Mindösszesen 2 százalékkal nőttek a Microsoft bevételei éves összevetésben a december 31-én zárult pénzügyi negyedévben. Az 52,8 milliárdos bevétel elmaradt az elemzői jóslatoktól. A vállalatnak azonban mind a működési eredménye, mind a profitja csökkent: előbbi 8 (20,4 milliárd a tavalyi 22,2 milliárddal szemben), utóbbi 12 százalékkal (16,4 milliárd szemben a tavalyi 18,8 milliárddal). De figyelembe kell venni, hogy a negyedév költségei között számolt el 1,2 milliárd dollárt a közelmúltban bejelentett leépítéssel járó kiadásokból.
Mint az elemzői konferenciahíváson Amy Hood pénzügyi igazgató elmondta, a december gyenge lett: mind az Azure, mind az olyan területek visszaestek, mint a Microsoft 365 vagy a Windows commercial termékcsoport, de a mobilitási és biztonsági termékek iránti érdeklődés is elmaradt a menedzsment várakozásaitól. A pénzügyi igazgatónak a közeljövővel kapcsolatban sem voltak jó hírei: szerinte ez a trend jellemzi majd a folyó negyedévet is. A menedzsment 3 százalékos növekedést vár, de lehetnek olyan szegmensek is ahol jelentős lesz a visszaesés: Hood szerint például a PC-piac további zsugorodása az ún. egyéb személyi számítástechnika (More Personal Computing) üzleti szegmensben akár 17 százalékos is lehet a bevétel visszaesése.
Néhány fontosabb szám
Mindenekelőtt fontos, hogy bár lassult, továbbra is két számjegyű a felhős bevételek növekedése. Az Intelligens felhő szegmens bevétele 21,5 milliárd dollár lett, 18 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban (és hajszállal magasabb az elemzői várakozásnál is). Ide tartozik például a publikus Azure, a Windows Server, az SQL Server, a Nuance és a vállalati szolgáltatások. Az Azure és más felhőszolgáltatásokból származó bevételekről a Microsoft csak annyit közölt, hogy 31 százalékkal nőttek. A lassulást (az előző negyedévben 35 százalékkal nőtt a terület bevétele) Satya Nadella vezérigazgató azzal magyarázta, hogy az ügyfelek inkább a meglévő munkaterheléseiket optimalizálták, és óvatosabban vásároltak újakat. (Amy Hood szerint a folyó negyedévben az Azure növekedése is tovább fog lassulni, akár 4-5 százalékkal is.)
A Microsoft 365-öt (korábbi nevén Office 365), a LinkedIn-t és a Dynamicsot tartalmazó Productivity and Business Processes szegmens 17 milliárd dollár bevételt termelt, 7 százalékkal bővülve éves alapon. A szegmens fontos elemének, a Teamsnek (aminek átfazonírozását és átárazását a közelmúltban jelentették be) már több mint 280 millió havi aktív felhasználója van – hangsúlyozta Nadella az elemzői konferenciahíváson.
A More Personal Computing szegmens (ide tartozik a Windows, az Xbox, a Surface és a keresőhirdetések) 14,2 milliárd dollár bevételt termelt. Ez éves összevetésben masszív, 19 százalékos visszaesés. Itt az egyik legnagyobb érvágás, hogy az eszközgyártók kevesebb Windows-licencet vettek: 39 százalékkal esett vissza az értékesítés. Ez a PC-piac állapotának ismeretében nem is meglepő.
Mint a CNBC írja, a pénzügyi jelentés nem mozgatta meg a tőzsdét, a Microsoft árfolyama lényegében stagnált a zárás utáni kereskedésben.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak