A drónok és az önvezető járművek mozgásában alapvető szerepet játszik a hálózaton keresztül érkező információ, például abban az esetben, ha forgalmi torlódásokat kell leküzdeniük. Az urbanizált környezetben gyakorlatilag minden helyzetben erről van szó, és sokszor a milliszekundumos tartományban mozog annak az érzékenysége, hogy a megfelelően friss szenzoradatok alapján az egymással kommunikáló gépek elkerülnek-e valamilyen ütközést.
A jelenlegi hálózatok ugyan a megfelelő sebességgel szállítják a szóban forgó adatokat. Arra azonban nem képesek, hogy az információt annak alapján is kezeljék, hogy az mennyire aktuális, vagy mennyire megbízható forrásból származik, ráadásul a folyamatosan ömlő adatok könnyen túlterhelik a hálózatokat. Az amerikai MIT kutatói is beleásták magukat a problémába, és a MIT News oldalon hétfőn tettek közzé egy ismertetőt az általuk javasolt megoldásról.
Ami fontosabb, annak elsőbbséget adnak
A beszámoló alapján az áprilisi IEEE Infocom konferencián is bemutatott elképzelés (amely egyébként elhozta a Best Paper Award díjat, és nemsokára publikusan is elérhetővé válik) lényege, hogy a hálózatok adatmennyiséget és átviteli sebességet optimalizáló működését egy olyan algoritmussal egészítik ki, amely folyamatosan indexeli a csomópontokat azok általános prioritása, az adatok keletkezésének ideje és a kapcsolatok megbízhatósága szerint.
Feltételezve, hogy a sávszélesség adott, és a megfelelő pillanatban, csak egyetlen csomópont küldhet adatokat a vezeték nélküli hálózaton keresztül, az algoritmus a pillanatnyilag legmagasabb értékkel rendelkező csomópontot utasítja rá, hogy információt küldjön a célállomásnak. Ez pedig a hálózat túlterhelése nélkül biztosíthatja, hogy a vevő (a drónok esetében mondjuk egy központi irányító rendszer) mindig a lehető legjobb minőségű szenzoradatokhoz jusson.
A kutatók a kísérletek során olyan korlátfeltételt határoztak meg, amelynél elméletileg sem igen lehet frissebb információkat célba juttatni, és a cikk szerint az új algoritmussal ezt sikerült is megközelíteniük – vagyis majdnem elérték az optimális működést. Ezt egyszerű rádióhálózatokon tesztelik, ahol a vevő több forrásból fogadja az időérzékeny adatokat. A későbbiekben azonban túlhaladnák mindezt, és egy sokkal jelentősebb feladatot oldanának meg a több célállomással rendelkező hálózatok optimalizálásával.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak