A Magyar Telekom lépéseket tesz a magyar kiskereskedelmi villamosenergia- és földgázpiacra történő belépéshez. A piac szűkülésére reagálva a vállalat új bevételi forrásokat keres a televíziózás és a szélessávú internet-szolgáltatás területén is.
A távközlési társaság 2010 áprilisától lakossági és üzleti ügyfeleinek meghatározott körében indít villamosenergia- és földgázpiaci szolgáltatást, ezt követően pedig - a piaci reakciók és az ügyfélelégedettség felmérése után - az év második félévében az energiapiaci szerepvállalás további lehetőségeit is mérlegelni fogja. A Magyar Telekom csütörtöki közleménye szerint a vállalat stratégiai célkitűzése, hogy meglévő képességeit kihasználva új üzleti területekre lépve növelje bevételeit, a magyar kiskereskedelmi energiapiacon pedig kiterjedt értékesítési hálózatára építve kezd földgáz- és villamosenergia-viszontértékesítésbe.

A társaság összekapcsolt termékként, telekommunikációs szolgáltatásait kiegészítve fog energiaszolgáltatást kínálni ügyfeleinek; várakozásai szerint ez magasabb értékű telekommunikációs szolgáltatások értékesítését is elősegíti majd.

Az MTI beszámolója szerint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója ugyancsak tegnap beszélt arról, hogy a vállalat nem akar energiaellátó lenni, de részt akar venni az erre épülő kommunikációs rendszerek kiépítésében, például a díjcsomagok kialakításában vagy a számlázásban, illetve az ügyfélmegtartásban. A T-Home márka például alkalmas arra is, hogy a telekommunikációs szolgáltatásokon túl más típusúakat is nyújtson. Mattheisen elmondta: a Telekomnál költségcsökkentést és különböző rendszereik, például a számlázás és az ügyfélkapcsolat modernizációját hajtották és hajtják végre. Az idén például a tizenkét informatikai támogató rendszer helyett csak négy lesz, ami jelentős megtakarítást hoz.

Thilo Kusch pénzügyi vezérigazgató-helyettes szerint a vezetékes, illetve a hang alapú piac szűkül, ezért új bevételi forrásokat kell keresni, például a televíziózás és a szélessávú internet szolgáltatás területén. A lakosság folyamatosan racionalizálja távközlési költését, és a telekommunikációs piac eddig három-hat hónapos késéssel reagált a bruttó hazai termék csökkenésére. Ebből következően a Magyar Telekom a második félévben már javulásra számít, ugyanakkor annak még nem látja egyértelmű jelét, hogy a vállalati szektorban gyors javulás következne be.

A környezetvédelem és a digitális oktatás körül forgott az idei InnoMax

Az idén tizenegyedik alkalommal kiírt pályázat keretében az innovációs díjak mellett digitális oktatást támogató eszközöket is kaphattak az indulók.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.