A dróngyártó A.L.I. Technologies a napokban mutatta be élesben a Csillagok Háborújába illő XTurismo hoverbike-ot.
Hirdetés
 

77,7 millió jenbe, azaz átszámítva több mint 210 millió forintba kerül a tokiói startup múlt héten debütált futurisztikus közlekedési eszköze. A 2016-ban alapított A.L.I. Technologies árszabása alapján rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy a motorbicikli és drón házasításával megalkotott jármű nem a tömegközlekedési problémákat fogja enyhíteni, hanem a technológiai újdonságok iránt fogékony milliárdosok gépparkját hivatott gazdagítani.

40 percnyi szabadság

Az XTurismo Limited Edition tulajdonképpen egy négy légcsavarra szerelt motornak látszik, amely a technikai specifikáció szerint 100 kilónyi hasznos teherrel képes a levegőbe emelkedni. A jármű maximális sebessége elérheti a 100 km/h-t is, ugyanakkor nagyobb kiruccanásokat nem érdemes vele tervezni, mivel az üzemideje mindössze 40 perc.

 

 

A múlt héten a Fudzsi lábánál található versenypályán tartott sajtóbemutatón ugyan csak nagyon lassan körözött a gép az aszfaltcsík felett, de így is impresszív benyomást keltett. A 300 kilós, közel 4 méter hosszú és 2,5 méter széles szerkezetet a gyártó közlése szerint nem csupán milliomosok játékszerének szánják, hanem szerepet kaphat katasztrófák utáni felderítésben, életmentésben is. Ez azonban inkább csak PR-oldalról érkező erőltetésnek hat, tekintettel a gép árára és limitált bevetési idejére.

A méregdrága drón elterjedését azonban olyan egyszerű tények is akadályozzák, mint a világban jelenleg általánosságban érvényes légügyi szabályok. Utóbbiak miatt például Japánban sem merülhet fel, hogy valaki erre a gépesített pegazusra pattanva repül át a szigetország túlzsúfolt városi útjain.

A limitált kiadásnak szánt lebegő motorból a tervek szerint jövő év közepéig már 200 darabot szeretnének értékesíteni, ami a fentiek figyelembevételével elég bátor vállalásnak tűnik. Különösen úgy, hogy egyelőre még a kereskedelmi debütálás pontos időpontja sem ismert, az eladások várhatóan valamikor 2022 elején kezdődhetnek meg.

Mindenki máshogy csinálja

A japán startup csak az egyike a számtalan próbálkozónak a területen. A tudományos-fantasztikus történetekben már megszokott megoldásokat máshol is igyekeznek átültetni a valóságba a közlekedés forradalmasításának zászlaja alatt. A szomszédunkban például nemrégiben egy repülő autó tette meg a Nyitra és Pozsony közötti nagyjából 100 kilométeres távolságot 35 perc alatt. Az óceán másik partján pedig a NASA kezdett tesztkörökbe a Joby Aviation légi taxinak szánt repülőjével.

Piaci hírek

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.