A világ legjelentősebb streamingszolgáltatójánál jól fogynak az olcsóbb, reklámokat tartalmazó csomagok. Az ambíciózus növekedési tervek elérését pedig saját kiszolgáló platform és generatív algoritmusok támogatják.

Jól szalad a Netflix szekere, és ezt a tempót még fokozni is szeretné a cég azzal, hogy kicombosítja a hirdetésekre alapozott bevételi lábát. Mindez azokból a megnyilatkozásokból szűrhető le, amelyek a streamingszolgáltató reklámpiaci szereplőknek tartott éves bemutatóján hangzottak el.

A Media Play News beszámolója szerint a vállalat már 94 millió olyan előfizetőnél jár, akik olcsóbb előfizetésért cserébe hajlandók a filmnézést hirdetésekkel tűzdelni. Ez már nagyon jelentős arányt tesz ki a teljes ügyfélkörből is, amely 2024 végén bő 300 milliónál állt.

Kényszerből indult, kasszasiker lett

Az egyes régiókban 2022 novemberében leginkább kényszerből bevezetett "Netflix Gazdaságos" lehetőségre az adatok alapján egyre többen csapnak le. Egy éve még csak 40 millió ilyen ügyfelet tartottak számon, tavaly novemberben már 70 millió körül járt a számláló, mostanra pedig már elérhető közelségbe került a 100 milliós mérföldkő. Ennek elérése valószínűleg nem tart majd sokáig, hiszen a cég közlése szerint minden második új Netflix-előfizető ezt a csoportot gyarapítja.

A hirdető partnereknek tartott éves rendezvényen Amy Reinhard, a hirdetési üzletág elnöke reklámfogyasztási szempontból az egekig magasztalta a vállalat platformját. Kiemelve például azt, hogy "a nézők ugyanannyi figyelmet fordítanak a mid-roll reklámokra, mint magukra a műsorokra és filmekre".

A divízióvezető az aktuális fejlesztési irányokról is beszélt. Mint elmonda, jövőre már generatív mesterséges intelligenciával támogatott reklámspotokkal találkozhatnak majd az előfizetők, amelyek között egyaránt lesznek a tartalomfogyasztást megszakító (mid-roll) és a megtekintés szüneteltetésekor megjelenő (pause) hirdetések.

Ezeket már a vállalat saját hirdetéskiszolgálási rendszere fogja kezelni, amelyet első ízben Kanadában állítottak munkába, de múlt hónapban már az Egyesült Államokban is élesedett. Sajtóhírek szerint nyáron már minden olyan térségben ez a platform szolgálja majd ki a hirdetési partnereket, ahol már bevezették az olcsóbb, de reklámokkal terhelt csomagot.

Piaci hírek

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.