Versenyfelügyeleti eljárást indul a Temuval szemben – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán. A tisztességes piaci folyamatok felett őrködő hatóság többek között azt igyekszik kideríteni, hogy jogszabályellenes eszközöket használ-e a kínai hátterű, és az utóbbi időszakban globálisan is rendkívül jelentős szereplővé avanzsáló online piactér.
A GVH mai bejelentése nem előzmény nélküli, mivel a hivatal már február végén jelezte, hogy több bejelentést is kapott a Temu működésével kapcsolatban, amelyek kivizsgálása folyamatban van. A testület munkatársai értékelték a beadványokban foglaltakat, információgyűjtést végeztek, majd ez alapján indult meg a versenyfelügyeleti eljárás.
A kiadott tájékoztatás szerint a platformon olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot alkalmaznak, ami alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat. Például azzal, hogy az ígért mértékű kiemelkedően magas kedvezmény valójában nem is biztosított a termék megvásárlásakor.
További potenciális problémaként merült fel, hogy a vállalkozás a honlapon, illetve a mobilalkalmazáson elérhető termékekre vonatkozó akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt a termékek elérhetőségére vonatkozó sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé (például: már csak 4 maradt, majdnem elfogyott, Siessen!). Ezekről a hivatal úgy sejti, hogy tartalmuk és vizuális megjelenítésük révén alkalmasak lehetnek arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, illetve pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a termék megvásárlására vonatkozó döntésük meghozatalában.
A GVH anyaga hangsúlyozza, hogy az eljárás megindítása nem egyenlő a tisztességtelen gyakorlat megállapításával. Ám utóbbi esetén a maximális bírság nagyon komoly tétel, egészen pontosan az érintett vállalkozás nemzetközi csoportszintű éves árbevételének a 13 százaléka is lehet.
Villámháború
A Temu online piactér tavaly kezdett villámgyors nemzetközi terjeszkedése itthon sem maradt észrevétlen. A fogyasztókat rendkívül agresszív marketingkampánnyal (hatalmas kedvezmények, ingyenes szállítás, ingyenes visszaküldés stb.) csábító kínai platform nyomulása egy év eleji kutatás szerint jelentősen felkavarta a magyar piacot is. A magyar webáruházak bő fele érzékelt kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában, amit a kínai rivális megjelenésével hoz összefüggésbe. Negyedüknél ráadásul ez a visszaesés meglehetősen komoly, minimum 25 százalékra tehető.
A Temut birtokló PDD Holdings a nagyjából egy éve tartó globális hadjáratnak köszönhetően rövid idő alatt akkorára hízott, mint az Amazon kínai megfelelőjének tartott Alibaba Group. A 2015-ben indult PDD több mint 190 milliárd dolláros piaci kapitalizációja decemberben már meghaladta az ezredfordulót megelőzően alapított Alibabáét.
Az elmúlt néhány évben a Pinduoduo, a PDD kínai platformja rendkívül alacsony áraival hódította meg a hazai piacát, ahol egyik fő befektetője, a Tencent hatalmas felhasználói bázisát kihasználva időlegesen még az Alibaba Taobao platformjának látogatottságát is felülmúlta. Ezt a stratégiát igyekszik a vállalat a nemzetközi terjeszkedésre hivatott Temuval lemásolni, ami rövid távon sikeresnek bizonyult, ám ha sok GVH-hoz hasonló hatsági vizsgálat zárul elmarasztalással, az véget vethet a rakétázásnak.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak