Még mindig a videoeszközök vezetnek, de öles léptekkel zárkózik fel az okoshangszóró-piac is.

A Samsung, az LG és a Google fej-fej mellett vezeti az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban az okosotthon-eszközök piacát – derül ki az IDC december végén kiadott elemzéséből, de nyomukban van szorosan a Google és az Amazon.

Tavaly a harmadik negyedévben összesen 23,6 millió készüléket – okoshangszórót, szenzorokat, biztonsági eszközöket, világítási megoldásokat, termosztátokat, okos videós eszközöket – értékesítettek a régióban, ami több mint 31 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

A piac kétharmadát a videós eszközök teszik ki (okostévék, valamint az egyéb tévéhez kapcsolható eszközök, pl. Google Chromecast, Apple TV, Amazon Fire TV stb.), de a legnagyobb növekedést az okoshangszórók produkálták: éves összevetésben 117 százalékkal többet adtak el ezekből, mint egy évvel korábban, miközben a két legnagyobb szereplő, az Amazon és a Google a negyedév során nem lépett új piacra.

Jók a piaci kilátások

A kutatócég szerint dinamikusan fog nőni a piac, 2022-ig az éves átlagos növekedés 19,2 százalék lesz. Ez azt jelenti, hogy 2022-ben már több mint 193 millió eszközt értékesítenek a régió piacán. Értelemszerűen a legkisebb tempóban a legnagyobb telítettségű szegmens, azaz a videós eszközök nőnek, átlagosan 11 százalékot évente, és 2022-re a jelenlegi 65 százalékos piaci részesedésük is 50 százalékra csökken.

 
IDC Smart Home Market, 2018 Q3
Infogram


Ugyanezen időszak alatt az intelligens hangszórók részesedése a jelenlegi 17 százalékról 23 százalék fölé nő, míg a világítástechnikai megoldások, melyek várhatóan a legnagyobb tempójú növekedés produkálják (közel 44 százalékos átlagos éves növekedés), 11 százalékkal a harmadik legnagyobb kategóriát adják.

Az egyes termékkategóriákat elemezve a IDC arra jut, hogy a videós eszközök lassabb növekedése mögött nem csak a telítettebb piac áll, hanem az is, hogy lelassul az eszközök csereciklusa.

Az EMEA is rákattan az okoshangszórókra

Okoshangszórókból az IDC várakozásai szerint 2022-ben már 45 millió darabot adnak el a régióban. Az Amazon egyébként az EMEA-ban is piacvezető, a vizsgált negyedévben a piac felét szerezte meg, míg a Google 39 száazlékát. Ebben a szegmensben az Apple lett a harmadik. Az Amazon előnye átmenetileg nőhet is, mivel a negyedik negyedévben új piacokra is lépett (például Olaszország, Spanyolország). Az IDC szerint azonban 2021-re fordulat állhat be, a beágyazott Google Assistant készülékek térnyerése miatt.

Az otthoni felügyeleti és biztonsági eszközök (intelligens szenzorok, ajtócsengők, kamerák stb.) piaca az IDC szerint jelenleg túlságosan szegmentált, hiszen sok gyártó csak egy-egy eszközt szállít, ami hosszabb távon nem gazdaságos. Itt valószínűleg lezajlik majd valamiféle konszolidáció. A szegmens egyébként 2022-ig átlagosan 21 százalékot nő évente.

 
IDC smart home devices forecast, 2022
Infogram


Nagy jövő előtt állnak az intelligens világítási megoldások. Jelenleg még csak a piac kevesebb mint 5 százalékát adják, de 2022-be már több mint 21 millió ilyen eszközt adnak el, ami a piac okosotthon-kiegészítők piacának 11 százaléka lesz. Érdekes módon a termosztátok továbbra is marginálisak maradnak 2,6 százalékos részesedéssel.

Google és Amazon – más kategória

Ami a gyártókat illeti, egyelőre a régióban eszközeivel régebb óta jelen levő két dél-koreai cég, a Samsung és az LG vezeti a piacot. Ám éves növekedésük jóval szerényebb, mint az Amazoné vagy a Google-é. Míg előbbiek 14 és 17 százalékos éves növekedést értek el, addig az Amazon 55 százalékkal, a Google pedig 70 százalékkal növelte értékesített darabszámát.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.