Az e-ink kijelzős tago arc pár óra alatt összeszedte a becélzott összeg 40 százalékát.

Hosszúra nyúlt, közel két éves fejlesztési szakasz után az utóbbi pár hétben felgyorsultak az események a Liber8 csapata körül. Az alapítók érezték, hogy minél gyorsabban el kell indítaniuk a közösségi finanszírozási kampányt, annál is inkább, mert egy utolsó pillanatban megjelenő konkurens termék veszélyeztette a projekt sikerét. Tegnap este elindult az Indiegogo kampány, ami eddig látványos sikernek bizonyul.

Nyomás alatt indul a kampány

A tago arc egy teljesen egyedi értelmezése a hordható kütyüknek, és egy olyan technológiát alkalmaz, amit egyelőre egyetlen konkurensnek sem sikerült megoldania. A Liber8 csapatának legnagyobb előnye a többiekkel szemben az, hogy az e-Ink kijelzős karkötőt nem kell tölteni, mivel a monokróm minták váltásához szükséges energiát a karkötő az NFC képes mobilból nyeri. A divattermékként pozicionált tago arc az NFC használata miatt egyelőre iPhone-okkal nem lesz kompatibilis, de az alapítók úgy látják, az androidos piac is bőven elegendő lesz számukra.

Az eredeti elképzelésekkel szemben a Kickstarter helyett az Indiegogo lett a közösségi finanszírozás helyszíne, mivel az előbbi sokkal szigorúbban bírálja el a projekteket, és csak olyan kampány indítható a felületén, ami már működőképes prototípust tud felmutatni. A tago arc akkor még nem volt ezen a szinten (azóta már kész a prototípus) és Kovács Zoli alapító elmondása szerint nem akartak még egy-két hetet ezzel elveszíteni, mivel ott nyomult a háttérben az a bizonyos konkurens.

Az, hogy tegnap elindult a tago arc kampánya, nagy részben a Looksee nevű terméknek is köszönhető, ami első ránézésre szinte minden elemében megegyezik a tago arc koncepciójával. Az egyik, de annál lényegesebb különbség az, hogy a Looksee Bluetooth alapú, ami miatt a karperecet tölteni kell, ellentétben a tago arckal, aminek erre nincs szüksége. A Bluetooth alkalmazása azonban megengedi, hogy akár egy iPhone-nal is használni lehessen, viszont a nyomás miatt a Liber8 előbb indította a finanszírozási kampányt, tehát az első csatát ők nyerték.

40 ezer USD, 30 nap

40 ezer dollárt céloztak meg az Indiegogo oldalán, amiből a tegnap esti 8 órás indulás óta már 41 százalék megvan, vagyis szinte biztos, hogy 30 nap alatt meglesz a kívánt összeg. A legolcsóbb, Valentin napi csomag a cikk írásának pillanatában el is fogyott, így jelenleg 200 dollárért lehet rendelni a karkötőből, a szállítás pedig decemberre várható.

Amikor azt tudakoltuk, hogy miért nem céloztak meg egy jóval magasabb összeget, Kovács Zoli úgy válaszolt, hogy egyrészt a gyártáshoz ennyi is bőven elég, másrészt a startup számára mindennél fontosabb a marketing hatás, ami a projekt gyors, látványos teljesítésével tökéletesen előidézhető. Arról nem is beszélve, hogy a befektetőknek sem mindegy, hogy milyen ívet jár be a tago arc.

Frissítés: 

Ahogy az Indiegogo kampány indítása utáni dinamikából sejteni lehetett, a tago arcnak egy napra sem volt szüksége ahhoz, hogy összehozza a megcélzott 40 ezer dollárt. E frissítés írásának pillanatában 52 ezer dolláron áll a mutató, ami 131 százalékos túlteljesítést jelent, azaz a hátralévő 29 nap alatt még jelentős növekedés várható. A Liber8 információi szerint a nemzetközi sajtó alaposan felkapta a terméket, főleg amerikai, orosz, német és japán tech, illetve divat oldalak számoltak be a karkötőről. A tago arc most 259 dollárért vásárolható meg, a kész termék leszállítását ez év decemberére ígérik.

Konzumer tech

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.