Jól szalad a Netflix szekere, és ezt a tempót még fokozni is szeretné a cég azzal, hogy kicombosítja a hirdetésekre alapozott bevételi lábát. Mindez azokból a megnyilatkozásokból szűrhető le, amelyek a streamingszolgáltató reklámpiaci szereplőknek tartott éves bemutatóján hangzottak el.
A Media Play News beszámolója szerint a vállalat már 94 millió olyan előfizetőnél jár, akik olcsóbb előfizetésért cserébe hajlandók a filmnézést hirdetésekkel tűzdelni. Ez már nagyon jelentős arányt tesz ki a teljes ügyfélkörből is, amely 2024 végén bő 300 milliónál állt.
Kényszerből indult, kasszasiker lett
Az egyes régiókban 2022 novemberében leginkább kényszerből bevezetett "Netflix Gazdaságos" lehetőségre az adatok alapján egyre többen csapnak le. Egy éve még csak 40 millió ilyen ügyfelet tartottak számon, tavaly novemberben már 70 millió körül járt a számláló, mostanra pedig már elérhető közelségbe került a 100 milliós mérföldkő. Ennek elérése valószínűleg nem tart majd sokáig, hiszen a cég közlése szerint minden második új Netflix-előfizető ezt a csoportot gyarapítja.
A hirdető partnereknek tartott éves rendezvényen Amy Reinhard, a hirdetési üzletág elnöke reklámfogyasztási szempontból az egekig magasztalta a vállalat platformját. Kiemelve például azt, hogy "a nézők ugyanannyi figyelmet fordítanak a mid-roll reklámokra, mint magukra a műsorokra és filmekre".
A divízióvezető az aktuális fejlesztési irányokról is beszélt. Mint elmonda, jövőre már generatív mesterséges intelligenciával támogatott reklámspotokkal találkozhatnak majd az előfizetők, amelyek között egyaránt lesznek a tartalomfogyasztást megszakító (mid-roll) és a megtekintés szüneteltetésekor megjelenő (pause) hirdetések.
Ezeket már a vállalat saját hirdetéskiszolgálási rendszere fogja kezelni, amelyet első ízben Kanadában állítottak munkába, de múlt hónapban már az Egyesült Államokban is élesedett. Sajtóhírek szerint nyáron már minden olyan térségben ez a platform szolgálja majd ki a hirdetési partnereket, ahol már bevezették az olcsóbb, de reklámokkal terhelt csomagot.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?
A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak