Az eredmények tükrében még egyértelműbb a Google vezetőségének azon bejelentése, amely szerint 2010-ben további befektetésekre és fejlesztésekre készülnek, céljuk ugyanis, hogy a jelenlegi tevékenységek piaci részesedésének növelése mellett új területeket is meghódíthassanak.
Könnyűnek nem lesz nevezhető ez az erőfeszítés, mivel a konkurenciaharc egyre erősebb, leginkább a Microsoftnak köszönhetően. A redmondi vállalat egyre több fronton támad, elég csak a Yahoo!-val kötött stratégiai megállapodást megemlíteni. Az okostelefon-piacon sem lesz könnyű helyzetben a Google, hiszen a Nexus One-nak a toronymagasan vezető iPhone-okkal kell megbirkóznia, ráadásul egyre több pletyka terjeng arról, hogy az Apple hajlandó lenne lecserélni telefonján a Google keresőt a Microsoft Bing szolgáltatására.
Sínen vannak
Pedig Eric Schmidt, a Google egyik vezetője kifejezetten az okostelefonok piacát nevezte meg, mint a 2010-es év legjobban jövedelmező területét a vállalat számára - a második legnagyobb növekedési terület a webes hirdetéseké.
Sameet Sinha, a JMP Securities elemzője szerint pont ez utóbbi piac okolható azért, hogy a befektetők nem fogadták kitörő örömmel a Google egyébként sikeres évzárását: az előrejelzések ezen a területen többet vártak volna, egészen pontosan a kattintásonkénti árbevétel növekedését saccolták 5 százalékra, ehelyett csupán 2 százalékot sikerült gyarapodni ebben a szegmensben.
Az elemzők egyértelműen azt jósolják, hogy ez az év vízválasztó lehet a Google pénzügyeit tekintve, hiszen az eredmények alapján akár véget is vethetnek a tavaly alkalmazott költségcsökkentéseknek, és újra nagyobb arányú fejlesztésekbe foghatnak, ami persze nagyobb pénzköltéssel is járna majd - hogy a piac felkészült-e erre, azt azonban még nem tudni.
Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket
Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.
Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész