Két év alatt jelentősen nőtt a hazai okostelefon-használat, de ezzel párhuzamosan még erőteljesebb volt a mobilinternet népszerűségének növekedése.

Egy frissen publikált, idén májusban készült felmérés szerint itthon 5,3 millióan használunk okostelefont. Az eNET mobiltelefonos kutatása megvizsgálta az okostelefon-használat fő trendjeit is, amiből többek között az is kiderült, hányan viszik magukkal telefonjukat még a mellékhelyiségre is.

Erős növekedés

A piackutató 2017-ben ezelőtt végzett hasonló felmérése még csak 4,5 millió mobilt mutatott ki, azaz két év alatt 800 ezerrel nőtt az állomány. Ez a teljes felnőtt internetező lakosságra vetítve 89 százalékos használati arányt jelent. A friss adatok szerint az okostelefon-tulajok 92 százaléka használja a készülékét wifin keresztül. A legjelentősebb változás viszont a mobilnet esetében érhető tetten. 2017-ben 2,8 millió magyar használta online kapcsolatra a mobilhálózatot, ám a csoport azóta 4,5 milliónyira hízott. Ezek alapján az okostelefonosok 85 százaléka szokott mobilnetet (is) használni.

Az operációs rendszerek tekintetében a két megkérdezés között eltelt időszakban csak fokozódott a Google dominanciája. A magyar okostelefonok 85 százalékán ugyanis Android fut (szemben a 2017-es 78 százalékkal). Az Apple 11 százalékot birtokol az iOS-szel, miközben az időközben teljesen leállított Windows Phone-nál is kimutatható még 3 százaléknyi jelenlét.

A gyártók rangsorában már kicsit kiegyenlítettebb a helyzet. Továbbra is a Samsung a piacvezető a maga 34 százalékával, de az utóbbi időben komoly térhódításba kezdett a Huawei, és már 23 százalékon áll. A dobogó harmadik fokán az Apple-t találjuk a már említett 11 százalékkal.

Mindenre IS jó

A kutatásból kiderült, hogy a hazai felhasználók egyre inkább felismerik és használják az okostelefonokban rejlő potenciált. Az okostelefonon napi szinten végzett legjellemzőbb online tevékenységek a böngészés (72%), az online üzenetküldés alkalmazással (68%) és a közösségi média oldalak látogatása (67%).

Az eszköz életünkben elfoglalt pozícióját jól szemlélteti, a tulajdonosok 71 százaléka szinte sosem kapcsolja ki telefonját, 55 százalék éjszaka is maga mellett tartja, negyedük pedig még a mellékhelyiségbe is magával viszi azt.
 

 

A válaszokból kirajzolódik az is, milyen szempontok alapján választanak maguknak modellt a magyar felhasználók. A hazai közönségnél még mindig az árérzékenység a legmarkánsabb jellemző (85 százalék), a készülék tudása, technikai jellemzői 82 százaléknál bizonyulnak perdöntőnek, míg az operációs rendszer a vásárlások háromnegyedénél mutatkozik kulcsfontosságúnak.

Konzumer tech

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.