A cég a relevánsabb tartalmak, hirdetések elhelyezésével indokolja, hogy alaposan megvizsgálja, és ha úgy látja jónak, targetálásra használja az emberek és a Meta AI között zajló privát interakciókat.

A többek között a Facebookot és Instagramot birtokló Meta a jövőben a generatív algoritmusával történő interakciókat is felhasználja majd arra, hogy az egyes felhasználókra szabott tartalmakat és hirdetéseket jelenítsen meg – közölte egy blogbejegyzésben a közösségi óriás.

Ennek megfelelően a célzott reklámelhelyezéshez összegyűjtött információs tenger december 16-tól jelentősen gazdagodik, hiszen a vállalatcsoport összes platformján, az említetteken kívül a WhatsAppon és a Messengeren, illetve a Meta AI webes felületén történt bármilyen interakció is részét képezi majd a mérlegelésnek, hogy mi kerüljön a felasználó orra elé.

A felhasználói interakciókat eddig is bátran használta a Meta hirdetéseinek targetálására, az új helyzetet a cég bejegyzése egy egészen konkrét példával illusztrálja. Eszerint, ha valaki a Meta AI-jal túrázásról cseveg, akkor abból a vállalat ugyanúgy azt szűri le, hogy az illetőt érdekli a túrázás, "mintha egy túrázásról szóló videót posztolt volna, vagy lájkolt volna egy túrázással kapcsolatos oldalt". Ennek eredményeként pedig esélyes lesz, hogy a hírfolyamban "túrázási csoportok, barátok túraútvonalakról szóló posztjai vagy túracipőkre vonatkozó hirdetések ajánlásai" tűnnek fel.

Bár a közlemény igyekszik azt a látszatot kelteni, hogy a felhasználó nagy befolyással bír azzal kapcsolatban, mit és hogy használjon fel személyes adatai közül a cég, a jelek szerint maximum csak finomhangolásra lesz lehetősége a felhasználóknak, egy gombnyomással nem tilthatják meg, hogy a Meta ne hasznosítsa saját céljai elérésére a chatbottal történő kommunikációjukat. 

Kényes téma

Azért akadnak kivételek. Az olyan kifejezetten kényes témákat, mint például a vallási meggyőződés, a szexuális orientáció, a faji vagy etnikai származás, az egészségi állapot vagy a politikai hovatartozás, a Meta elemző algoritmusa alapból tabunak tekinti, és ennek megfelelően nem használja fel személyre szabott tartalmak és reklámok elhelyezésére.

A vállalat december 16-án vezeti be az új rendszert, amelyről az ígéretek szerint több formában és alaposan tájékoztatják majd az érintetteket. A Meta közleménye alapján a változásokat "a legtöbb régióban" bevezetik, ám a még inkább személyre szabott élményről Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban élőknek egyelőre le kell mondani. Ezekben a régiókban ugyanis sokkal szigorúbb előírások vonatkoznak az érzékeny személyes adatok üzleti célú felhasználására.

Az adatporszívózás kapcsán a közösségi polip egy előfizetési konstrukció bevezetésével igyekezett kicselezni az akadékoskodó brüsszeli bürokratákat, maga a Meta AI pedig csak késéssel érkezett meg az európai felhasználókhoz. 

(Kép: Meta)

Közösség & HR

Vásárlási asszisztensként vinné sokra a ChatGPT

A rendszeresen beígért, emberfeletti képességekkel rendelkező általános mesterséges intelligencia igen lassan készülget, de az OpenAI addig is nekilát pénzt keresni a ChatGPT legújabb, azonnali vásárlásokat lehetővé tevő funkciójával.
 
A kódbiztonság örök téma, azóta van napirenden, amióta léteznek szoftverek. A felhő és napjainkban a mesterséges intelligencia azonban ezt a problémakört is átalakította.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.