A Rev-1 névre keresztelt járgány három kerekével, méretével és közlekedési szokásaival hoz némi színt az egyre sűrűbb mezőnyben.
Hirdetés
 

Lassan több önjáró szerkezetet kell kerülgetni az utcákon, mint ahány lassan közlekedő gyalogost. Persze nálunk egyelőre nem fenyeget ez a veszély, de az USA-ban szinte nem múlik el hét, hogy ne indulna egy újabb kezdeményezés arra, miként lehetne automatizálni a kiscsomagos kiszállítást.

A méret a lényeg

A Michigan államban található Ann Arborban indult legújabb projekt a Refraction AI céghez kötődik, amelynek robotjai több szempontból is kitűnnek a mezőnyből. Szó szerint, mivel a Rev-1 mérete jócskán meghaladja a riválisok megoldásait. A közel 50 kilós szerkezet nagyjából másfél méter magas és ettől hossza sem marad el sokkal. Közel egyméteres szélességével pedig nyilvánvaló, hogy nem praktikus a gépet gyalogosok közé ereszteni. Ennek megfelelően a robot nem is a járdán, hanem a közút szélén, lehetőség szerint a kerékpársávban halad.

A cég képviselője a Mashable-nek nyilatkozva elmondta, hogy ez utóbbi megoldás az ő feladatukat is megkönnyítette, hiszen az úttesten lényegesen kevesebb a kikerülési manővert igénylő tárgy és személy. A már-már iparági sztenderdnek tűnő sokkerekes kialakítás helyett a Rev-1 csak három, de nagyobb kereket kapott. Pont ez teszi lehetővé azt is, hogy viszonylag gyorsan, maximum 25 km/h-s sebességgel közlekedhessen.

Gyors eredmények

A céget egyébként alig egy évvel ezelőtt alapította két robotikával foglalkozó egyetemi professzor. A héten beindított pilot egyelőre a város csak néhány kilométer sugarú zónájára terjed ki és négy együttműködő étterem kínálatából lehet választani a korai ügyfeleknek. A robotok egy rendelés beérkezésekor a bázisukról először a kiszemelt vendéglátó egységhez gurulnak, majd feltöltve elkerekeznek a megrendelőhöz, aki egy telefonon kapott kóddal tud hozzájutni a csomagjaihoz.

A robotoknak egyébként rögtön mélyvízbe dobták, hiszen a michigani időjárás nem éppen ideális a napokban. Az erősen havas utakon kitartóan törtető robot képességeiről videó is készült.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

REV enjoyed the first snow of the season!

Matthew Johnson-Roberson (@refraction.ai) által megosztott bejegyzés,

 

Piaci hírek

Valaki végre elmagyarázta, miért veszi át az emberek munkáját az MI

A Nobel-díjas Geoffrey Hinton is úgy látja, hogy a jelenlegi felállásban azért erőltetik az emberi munka kiváltását a mesterséges intelligenciával, mert másképp nehéz lenne nyereségbe fordítani a technológiába öntött óriási befektetéseket.
 
Hirdetés

Mi lesz a sötétszál sorsa?

A mindent behálózó dark fiber létjogosultsága megkérdőjeleződik a vezetékmentes technológiák megállíthatatlan terjedésével?

A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.