A hordozható okoseszközök forgalma darabra sokat nőtt, de az Apple drága modelljeit nem kapkodták szét.

Folytatja, sőt némileg rá is erősít tavalyi jó formájára a wearables szegmens, azaz a viselhető intelligens eszközök piaca. A terület első negyedéves eredményeit bemutató IDC-jelentés alapján a gyártók összesen bő 113 millió órát, karkötőt, fülhallgatót és egyéb terméket szállítottak le. Ez a mennyiség 8,8 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkori adatot, vagyis a szektor nagy lendületben van.

A dinamika azonban terméktípusonként, árkategóriánként és márkánként is komoly eltéréseket mutat. Az amerikai piackutató elemzése szerint ez volt zsinórban az ötödik olyan negyedév, amikor mérséklődtek az átlagos eladási árak (ASP). A jelenség mögött az általános gazdasági bizonytalanság miatt óvatosabbá váló fogyasztók mellett a fejlődő régiók növekedése is szerepet játszik. Ezekben az országokban ugyanis jellemzően nem a legmagasabb polcra helyezett csúcstermékeket keresik.

A prémium kategória további problémája, hogy az utóbbi időben nem volt semmiféle számottevő innováció a modellekben, ezért az olcsóbb eszközök némileg csökkenteni tudták a képességek között mutatkozó szakadékot. Mindez pedig relatíve felértékelte a közepes és alacsonyabb kategóriás termékeket a vásárlók szemében.
 

 

Ahogy a fenti táblázat is mutatja, a listavezető Apple nincs kirobbanó formában. Cupertino mind az óráiból, mind a különböző fülhallgatóiból közel 20 százalékkal kevesebbet tudott piacra dobni az év első három hónapjában, mint egy évvel ezelőtt.

Ezzel szemben a jellemzően olcsóbb megoldásokat kínáló kínai vetélytársak valósággal brillíroztak. A második helyre befutó Xiaomi például több mint 43 százalékot nőtt, bár ezt megkönnyítette az is, hogy 2023 eleje nem sikerült túl jól a gyártónak.

A telefonos piacon a legnagyobbak közül az amerikai szankciók miatt kiszoruló Huawei a tabletek mellett a wearables szegmensben is jelentős szereplő maradt. Utóbbiban ugyanakkor szerepet játszott az is, hogy az elmúlt időszakban - elsősorban a hazai keresletnek köszönhetően - ismét felfelé indult a mobilértékesítése, ami viszont jó hatással volt a cég telefonokkal közös csomagban kínált okoseszközeire is.

A Samsung így ezúttal kénytelen volt a negyedik hellyel beérni, de a dél-koreai óriás legalább azzal vigasztalódhat, hogy a Galaxy Fit 3 bevezetése, valamint az olcsó kategóriás fülesek népszerűsége miatt piaci átlagot meghaladó növekedést produkált.

A korábban már a második pozíciót is megjárt indiai Imagine Marketing ötödik helye leginkább az okosóráknál tapasztalható gyengélkedésnek tudható be. A több mint 60 százalékos zuhanás a vállalat számára kiemelkedően fontos hazai piacon megmutatkozó gyilkos verseny következménye. Az összképen így az sem tudott sokat segíteni, hogy fülhallgatókból 17,5 százalékkal többet szállítottak. mint 2023-ban ilyenkor.

(Illusztráció: Imagine Marketing)

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.