Jelentősen több pénzt szeretne látni az Apple a cég különböző felületein elhelyezett hirdetésekből - derül ki a Bloomberg riportjából. A cikk szerzője az almás ügyekben általában járatosnak mutatkozó Mark Gurman, aki szerint az óriáscégnél már belső tesztek is folytak például az iPhone térképalkalmazásának ilyen célú felhasználásáról.
A súlyponteltolódással összefüggésben lehet az a menedzsmenten belüli átszervezés is, amelynek köszönhetően a vállalat reklámozásért felelős alelnöke, Todd Teresi néhány hónapja újra közvetlenül jelent a szolgáltatási portfóliót felügyelő Eddie Cue-nak. (Teresi munkáját az elmúlt években Cue helyettese felügyelte.)
Gurman úgy tudja, hogy Teresi eltökélt abban, hogy az Apple jelenleg nagyjából évi 4 milliárd dollárra rúgó reklámbevételét rövid időn belül 10+ milliárdra futassa fel.
Kiplakátolnak?
Ehhez természetesen a jelenleginél lényegesen szélesebb körben kell élni a hirdetéselhelyezés eszközével. Az Apple aktuális stratégiája csak bizonyos helyeken és korlátozott mértékben alkalmazza ezt a megoldást. Ilyen terület a cég hírgyűjtő és tőzsdei alkalmazása (News, Stocks), illetve az App Store-on belül van egy jelentősebb forgalmat bonyolító szolgáltatás, amely a fejlesztők számára biztosít kiemelt jelenlétet a keresési találtok között. Nemrégiben az Apple tévés szolgáltatásában is feltűntek a reklámok, ám egyelőre csak bizonyos baseball-közvetítésekhez kötődően.
A bevételi számok megsokszorozásához azonban ennél bizonyosan sokkal lazább pórázra kell engedni a hirdetés-elhelyezést. Gurman úgy értesült, az egyik ilyen új terület a Maps felülete lehet. A térképes app esetében állítólag már folynak is a belső tesztek. Várhatóan a Books és Podcasts alkalmazásoknál is hozzá kell majd szokni a felhasználóknak a hirdetésekhez, illetve a beszámoló szerint az App Store-ban is bőven van lehetőség a fejlődésre. Az sem elképzelhetetlen, hogy ahogy a Netflixnél, úgy az Apple TV+ esetében is bevezetnek olcsóbb, reklámok megjelenítéséhez kötött előfizetői csomagokat.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy Cupertinóban fokozott figyelmet kap a hirdetési piac. A cég még 2010-ben indította el az iAd platformot, amelyen keresztül az alkalmazásokat fejlesztő partnerek saját programjaikban biztosíthattak helyet az Apple által elhelyezett reklámoknak. A rendszer azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és 2016-ban beszüntették a működését.
Amit szabad Jupiternek...
A fenti kérdéskört még érdekesebbé teszi a tény, hogy az Apple tavaly bevezette az un. App Tracking Transparency irányelvet. Ez minden harmadik féltől származó alkalmazásnak kötelezővé teszi a felhasználói engedélykérést a pontosabb, célzott reklámok megjelenítését támogató követési adatok begyűjtése előtt.
A lépés ellen kisebb és óriási piaci szereplők is tiltakoztak. Nem véletlenül, hiszen például a Metánál csak idénre 10 milliárd dolláros forgalomkieséssel számolnak a hivatalosan kizárólag a felhasználók védelmében alkotott ATT bevezetése miatt. Utóbbi egyébként azzal is megvádolta az Apple-t, hogy a módosításokkal csak megalapoz annak, hogy saját hirdetési megoldását hozza helyzetbe.
Nos, a felvázolt tervek alapján mindez már nem is annyira tűnik légből kapott vagdalkozásnak.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak