A cég szerint a Media Matters által kiadott jelentés valótlanságokon alapul és szándékos károkozás a célja. A civil szervezet olvasatában viszont ez csak egy gyenge megfélemlítési kísérlet a nagyvállalat részéről.

Pert indított a Media Matters médiafigyelő csoport ellen az X azt követően, hogy a szervezet múlt hét csütörtökön arról számolt be, hogy a közösségi platformon szélsőjobboldali, Adolf Hitlert és politikáját nyíltan dicsőítő bejegyzések mellett jelennek meg több nagyvállalat hirdetései. A jogi lépés hétfői megtétele abból a szempontból nem tekinthető váratlannak, hogy a korábban Twitterként ismert hálózatot egy éve kvázi saját játszótereként üzemeltető Elon Musk már a hétvégén belengette egy "termonukleáris per" indítását. (Az excentrikus multimilliárdos amúgy is gyakran próbálja ügyvédek útján rendezni vitás ügyeit.)

Tudatos manipuláció

Az X beadványában megfogalmazottak szerint a Media Matters "tudatosan és rosszindulatúan" manipulálta a kutatását és készített összevágott képeket azért, hogy azok azt a benyomást keltsék, hogy ez tükrözné a platformon uralkodó "tipikus felhasználói élményt". (Egy ilyen vitatott képösszállítást ábrázol nyitó illusztrációnk is, amely eredetileg a Media Matters riportjában jelent meg.)

A civil szervezet az X szerint mindezt csak azért tette, hogy hirdető partnereket űzzön el az online platformról. Akár ez volt a cél, akár nem, a jelentés megjelenését követően sorra jelentek meg vállalati nyilatkozatok arról, hogy felfüggesztik a reklámozást az X felületén. Így tett többek között az IBM, az Apple, a Disney, a Paramount és a Comcast is.

A közösségi hálózat élére nemrégiben kinevezett Linda Yaccarino vezérigazgató közben arról írt, hogy "egyetlen hiteles felhasználó sem látta az X-en az IBM, a Comcast vagy az Oracle hirdetését a Media Matters cikkében szereplő tartalom mellett". Hozzátette azt is, hogy az Apple hirdetése ugyan tényleg megjelent két felhasználónál, ám ezek közül legalább az egyik maga a Media Matters volt.

Nem félnek

Yaccarino kiejelentéseire reagálva a Media Matters vezetője több olyan bejegyzést osztott meg, amelyek első ránézésre valódi felhasználóktól származnak, akiknél szélsőséges kulcsszavakra indított kereséseknél a találok között nagy cégek reklámjai tűnnek fel. Mindez pedig merő ellentétben áll azzal, amit a vállalat próbál a hirdetőkkel elhitetni azzal kapcsolatban, hogy megjelenéseik nem tűnhetnek fel szélsőséges megnyilvánulások mellett.

Angelo Carusone az Engadgetnek nyilatkozva komolytannak nevezte az X által indított pert, amelynek szerinte egyetlen célja az, hogy a vállalat elhallgattassa a kritikusait. Megerősítette, hogy a Media Matters továbbra is fenntartja a jelentésében megfogalmazott állításokat, és "várakozással tekint a bírósági győzelem elé".

A témával kapcsolatban mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy Elon Musk múlt héten egy az X-en kerekedett vitában teljes mellszélességgel kiállt egy olyan megnyilvánulás mellett, amelyet később többek között a Fehér Ház is "ocsmány antiszemita hazugságnak" minősített.

Közösség & HR

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.