A Lenovo már egy éve kiszemelte a Fujitsu leányvállalatát, amivel most a japán piac messze legnagyobb szereplőjévé válik.

A Nikkei üzleti napilap több int egy évvel ezelőtt számolt be róla először, hogy a Lenovo tárgyalásokat folytat a Fujitsuval a japánok PC-gyártó üzletágának felvásárlásáról, pontosabban a többségi tulajdon megszerzéséről. A Fujitsu újkori profiltisztításának értelmében egyre inkább a magasabb haszonkulccsal és "jövőállósággal" kecsegtető területekre fókuszál, mint amilyenek a szoftverek és az informatikai szolgáltatások, a kínaiak ezzel szemben olyan növekedési statégiát követnek a PC-piacon, amely a zsugorodó keresletet a részesedés folyamatos növelésével próbálja ellensúlyozni.

A megegyezésre tegnapig kellett várni, amikor a felek bejelentették, hogy a Lenovo 156 millió dollárnak megfelelő készpénzért 51 százalékos részesedést vásárol a Fujitsu Client Computing (FCCL) néven 2016 elején külön cégbe szervezett, a japán piacra termelő PC-s részlegében. Ehhez 2020-ig egy további, 22-112 millió dollár közé tehető, teljesítményarányos tétel is hozzájárul.

Picike hiányzik a vezető helyhez

A megállapodás nyomán a Lenovo tovább erősíti vezető pozícióját a japán piacon, és ha nem is dolgozza le, de mindenképpen csökkenti a HP-val szembeni, 1-2 százalékpontos hátrányát a globális PC-piacon, amely egyébként a Gartner statisztikája szerint 12 negyedév óta leszálló pályán van.

Az IDC előzetes adatai alapján a legnagyobb gyártók így fordultak rá az októberben kezdődő negyedik negyedévre:

 

PC-piac 2017/Q3 - IDC előzetes jelentés
Infogram


A Lenovo az előző negyedévre 11,8 milliárd dolláros forgalom mellett 139 milliós profitot jelentett, mindkét eredménnyel túlteljesítve az elemzők előzetes várakozásait. Bár szállításainak volumene sokat nőtt a második negyedévhez képest, még mindig valamelyest elmaradt az év első három hónapjától. A vállalat rövid távon a kedvezőtlen piaci környezet hatásaira figyelmeztette a befektetőket, de felhívta rá a figyelmet, hogy a komponensek költségei hosszabb távon stabilizálódnak majd.

A kínaiak nem adták fel a küszködő mobilos üzletág felpumpálását sem, amely egyébként a második negyedévet 261 millió dolláros adózás előtti veszteséggel zárta, és egyelőre nem látszik, hogy mire megy a három évvel ezelőtt közel 3 milliárd dollárért felvásárolt Motorolával. A Bloomberg elemzője szerint egyébként éppen a korábbi méretéhez képest hanyatló PC piac lesz az a terep, amely egyre egészségesebben fest; a Lenovónak éppen a mobil vagy szerver platformok tekintetében lenne szüksége strukturális kiigazításokra.

Oh, when you're big in Japan

A Fujitsu Client Computing további 5 százalékos részesedését a japán Fejlesztési Bank (DBJ) vásárolta meg, amely így szintén a Lenovo által irányított vegyesvállalat kisebbségi tulajdonosa lesz. A Fujitsu formálisan továbbra is működteti vállalati PC-s üzletét, így azt nehéz pontosan megmondani, hogy a japán piacon mekkorára növekszik a Lenovo részesedése; a beszámolók szerint az NEC-val ugyancsak közösen működtetett PC-gyártó gység 25 százalék körüli részesedése a Fujitsu konzumer PC-ivel együtt nagyjából 40 százalékosra növekedhet.

A Lenovo vezérigazgatója szerint a PC-üzlet továbbra is a kínai óriásvállalat alaptevékenységének számít, amit a folyamatos csökkenés ellenére is decens piacnak tart, különösen a vállalati felhasználás tekintetében. Jang Jüan-csing úgy látja, hogy a szegmens továbbra is vonzó befektetési lehetőségeket kínál a kínai társaságnak.

A Fujitsu logóval ellátott PC-k a mostani "globális stratégiai PC-s együttműködés" ellenére sem tűnnek el a piacról, vagyis a márka, a termelési rendszer, az értékesítési csatornák és a támogatás is folyamatos marad.

Piaci hírek

Jöhetnek az 5G-s iPhone-ok, kiegyezett az Apple és a Qualcomm

Emiatt az Intel húzza a rövidebbet. Két évnyi huzavona után peren kívül rendezte egymással a vitás kérdéseit a két vállalat.
 
Nem közvetlenül az új technológiák, hanem a kiélezett versenyhelyzet, a gyorsan változó piaci igények és a vállalatok fájdalompontjai hajtják előre a fejlődést.

a melléklet támogatója a T-Systems

Hirdetés

T-Systems: rendszerintegrátor a gyártósorok mellett

A teljesen automatizált gyártósortól a szakmai kompetenciát kereső beszállítóig sokféle gyártóüzemmel találkozhatunk a hazai iparban. Megoldásszállítóként ezért az ügyfelek problémáit kell feltárni, és azok megoldásához kell optimális technológiát kínálni – állítja Kalmár Ákos, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese és Tóth P. Péter üzletág-igazgató.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.