A mikroblog ismét több rekordot megdöntött, az Instagram azonban mégis túlnőtt rajta.
Hirdetés
 

Az év vége felé közeledve egyre szaporodnak az évösszegző összeállítások, így tett a Twitter is, amikor közzétette az év legforróbb témáit. A mikroblog használói naponta 500 millió tweetet indítanak útjára és lehet, hogy nem ennek a szolgáltatásnak van a legtöbb aktív havi felhasználója, de a véleményformáló erő egyértelműen a Twitteren a legerősebb.

A híresség selfie mindent vitt

A közösségi oldal vezetősége egy külön, az idei évnek dedikált oldalt is létrehozott, ahol témákra bontva találhatók, illetve fedezhetők fel újra 2014 legfontosabb és legnagyobb Twitter aktivitást hozó témáit. A legnépszerűbb üzenet a még március elején kiposztolt, ezóta elhíresült selfie lett, amit az Oscar díjkosztó gála műsorvezetőnője, Ellen DeGeneres tweetelt ki. A fotón egy rakás híresség szerepel (Maryl Streep, Brad Pitt, Bradley Cooper, Julia Roberts, Kevin Spacey, stb.), így érthető, hogy ez lett 2014 legtöbbször (3,3 millió alkalommal) retweetelt üzenete.

A legfontosabb sportesemény egyértelműen a brazíliai labdarúgó VB lett, amely során a sportolók, újságírók, nézők összesen 672 millió tweetet posztoltak. A csúcsot a döntő hozta el: amikor kiderült, hogy Németország csapata lesz a világbajnok, percenként 618 725 üzenet került ki a Twitter felületeire, ami egy egészen elképesztő szám.

A kiemelt témák közé tartozott még a skót függetlenségi népszavazás, amivel kapcsolatban 3,75 millió tweetet írtak meg az #IndyRef hashtaggel ellátva. Ennek vizualizálására készült egy interaktív térkép, ami azt mutatja, hogy a szavazás napján a világ különböző pontjain igennel, vagy nemmel voksoltak-e a twitterezők. A másik jelentős politikai esemény a Hong Kongban zajló tüntetéssorozat volt, amivel szintén több millióan foglalkoztak a Twitteren.

A mikroblog egyik nagy vonzereje, hogy valós, ismert személyiségek gondolatait is olvashatják a felhasználók, így a Twitter idén lehetővé tette, hogy az ő szemszögükből is megnézzük, milyen volt 2014. Így például átböngészhetjük, hogy melyek voltak Robert Downey jr., Neymar, vagy JK Rowling legjobb pillanatai ebben az évben.

Gyarapodnak, de nem elég gyorsan

Nagyjából ezzel egy időben az Instagram is fontosnak látta bejelenteni, hogy a képmegosztó szolgáltatás elérte a 300 milliós aktív felhasználói számot. A Twitter legutoljára 2012 decemberében közölt ehhez hasonló statisztikát: akkor 200 millióan twittereztek aktívan, ami elmarad ugyan a többiektől (legyen az a FB Messenger, vagy a WhatsApp), de a Twitter napi 500 milliós üzenet mennyiség még mindig kimagasló a hasonló szolgáltatásokhoz viszonyítva.

A legfrissebb adatokat Dick Costolo, a cég vezetője tárta egy konferencia közönsége elé, amely szerint a Twitter jelenleg 284 millió aktív felhasználó körül mozog, azaz még mindig nem sikerül áttörni a mágikus 300 milliós határt. Éppen ezért a Twitter a közeljövőben egy sor fejlesztést tervez, amelyek elsősorban arra irányulnak, hogy a z oldalra ellátogató, de nem regisztrált felhasználók minél tovább maradjanak a felületen. De érkezik jövőre a videók készítésének, szerkesztésének, megosztásának lehetősége, végül a Szent Grál, a hálózaton belüli azonnal üzenetküldés is várható.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.