Története során először közölt évközi eredményeket a kínai Huawei. A számok jók, de a riválisok is belehúztak. A második félévben nagy versenyfutás várható.
Ahogy az árbevételek egyre nagyobb része származik az anyaországon túlról, úgy próbál egyre nyitottabb vállalati képet kialakítani magáról a sokáig  zárkózott életmódra berendez-kedett Huawei. Az elsősorban telekommunikációs szolgálta-tóknak szánt infrastruktúrát szállító sencseni cég az idei első hat hónap során 98,3 milliárd jüant keresett, ami körülbelül 2800 milliárd forintnak felel meg. Ez az eredmény a hírek szerint 11 százalékkal jobb az előző évhez képest.

Versenyfutás Mindeközben azonban a legnagyobb rivális, egyben piacvezető svéd Ericsson átszámolva 3160 milliárd forintnyi összbevételt hozott össze fél év alatt, ami 16 százalékos éves növekedést jelent. A kisebbik kínai cég, a HTC ennél is jobban, közel 22 százalékkal tudta fokozni a bevételeit.

Ennek ellenére nem kizárt, hogy éves szinten mégis a Huawei lesz a legdinamikusabban fejlődő cég, mivel elemzők rámutattak arra, hogy a kínai telekommunikációs szolgáltatók mindegyikénél a második félévre tolódtak át fontos beruházások. Ha ezek a projektek tényleg megvalósulnak, akkor abból a Huawei komoly lendületet tud venni.

Sűrű fillér Azonban az alaptevékenységnek számító mobil hálózati infrastruktúra mellett a sencseni vállalatnál nagyon bíznak a portfólió kisebb, konzumer piacra szánt elemeinek sikerében is. Ezek közül különösen fontosnak tűnik az Android 3.2-es rendszert elsőként használó MediaPad tablet.

Hogy mennyire gyors ütemben fejlődik ez a terület, azt jól mutatja a cég okostelefonokat, táblagépeket és vezeték nélküli eszközöket kezelő divíziójának vállalaton belüli erősödése. A Huawei Device ágazat idén már túl van a 70 milliomodik eladott terméken, ami 40 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. Az árbevétel pedig ennél is jobban, 64 százalékkal nőtt. Ennek köszönhetően immár a céges összbevétel 28 százalékát adja a divízió. Míg 2010-ben ugyanez az arány nem érte el a 20 százalékot sem.

Vodafone-Huawei: együtt gyorsulnak Magyarországon
Kínából jön az első Android 3.2 tablet
Tovább izmosodott a Magyarországon is terjeszkedő kínai multi

A pannon csatatér A három említett szállító egyébként a hazai telekommunikációs fejlesztésekért is komoly csatát vív. Mostanra azonban már eldőlt, hogy minden riválisnak jut egy-egy szolgáltató: a Telenor a ZTE-t, a Vodafone a Huaweit, míg a Magyar Telekom az Ericssont választotta partneréül a hálózatfejlesztéshez. A szintén meghatározó szállítónak számító, Magyarországon jelentős kutatási-fejlesztési bázissal rendelkező Nokia Siemens Networks itthon ebből a körből láthatólag kimaradt.

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.