A Ford egyik új szabadalmi bejelentése egy olyan megoldást ír le, amellyel kizárhatná a sofőröket az autókból, és azokat akár újra birtokba is vehetné, ha a tulajdonos nem tartja be a fizetési határidőket. A The Drive tudósítása alapján a 2021 augusztusában benyújtott, de csak a múlt héten közzétett anyagban a Ford azokra az ügyfelekre hivatkozik, akik nem együttműködőek, sőt a járművek visszavételét is megpróbálják akadályozni. A gyártó ezzel összefüggésben egy "visszavételi rendszerszámítógép" használatát írja le, ami számára megkönnyítené a folyamatot, bár a járművek használóinak bevallottan némi "kellemetlenséget" okozna.
Mindezt úgy kell elképzelni, hogy ha a tulaj figyelmen kívül hagyja a fizetési felszólításokat, akkor a számítógép először letiltja az autó néhány alapvető funkcióját, például a tempomatot, a navigációt, a légkondit vagy a rádiót. Ezután a jármű "folyamatos és kellemetlen" hangot kezd kiadni, ha valaki beleül, és ha a pénz továbbra sem érkezik be, akkor bizonyos óvintézkedések mellett egyszerűen kizárja a sofőrt. A Ford dicséretes érzékenységét mutatja, hogy ez utóbbi csak hétvégente aktivizálódhatna, biztosítva az ügyfeleknek a hétköznapi munkavégzés lehetőségét – vagyis azt, hogy megkeressék a pénzt az elmaradások törlesztésére.
És ez még semmi
Alternatív megoldásként az autó meghatározhat egy olyan földrajzi korlátozást (geofencing) a sofőr otthona körül, hogy csak a kijelölt hatókörön belül legyen használható, de a tiltás alkalmazható lenne bizonyos napokra vagy akár napszakokra is. Végül következne a leginkább drasztikus lépés: a jármű önállóan elgurulhat egy olyan helyre, ami alkalmas az elvontatásához, de az úticél lehet egy követeléskezelő vagy a lefoglalt járműveket gyűjtő telephely is. Érdekesség, hogy a rendszer kommunikálna a tartozást jegyző intézmények számítógépeivel, és ha az autó visszaszerzése többe kerülne, mint annak a piaci értéke, akkor egyből becélozná a roncstelepet.
A bizarr elképzelés jól illik abba a trendbe, amelynek értelmében a gyártók elkezdték előfizetéses modellben aktiválni vagy letiltani a járművekben igénybe vehető funkciókat. A dolog máris olyan véleményes esetekhez vezetett, mint az az Illinois állambeli járműrablás, ahol néhány nappal ezelőtt egy Volkswagent vittek el egy kétéves gyerekkel a hátsó ülésén. A 911-es bejelentés után az illetékes sheriff a VW Car-Net szolgáltatáshoz fordult, hogy azonnal kapcsolják be a nyomkövetést, mivel a tulajdonos erre vonatkozó előfizetése már lejárt. Erre azonban csak 16 perc múlva, egy 150 dolláros reaktiválási díj beérkezését követően került sor, a VW szerint egy alvállalkozó hibájából.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak