteségeket. Ehhez képest a mostani jelentés legnagyobb meglepetését pont ez a sor hozta. A vállalat ugyanis az 1,73 milliárd eurós forgalmából 241 milliós nettó nyereséget tudott villantani, miközben egy éve ilyenkor még 43 millió mínusz csúfította az összképet. A siker értékét tovább növeli, hogy piaci elemzők nemhogy ennyi profitra nem számítottak, de még a tavalyinál is komolyabb veszteséget prognosztizáltak.

Piaci hírek

Megvan az év legjobb projektmenedzsere

A Generáli Biztosító szakembere kapta az idén már 19. alkalommal átadott elismerést.
 
A 21. századi vállalatok legjobbika is csak félkarú óriás informatika nélkül, rugalmasság és hatékonyság tekintetében azonban jelentősek a különbségek ezen a téren. Vajon az évtized végén hogyan néz ki egy jól működő IT szervezet?

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.