A Magyar Telekom lépéseket tesz a magyar kiskereskedelmi villamosenergia- és földgázpiacra történő belépéshez. A piac szűkülésére reagálva a vállalat új bevételi forrásokat keres a televíziózás és a szélessávú internet-szolgáltatás területén is.
Hirdetés
 

A távközlési társaság 2010 áprilisától lakossági és üzleti ügyfeleinek meghatározott körében indít villamosenergia- és földgázpiaci szolgáltatást, ezt követően pedig - a piaci reakciók és az ügyfélelégedettség felmérése után - az év második félévében az energiapiaci szerepvállalás további lehetőségeit is mérlegelni fogja. A Magyar Telekom csütörtöki közleménye szerint a vállalat stratégiai célkitűzése, hogy meglévő képességeit kihasználva új üzleti területekre lépve növelje bevételeit, a magyar kiskereskedelmi energiapiacon pedig kiterjedt értékesítési hálózatára építve kezd földgáz- és villamosenergia-viszontértékesítésbe.

A társaság összekapcsolt termékként, telekommunikációs szolgáltatásait kiegészítve fog energiaszolgáltatást kínálni ügyfeleinek; várakozásai szerint ez magasabb értékű telekommunikációs szolgáltatások értékesítését is elősegíti majd.

Az MTI beszámolója szerint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója ugyancsak tegnap beszélt arról, hogy a vállalat nem akar energiaellátó lenni, de részt akar venni az erre épülő kommunikációs rendszerek kiépítésében, például a díjcsomagok kialakításában vagy a számlázásban, illetve az ügyfélmegtartásban. A T-Home márka például alkalmas arra is, hogy a telekommunikációs szolgáltatásokon túl más típusúakat is nyújtson. Mattheisen elmondta: a Telekomnál költségcsökkentést és különböző rendszereik, például a számlázás és az ügyfélkapcsolat modernizációját hajtották és hajtják végre. Az idén például a tizenkét informatikai támogató rendszer helyett csak négy lesz, ami jelentős megtakarítást hoz.

Thilo Kusch pénzügyi vezérigazgató-helyettes szerint a vezetékes, illetve a hang alapú piac szűkül, ezért új bevételi forrásokat kell keresni, például a televíziózás és a szélessávú internet szolgáltatás területén. A lakosság folyamatosan racionalizálja távközlési költését, és a telekommunikációs piac eddig három-hat hónapos késéssel reagált a bruttó hazai termék csökkenésére. Ebből következően a Magyar Telekom a második félévben már javulásra számít, ugyanakkor annak még nem látja egyértelmű jelét, hogy a vállalati szektorban gyors javulás következne be.
 

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.