A Rev-1 névre keresztelt járgány három kerekével, méretével és közlekedési szokásaival hoz némi színt az egyre sűrűbb mezőnyben.
Hirdetés
 

Lassan több önjáró szerkezetet kell kerülgetni az utcákon, mint ahány lassan közlekedő gyalogost. Persze nálunk egyelőre nem fenyeget ez a veszély, de az USA-ban szinte nem múlik el hét, hogy ne indulna egy újabb kezdeményezés arra, miként lehetne automatizálni a kiscsomagos kiszállítást.

A méret a lényeg

A Michigan államban található Ann Arborban indult legújabb projekt a Refraction AI céghez kötődik, amelynek robotjai több szempontból is kitűnnek a mezőnyből. Szó szerint, mivel a Rev-1 mérete jócskán meghaladja a riválisok megoldásait. A közel 50 kilós szerkezet nagyjából másfél méter magas és ettől hossza sem marad el sokkal. Közel egyméteres szélességével pedig nyilvánvaló, hogy nem praktikus a gépet gyalogosok közé ereszteni. Ennek megfelelően a robot nem is a járdán, hanem a közút szélén, lehetőség szerint a kerékpársávban halad.

A cég képviselője a Mashable-nek nyilatkozva elmondta, hogy ez utóbbi megoldás az ő feladatukat is megkönnyítette, hiszen az úttesten lényegesen kevesebb a kikerülési manővert igénylő tárgy és személy. A már-már iparági sztenderdnek tűnő sokkerekes kialakítás helyett a Rev-1 csak három, de nagyobb kereket kapott. Pont ez teszi lehetővé azt is, hogy viszonylag gyorsan, maximum 25 km/h-s sebességgel közlekedhessen.

Gyors eredmények

A céget egyébként alig egy évvel ezelőtt alapította két robotikával foglalkozó egyetemi professzor. A héten beindított pilot egyelőre a város csak néhány kilométer sugarú zónájára terjed ki és négy együttműködő étterem kínálatából lehet választani a korai ügyfeleknek. A robotok egy rendelés beérkezésekor a bázisukról először a kiszemelt vendéglátó egységhez gurulnak, majd feltöltve elkerekeznek a megrendelőhöz, aki egy telefonon kapott kóddal tud hozzájutni a csomagjaihoz.

A robotoknak egyébként rögtön mélyvízbe dobták, hiszen a michigani időjárás nem éppen ideális a napokban. Az erősen havas utakon kitartóan törtető robot képességeiről videó is készült.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

REV enjoyed the first snow of the season!

Matthew Johnson-Roberson (@refraction.ai) által megosztott bejegyzés,

 

Piaci hírek

Japánban tényleg komolyan gondolják a repülő autókat

A SkyDrive nevű startup technológiai befektetők és a japán kormányzat támogatását is élvezi az árában és méretében is a hagyományos autókat idéző légi járművek fejlesztésében.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.