A Magyar Telekom lépéseket tesz a magyar kiskereskedelmi villamosenergia- és földgázpiacra történő belépéshez. A piac szűkülésére reagálva a vállalat új bevételi forrásokat keres a televíziózás és a szélessávú internet-szolgáltatás területén is.

A távközlési társaság 2010 áprilisától lakossági és üzleti ügyfeleinek meghatározott körében indít villamosenergia- és földgázpiaci szolgáltatást, ezt követően pedig - a piaci reakciók és az ügyfélelégedettség felmérése után - az év második félévében az energiapiaci szerepvállalás további lehetőségeit is mérlegelni fogja. A Magyar Telekom csütörtöki közleménye szerint a vállalat stratégiai célkitűzése, hogy meglévő képességeit kihasználva új üzleti területekre lépve növelje bevételeit, a magyar kiskereskedelmi energiapiacon pedig kiterjedt értékesítési hálózatára építve kezd földgáz- és villamosenergia-viszontértékesítésbe.

A társaság összekapcsolt termékként, telekommunikációs szolgáltatásait kiegészítve fog energiaszolgáltatást kínálni ügyfeleinek; várakozásai szerint ez magasabb értékű telekommunikációs szolgáltatások értékesítését is elősegíti majd.

Az MTI beszámolója szerint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója ugyancsak tegnap beszélt arról, hogy a vállalat nem akar energiaellátó lenni, de részt akar venni az erre épülő kommunikációs rendszerek kiépítésében, például a díjcsomagok kialakításában vagy a számlázásban, illetve az ügyfélmegtartásban. A T-Home márka például alkalmas arra is, hogy a telekommunikációs szolgáltatásokon túl más típusúakat is nyújtson. Mattheisen elmondta: a Telekomnál költségcsökkentést és különböző rendszereik, például a számlázás és az ügyfélkapcsolat modernizációját hajtották és hajtják végre. Az idén például a tizenkét informatikai támogató rendszer helyett csak négy lesz, ami jelentős megtakarítást hoz.

Thilo Kusch pénzügyi vezérigazgató-helyettes szerint a vezetékes, illetve a hang alapú piac szűkül, ezért új bevételi forrásokat kell keresni, például a televíziózás és a szélessávú internet szolgáltatás területén. A lakosság folyamatosan racionalizálja távközlési költését, és a telekommunikációs piac eddig három-hat hónapos késéssel reagált a bruttó hazai termék csökkenésére. Ebből következően a Magyar Telekom a második félévben már javulásra számít, ugyanakkor annak még nem látja egyértelmű jelét, hogy a vállalati szektorban gyors javulás következne be.
 

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.