Zuckerberg a vállalat minden egyes termékébe beépítené az új technológiát, de azt nehéz megítélni, hogy ezzel szórakoztatóbbá vagy még idegesítőbbé teszi majd a Meta közösségi csatornáit.

A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a múlt héten jelentette be a vállalat alkalmazottainak, hogy a generatív mesterséges intelligenciára épülő szöveg-, kép- és videógenerátorok beépítését tervezi a Facebook vagy az Instagram különféle szolgáltatásaiba. A dolgozókkal folytatott megbeszélés során olyan technológiákat is bejelentett, amelyek a fejlesztés különböző szakaszaiban vannak, és amelyeket esetenként belső használatra, de legnagyobb részben a Meta fogyasztói termékeihez terveztek. Utóbbiak az Axios beszámolója szerint olyasmit tennének lehetővé, mint a feltöltött fotók módosítása és megosztása szöveges promptok segítségével, vagy különböző személyiségekkel felruházott MI-robotok bevezetése a Messenger és a WhatsApp alkalmazásokban.

Ahogy a híroldalon is kiemelik, a Facebook anyavállalata élen jár a generatív mesterségesintelligencia kutatásában, de annak eredményeit eddig óvatosan próbálta átültetni kereskedelmi termékeibe. A technológia utóbbi időben tapasztalható felfutása miatt, hasonlóan a Google-höz, a versenytársak némileg állva hagyták a Metát: a Microsoft MI-alapú segítőkkel bővíti kulcsfontosságú termékeit, az Office-t, a Windowst vagy a Bing-et, a Snapchat pedig kijött a Snap AI chatbottal, de az Adobe-tól a Salesforce-ig mindenki erőltetett ütemben szórja ki az alaptevékenységét kiegészítő, generatív MI-modellekre támaszkodó funkciókat. A Metánál ehhez képest csak márciusban hoztak létre önálló üzleti egységet az ilyen irányú fejlesztésekre, reagálva a hirtelen támadt piaci nyomásra.

Mennyiségből csinálnának minőséget

Ez hivatalosan nem jelent hátraarcot az irányát vesztett metaverzumos erőfeszítésektől, inkább azok kibővítéséről szólna. Az Axiosnak nyilatkozva Zuckerberg arról beszélt, hogy az elmúlt évben néhány minőségi áttörésre került sor a generatív mesterséges intelligencia területén, ami lehetőséget ad rá, hogy azt újabb szintre emeljék, és minden egyes termékükbe beépítsék. Mások ezt inkább a söréttel való lövöldözéshez hasonlítják, amitől a Meta azt reméli, hogy néhány lövedékkel majd csak eltalál valamit, de pontosan célozni egyelőre nem lesz képes vele. A metaverzum zűrzavaros elképzelését mindenesetre nem engedik el, a kommentárok szerint pedig lehetséges, hogy abba éppen az Apple fog némi életet lehelni a kevert valóságba (mixed reality, MR) való látványos belépőjével.

Az Apple Vision Pro headset árát és képességeit tekintve is új kategóriát teremtett az eddig megjelent eszközökhöz képest, sőt a bemutatásakor az elhasznált metaverzum kifejezést is kínosan kerülték. Közvetlen konkurenciát így még nem jelent a Metának, kivéve, ha új meghatározásaival az egész MR-koncepciót kilopja az eddigi főszereplők alól. A The Verge ezzel kapcsolatban is Zuckerberg belső fellépését idézi, aki egyrészt rámutatott, hogy a következő Quest 3 headset is hétszer olcsóbb lesz az Apple eszközénél, másrészt kiemelte a két gyártó koncepciója közti alapvető eltérést: míg a Meta a felhasználók interakcióját erősítené, addig szerinte feltűnő, hogy az Apple reklámjaiban egyedül gubbasztó embereket látunk, amit nem tart csábító számítástechnikai jövőképnek.

Közösség & HR

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.