Az NMHH egy friss felmérése jutott arra, hogy a korlátozó intézkedések hatására javultak az idősebb korosztály digitális képességei.

A COVID-19 a feje tetejére állította a világot, ám a közvetlen egészségügyi veszélyek és a gazdaságot bénító korlátozások mellett azért akadnak olyan területek is, ahol kifejezetten pozitív változásokat indukált a globális járvány. Ide tartozik a digitalizáció, amelynek erősödése a bankszektortól a mezőgazdaságon át egészen a professzionális sakkéletig mindenhol megfigyelhető.

Öreg kutya is tanulhat új trükköket

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása egy újabb példát jelent, hiszen kiderült, a járvány az idősek körében is gyorsította a digitalizációt. A reprezentatív kutatás szerint a koronavírus-járvány következtében a hatvan év fölöttiek körében is nőtt az igény a telefonáláson és SMS-küldésen túlmutató, adatforgalmat igénylő mobilkommunikációra. 

Az NMHH kutatással kapcsolatos pénteki közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy az újszerű igények kiszolgálására már nem feltétlenül alkalmasak az idősebb korosztály által többségében használt 2G-s és 3G-s telefonok, a fejlettebb technológiájú és gyorsabb internetkapcsolatra alkalmas 4G-s vagy akár 5G-s készülékeket érdemes vásárolni nekik. (Bár utóbbi lefedettsége és funkcionalitása egyelőre messze van az ideális szinttől - a szerk.)

A felmérést a szüleivel rendszeresen kapcsolatot tartó 35-59 évesek körében végezték. A megkérdezettek válaszaiból az látszik, hogy a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Utóbbi nem túl magas arány, ugyanakkor a kiemelt rizikócsoportba tartozó hatvan év felettiek is egyre gyakrabban végeztek adatforgalmat igénylő tevékenységeket a Covid-19 első hulláma alatt.

"Az idősebb korosztály tagjai egyre nagyobb rutinnal használják a videóhívást, amikor például nem tudnak részt venni egy családi eseményen (52 százalék), vagy ha valaki a családból elutazott (50 százalék). Ötödük (22 százalék) pedig már akkor is használja, ha csak rossz napja van, vagy éppen meg akarja beszélni a napi történéseket" - idézték a közleményben Karl Károlyt, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának vezetőjét.

Hatósági segítség

A közlemény kiemeli: az NMHH a honlapján tízpontos ajánlással segíti a mobiltelefon-készülék vásárlásban a fogyasztókat, kitérve a többi között az átviteli sebességre, a kijelző méretére, felbontására, az akkumulátor által biztosított üzemidőre, a töltési módra és a jelszótárolásra.

A hatóság közölte, az egyedi igényekre szabott mobil szolgáltatáscsomag megtalálásában az NMHH online kalkulátora is segítséget nyújthat. Egyúttal felhívták a figyelmet arra, hogy a hazai mobilszolgáltatók mindegyikénél létezik elérhető áron olyan konstrukció, amelynél a népszerű üzenetküldő, audio- és videócset-alkalmazások által felhasznált adatmennyiség nem számít bele az adatforgalomba.

Konzumer tech

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.