A járműgyártó egy Bluetooth-alapú technológival kísérletezik, amelyik a tervei szerint hatékony lenne a szemmel nem látható veszélyforrások azonosításában.

A Ford Motornál olyan okostelefon-alapú kommunikációs megoldást fejlesztenek, amely segíthet figyelmeztetni a járművezetőket a közelben haladó gyalogosokra és kerékpárosokra, köztük azokra is, akiket vizuálisan lehetetlen volna időben észrevenniük. Ezt a gyalogosok telefonján futó, dedikált applikáción, azon keresztül pedig a Bluetooth Low Energy (BLE) hálózati technológián keresztül valósítanák meg, amelynek révén a csatlakoztatott Ford járművek értesülnének felhasználók tartózkodási helyéről. Ebben a Ford partnere az Ohio State University vagy az a T-Mobile is, amelyik a Forddal együttműködve egy hasonló elven működő 5G-a rendszert építene ki.

Az ütközések kockázatát a járművek rendszere számolja ki, és szükség esetén figyelmezti a sofőröket a képernyőn, ahol gyalogosokat, kerékpárosokat vagy más objektumokat ábrázoló grafikákat jelenít meg hangos riasztások kíséretében – sőt le is fékezheti az autót, ha a vezető nem reagál időben a jelzésekre. A gyártó a héten egy Los Angeles-i iparági konferencián mutatja be a fejlesztést, amelynek a vonatkozó közlemény szerint olyan alkalmazásaival is számol, mint amilyen mondjuk az útépítéskor felbukkanó akadályok és az építőmunkások észlelése.

Mindenki próbálkozik

A részletek tehát még váratnak magukra, de a beszámolók máris megfogalmaznak néhány olyan problémát, ami első pillantásra is felmerül a Ford ötletével kapcsolatban. Ilyen például a pontosság: a kommenárok olyan vizsgálati eredményeket idéznek a BLE alapú pozicionálásról, amelyek szerint 0,79 és 2,28 méter között remekül működik a dolog, de 10 méteren túl már hatalmas szórást mutat. Figyelembe véve, hogy már a 30 km/h sebességgel mozgó autók féktávolsága is bőven 10 méter fölött van, a BLE nem tűnik a legjobb választásnak az észrevétlen gyalogosok felkutatására.

Mások felemlegeti a Toyota egy 2019-es bizarr szabadalmát is, amelyik pont az ellenkező végérről fogná meg a dolgot. Ez egy olyan maszkoló technológiáról szólt, amelyik önvezető üzemmódban a járművezetők kényelmát szolgálná. Az elképzelés szerint abban az esetben, ha a sofőr nem vezet éppen, hanem bámészodik, akkor a számítógép egyszerűen eltüntetné a képből a kilátást megzavaró veszélyforrásokat. Más szóval, amiről elég csak az önvezető rendszernek tudnia, azzal nem terhelné a vezetőt, aki nyilván hajlamos lenne frászt kapni, hogy a jármű tényleg megoldja-e egyedül a hirtelen veszélyhelyzeteket.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.