Pénz beszél, kutya ugat... A közösségi oldal a múlt héten e-mailben kereste meg a nagy hirdetőit egy lényegét tekintve "egyet fizet – kettőt vihet" ajánlattal. A Reuters sajtóértesülésekre hivatkozva azt írta, hogy a nagy neveket is elgondolkodtatta a Twitter legutóbbi kedvezményes hirdetési csomagajánlata.
A levél, ami a Reutershez is eljutott, a Twitter eddigi legnagyobb ösztönzőcsomagjának nevezte a kedvezményes ajánlatot. Az amerikai partnereknek minden 500 ezer elhirdetett dollár után adnak újabb 500 ezer dollárnyi kreditet ingyen. Az Egyesült Királyságban és Japánban 250 ezer dollár költés után jár a 100 százalék, míg a többi régióban 50 ezer után.
Az Amazont és az Apple-t meggyőzte
Úgy látszik, a pénz szavát mindenki érti. Pár napon belül elkezdtek szivárogni a hírek, hogy több jelentős vállalatot is elgondolkodtatott a kedvező ajánlat. Ami érthető is, hiszen jön a karácsonyi vásárlási dömping, és a Twitternek mégis csak van kb. 450 millió havonta és közel 240 millió naponta aktív felhasználója...
Szombaton a Platformer News riportere tweetelte, hogy az Amazon tervezi hirdetései újraindítását a Twitteren. Az értesülés szerint az elkölteni tervezett összeg sem csekély: évi 100 millió dollár. Az értesülést árnyalja, hogy a Reuters egy névtelen belső forrása azt mondta, hogy az Amazon nem is állította le a hirdetéseit a Twitteren.
Azt viszont maga Musk mondta egy Twitter Spaces beszélgetésben, hogy az Apple a legnagyobb hirdető a Twitteren. A beszélgetésben azt állította, hogy a gyártóvállalat teljesen újraindította a hirdetéseit a közösségi oldalon. Ez utóbbi bejelentés különösen érdekes, tekintve, hogy a múlt héten már az is felmerült, hogy a Twittert ki kell tiltani az App Store-ból, mert nem felel meg azoknak a moderálási kritériumoknak, melyeket az alkalmazásbolt támaszt az appokkal szemben.
A drasztikus létszámcsökkentés miatt ugyanis alig moderálják az oldalt, és távozott (kirúgták vagy ment önként), akinek bármilyen köze volt ehhez a területhez. Elhagyta a vállalatot többek között Marianne Fogarty compliance-ért felelős igazgató és Damien Kieran adatvédelmi igazgató, így ezek a területek (is) átkerültek Musk kézi vezérlése alá, ami igencsak riasztóan hatott a hirdetőkre. Több nagy gyártó, például az Audi of America látványosan leállította a hirdetéseit, más vállalatok meg fű alatt csökkentették az aktivitásukat.
A Reuters megkereste az Apple-t és a Twittert is, hogy kommentálja az értesüléseket, de a két vállalat egyelőre nem reagált.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak