Bevetette a nehéztüzérséget az IBM: mintegy száz, a vállalat vezetői köréből kikerült lobbista indult útnak Washingtonba, hogy megpróbálja a cég érdekei szerint befolyásolni az amerikai honatyákat. A Kék Óriás ugyanis azt akarja elérni, hogy az Egyesült Államok ne próbálja "honosítani" az Európai Unió által a jövő hét pénteken életbe lépő GDPR irányelveit.
Az IBM egy különutas megoldást preferálna, derült k a Bloomberg beszámolójából. A vállalat az állami és a magánszféra együttműködéséből létrejövő szabályozásnak örülne igazán.
Amerikának nem jó az európai álláspont
Az öreg kontinensen lassan már a csapból is a GDPR folyik, ami nem csoda, hiszen május 25-én kötelező érvényűvé válik a szabályozás. Éppen ezért csak egészen röviden foglaljuk össze, miről is van szó. Az összes EU-s tagállamra vonatkozó, egységes direktíva az európai állampolgárok számára biztosít nagyobb ellenőrzést személyes adataik felett.
Emellett átalakítja a vállalatok személyesadat-kezelési gyakorlatát. Közvetve a világ minden vállalatát érinti, amelyik európai állampolgárok adataival dolgozik. Európai üzleti tevékenységüket ugyanis csak akkor folytathatják, tarthatják meg a cégek, ha elfogadják és alkalmazzák a GDPR rendelkezéseit.
Az IBM azonban azon a véleményen van, hogy az európai megközelítés nem felel meg az amerikai állampolgárok, de főleg az amerikai vállalatok érdekeinek. A fent említett lobbista csapat ezért utazik Washingtonba, hogy egy, az öreg kontinensen elfogadotthoz hasonló, de ahhoz képest felvizezett szabályozást próbáljon meg kialkudni.
Kevésbé erőteljes beavatkozást kíván az IBM
Ez a befolyásolási gyakorlat egyébként nem újdonság a Kék Óriástól. Minden évben meglátogatják az IBM vezetői az USA fővárosát, hogy megosszák üzleti szemléletüket a politikusokkal és törvényhozókkal.
Ebben az évben az adatvédelem kap kiemelt szerepet a vállalat "missziós" munkájában. Mintegy 200 politikust (és az őket támogató csapat tagjait) terveznek meglátogatni, hogy rávegyék az amerikai módra szabott adatvédelmi törvény kialakítására. Tulajdonképpen a törvény hatáskörét a lehető legkisebbre szeretné szabatni az IBM.
Ez a cikk független szerkesztőségi tartalom, mely a T-Systems Magyarország támogatásával készült. Részletek »
Christopher Padilla, a vállalat kormányzati és szabályozói kapcsolatokért felelős alelnöke úgy nyilatkozott, hogy „a GDPR talán megfelel Európának, de ettől még nem kell globális szabvánnyá válnia. Ugyanakkor az nem opció, hogy nem csinálunk semmit. Viszont úgy gondoljuk, hogy egy egységes, mindenkinek megfelelő megközelítés nem feltétlenül működne ezen a téren.”
A vállalat természetesen az európai szervekkel is szorosan együttműködött a GDPR kialakítása során. Közlése szerint az öreg kontinensen kitűzött céljuk az volt, hogy a személyes adatok védelmének fokozása ne ássa alá az innováció lehetőségeit.
Ugyanakkor nem értettek egyet a GDPR minden elemével, ezért szeretnék, ha az Egyesült Államokban az európaitól eltérő módon valósulna meg egy hasonló szabályozás. Az IBM ezért arra törekszik, hogy az USA-ban az üzleti élet szereplőivel jobban együttműködve újuljon meg a személyes adatok védelmének törvényi háttere.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak