Történelmi mennyiségű forgalmat könyvelhettek el a hordható elektronikai eszközök gyártói a harmadik negyedévben - derül ki az IDC nemrégiben kiadott szektoriális jelentéséből. Az amerikai piackutató adatai alapján a három hónap alatt összesen 148,4 millió különböző eszközt szállítottak le globálisan. Az éves szinten 2,6 százalékos növekedés egyben rekordot is jelent, hiszen az elmúlt néhány évben még a pandémia miatt felpörgött kereslet sem tudott ilyen sok terméket megmozgatni a szegmensben.
A negyedéves eredmények kapcsán az IDC szakértői kiemelték, hogy az immár évtizedes múltú piacon ugyan már történt némi konszolidáció, de a szektor továbbra is márkák és formátumok tekintetében is sokszínű maradt. Mindez lehetőséget teremt az újabb, kisebb szereplőknek is, hogy értelmezhető szeletet hasítsanak ki a nyugodt, egyenletes tempóban bővülő tortából.
Ahogy a fenti számok mutatják, a legnagyobb piaci szereplők teljesítményében meglehetősen eltérő dinamika látszik. Az éllovas Apple pozíciója továbbra is megkérdőjelezhetetlen, ám a tavalyi hasonló szezonhoz képest Cupertino több mint negyedével kevesebb terméket tudott idén leszállítani.
Mindez lehetőséget ad az egyre nagyobb lendületbe jövő Imagine Marketingnek. A feltörekvő indiai gyártóról pár éve nem is igen hallottak Európában, ám ma már a második legnagyobb piaci szereplőnek számít olcsó és széles termékportfóliójának köszönhetően.
Ami a közeljövőt illeti, az IDC szerint mind a két legfontosabb kategóriában (fülhallgatók és órák), mind az egészen újszerű formátumok (például gyűrűk) területén megvan a potenciál a növekedésre, azaz a viselhető eszközök szegmensében vélhetően jövőre is folytatódik a kitartó menetelés.
(Illusztráció forrása: Imagine Marketing)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak