Még mindig a videoeszközök vezetnek, de öles léptekkel zárkózik fel az okoshangszóró-piac is.

A Samsung, az LG és a Google fej-fej mellett vezeti az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban az okosotthon-eszközök piacát – derül ki az IDC december végén kiadott elemzéséből, de nyomukban van szorosan a Google és az Amazon.

Tavaly a harmadik negyedévben összesen 23,6 millió készüléket – okoshangszórót, szenzorokat, biztonsági eszközöket, világítási megoldásokat, termosztátokat, okos videós eszközöket – értékesítettek a régióban, ami több mint 31 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

A piac kétharmadát a videós eszközök teszik ki (okostévék, valamint az egyéb tévéhez kapcsolható eszközök, pl. Google Chromecast, Apple TV, Amazon Fire TV stb.), de a legnagyobb növekedést az okoshangszórók produkálták: éves összevetésben 117 százalékkal többet adtak el ezekből, mint egy évvel korábban, miközben a két legnagyobb szereplő, az Amazon és a Google a negyedév során nem lépett új piacra.

Jók a piaci kilátások

A kutatócég szerint dinamikusan fog nőni a piac, 2022-ig az éves átlagos növekedés 19,2 százalék lesz. Ez azt jelenti, hogy 2022-ben már több mint 193 millió eszközt értékesítenek a régió piacán. Értelemszerűen a legkisebb tempóban a legnagyobb telítettségű szegmens, azaz a videós eszközök nőnek, átlagosan 11 százalékot évente, és 2022-re a jelenlegi 65 százalékos piaci részesedésük is 50 százalékra csökken.

 
IDC Smart Home Market, 2018 Q3
Infogram


Ugyanezen időszak alatt az intelligens hangszórók részesedése a jelenlegi 17 százalékról 23 százalék fölé nő, míg a világítástechnikai megoldások, melyek várhatóan a legnagyobb tempójú növekedés produkálják (közel 44 százalékos átlagos éves növekedés), 11 százalékkal a harmadik legnagyobb kategóriát adják.

Az egyes termékkategóriákat elemezve a IDC arra jut, hogy a videós eszközök lassabb növekedése mögött nem csak a telítettebb piac áll, hanem az is, hogy lelassul az eszközök csereciklusa.

Az EMEA is rákattan az okoshangszórókra

Okoshangszórókból az IDC várakozásai szerint 2022-ben már 45 millió darabot adnak el a régióban. Az Amazon egyébként az EMEA-ban is piacvezető, a vizsgált negyedévben a piac felét szerezte meg, míg a Google 39 száazlékát. Ebben a szegmensben az Apple lett a harmadik. Az Amazon előnye átmenetileg nőhet is, mivel a negyedik negyedévben új piacokra is lépett (például Olaszország, Spanyolország). Az IDC szerint azonban 2021-re fordulat állhat be, a beágyazott Google Assistant készülékek térnyerése miatt.

Az otthoni felügyeleti és biztonsági eszközök (intelligens szenzorok, ajtócsengők, kamerák stb.) piaca az IDC szerint jelenleg túlságosan szegmentált, hiszen sok gyártó csak egy-egy eszközt szállít, ami hosszabb távon nem gazdaságos. Itt valószínűleg lezajlik majd valamiféle konszolidáció. A szegmens egyébként 2022-ig átlagosan 21 százalékot nő évente.

 
IDC smart home devices forecast, 2022
Infogram


Nagy jövő előtt állnak az intelligens világítási megoldások. Jelenleg még csak a piac kevesebb mint 5 százalékát adják, de 2022-be már több mint 21 millió ilyen eszközt adnak el, ami a piac okosotthon-kiegészítők piacának 11 százaléka lesz. Érdekes módon a termosztátok továbbra is marginálisak maradnak 2,6 százalékos részesedéssel.

Google és Amazon – más kategória

Ami a gyártókat illeti, egyelőre a régióban eszközeivel régebb óta jelen levő két dél-koreai cég, a Samsung és az LG vezeti a piacot. Ám éves növekedésük jóval szerényebb, mint az Amazoné vagy a Google-é. Míg előbbiek 14 és 17 százalékos éves növekedést értek el, addig az Amazon 55 százalékkal, a Google pedig 70 százalékkal növelte értékesített darabszámát.

Konzumer tech

A kamu vásárlói véleményekre is ráuszították a mesterséges intelligenciát

Úgy tűnik, hogy a több területen is bizonyított GAN rendszerek a véleményszpemmerek kiszűrésére is kiválóan alkalmasak, ráadásul nincs is szükségük túl sok adatra, hogy megtanulják elkülöníteni a valódi és a hamis információt.
 
A kis és közepes méretű vállalatok körében gyakorlatilag megkerülhetetlen a CMS-ek használata, de számos pozitívumuk ellenére akad néhány sötét folt is a területen. Mik ezek és mit lehet ellenük tenni?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.