Egyelőre csak szabadalomról van szó, de az autók akár ki is zárhatnák az elmaradásban lévő sofőröket, hogy önvezető módban visszaguruljanak a hitelezőhöz.

A Ford egyik új szabadalmi bejelentése egy olyan megoldást ír le, amellyel kizárhatná a sofőröket az autókból, és azokat akár újra birtokba is vehetné, ha a tulajdonos nem tartja be a fizetési határidőket. A The Drive tudósítása alapján a 2021 augusztusában benyújtott, de csak a múlt héten közzétett anyagban a Ford azokra az ügyfelekre hivatkozik, akik nem együttműködőek, sőt a járművek visszavételét is megpróbálják akadályozni. A gyártó ezzel összefüggésben egy "visszavételi rendszerszámítógép" használatát írja le, ami számára megkönnyítené a folyamatot, bár a járművek használóinak bevallottan némi "kellemetlenséget" okozna.

Mindezt úgy kell elképzelni, hogy ha a tulaj figyelmen kívül hagyja a fizetési felszólításokat, akkor a számítógép először letiltja az autó néhány alapvető funkcióját, például a tempomatot, a navigációt, a légkondit vagy a rádiót. Ezután a jármű "folyamatos és kellemetlen" hangot kezd kiadni, ha valaki beleül, és ha a pénz továbbra sem érkezik be, akkor bizonyos óvintézkedések mellett egyszerűen kizárja a sofőrt. A Ford dicséretes érzékenységét mutatja, hogy ez utóbbi csak hétvégente aktivizálódhatna, biztosítva az ügyfeleknek a hétköznapi munkavégzés lehetőségét – vagyis azt, hogy megkeressék a pénzt az elmaradások törlesztésére.

És ez még semmi

Alternatív megoldásként az autó meghatározhat egy olyan földrajzi korlátozást (geofencing) a sofőr otthona körül, hogy csak a kijelölt hatókörön belül legyen használható, de a tiltás alkalmazható lenne bizonyos napokra vagy akár napszakokra is. Végül következne a leginkább drasztikus lépés: a jármű önállóan elgurulhat egy olyan helyre, ami alkalmas az elvontatásához, de az úticél lehet egy követeléskezelő vagy a lefoglalt járműveket gyűjtő telephely is. Érdekesség, hogy a rendszer kommunikálna a tartozást jegyző intézmények számítógépeivel, és ha az autó visszaszerzése többe kerülne, mint annak a piaci értéke, akkor egyből becélozná a roncstelepet.

A bizarr elképzelés jól illik abba a trendbe, amelynek értelmében a gyártók elkezdték előfizetéses modellben aktiválni vagy letiltani a járművekben igénybe vehető funkciókat. A dolog máris olyan véleményes esetekhez vezetett, mint az az Illinois állambeli járműrablás, ahol néhány nappal ezelőtt egy Volkswagent vittek el egy kétéves gyerekkel a hátsó ülésén. A 911-es bejelentés után az illetékes sheriff a VW Car-Net szolgáltatáshoz fordult, hogy azonnal kapcsolják be a nyomkövetést, mivel a tulajdonos erre vonatkozó előfizetése már lejárt. Erre azonban csak 16 perc múlva, egy 150 dolláros reaktiválási díj beérkezését követően került sor, a VW szerint egy alvállalkozó hibájából.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.