Hosszúra nyúlt, közel két éves fejlesztési szakasz után az utóbbi pár hétben felgyorsultak az események a Liber8 csapata körül. Az alapítók érezték, hogy minél gyorsabban el kell indítaniuk a közösségi finanszírozási kampányt, annál is inkább, mert egy utolsó pillanatban megjelenő konkurens termék veszélyeztette a projekt sikerét. Tegnap este elindult az Indiegogo kampány, ami eddig látványos sikernek bizonyul.
Nyomás alatt indul a kampány
A tago arc egy teljesen egyedi értelmezése a hordható kütyüknek, és egy olyan technológiát alkalmaz, amit egyelőre egyetlen konkurensnek sem sikerült megoldania. A Liber8 csapatának legnagyobb előnye a többiekkel szemben az, hogy az e-Ink kijelzős karkötőt nem kell tölteni, mivel a monokróm minták váltásához szükséges energiát a karkötő az NFC képes mobilból nyeri. A divattermékként pozicionált tago arc az NFC használata miatt egyelőre iPhone-okkal nem lesz kompatibilis, de az alapítók úgy látják, az androidos piac is bőven elegendő lesz számukra.
Az eredeti elképzelésekkel szemben a Kickstarter helyett az Indiegogo lett a közösségi finanszírozás helyszíne, mivel az előbbi sokkal szigorúbban bírálja el a projekteket, és csak olyan kampány indítható a felületén, ami már működőképes prototípust tud felmutatni. A tago arc akkor még nem volt ezen a szinten (azóta már kész a prototípus) és Kovács Zoli alapító elmondása szerint nem akartak még egy-két hetet ezzel elveszíteni, mivel ott nyomult a háttérben az a bizonyos konkurens.
Az, hogy tegnap elindult a tago arc kampánya, nagy részben a Looksee nevű terméknek is köszönhető, ami első ránézésre szinte minden elemében megegyezik a tago arc koncepciójával. Az egyik, de annál lényegesebb különbség az, hogy a Looksee Bluetooth alapú, ami miatt a karperecet tölteni kell, ellentétben a tago arckal, aminek erre nincs szüksége. A Bluetooth alkalmazása azonban megengedi, hogy akár egy iPhone-nal is használni lehessen, viszont a nyomás miatt a Liber8 előbb indította a finanszírozási kampányt, tehát az első csatát ők nyerték.
40 ezer USD, 30 nap
40 ezer dollárt céloztak meg az Indiegogo oldalán, amiből a tegnap esti 8 órás indulás óta már 41 százalék megvan, vagyis szinte biztos, hogy 30 nap alatt meglesz a kívánt összeg. A legolcsóbb, Valentin napi csomag a cikk írásának pillanatában el is fogyott, így jelenleg 200 dollárért lehet rendelni a karkötőből, a szállítás pedig decemberre várható.
Amikor azt tudakoltuk, hogy miért nem céloztak meg egy jóval magasabb összeget, Kovács Zoli úgy válaszolt, hogy egyrészt a gyártáshoz ennyi is bőven elég, másrészt a startup számára mindennél fontosabb a marketing hatás, ami a projekt gyors, látványos teljesítésével tökéletesen előidézhető. Arról nem is beszélve, hogy a befektetőknek sem mindegy, hogy milyen ívet jár be a tago arc.
Frissítés:
Ahogy az Indiegogo kampány indítása utáni dinamikából sejteni lehetett, a tago arcnak egy napra sem volt szüksége ahhoz, hogy összehozza a megcélzott 40 ezer dollárt. E frissítés írásának pillanatában 52 ezer dolláron áll a mutató, ami 131 százalékos túlteljesítést jelent, azaz a hátralévő 29 nap alatt még jelentős növekedés várható. A Liber8 információi szerint a nemzetközi sajtó alaposan felkapta a terméket, főleg amerikai, orosz, német és japán tech, illetve divat oldalak számoltak be a karkötőről. A tago arc most 259 dollárért vásárolható meg, a kész termék leszállítását ez év decemberére ígérik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak