A koreaiak az idei CES kiállításra is robotokat hoztak, és megint kiderült, hogy a konzumer MI technológiák ma még nem feltétlenül piacérettek.
Hirdetés
 

Az LG már a tavalyi CES-en is robotokkal villantott: a reptéri felhasználásra szánt eszközök a társaság közleménye szerint azóta élesben is bemutatkoztak az incshoni nemzetközi repülőtéren, más modelleket pedig Dél-Korea egyik legnagyobb pénzintézeténél tesztelték sikeresen, ahol a gépek a bankfiókokban szolgálta ki az ügyfeleket. Az idei kiállításra egy felszolgáló, egy csomaghordó és egy bevásárlási asszisztens robot (a fenti képen ebben a sorrendben) érkezett.

A felszolgáló automata elvileg megszakítások nélkül képes ellátni egy pincér feladatait, és a vendégek jóváhagyásával, önállóan tér vissza a helyére. A csomaghordó nem csak cipel, de segítségével be- és kijelentkezhetnek a vendégek, sőt a számlájukat is rendezhetik. A bevásárlási asszisztens az árakról ad tájékoztatást, képes bevásárlólisták megjelenítésére, egy okostelefonos alkalmazáson keresztül pedig elvezet a kiválasztott termékekhez.

Mesterséges intelligencia és okos otthon

A robotok mind az LG CLOi termékcsaládjába tartoznak, amelyeket a cég a ThinQ nevű, smart home MI-alkalmazással párhuzamosan fejleszt. Bár a koreaiak bizonyos termékeikben most is a Google Assistant szoftverét használják, a ThinQ esetében egy teljes mértékben saját fejlesztésű megoldásról van szó: a CLOi robotok az LG önállóan mesterségesintelligencia-platformjára támaszkodnak.

A válallat közleményében a jövőbeni növekedés motorjának bevezi a robotikát, és abban határozza meg célját, hogy valódi innovációval tegye kényelmesebbé vásárlóinak életét. A CLOi okos otthonokba szánt változatát (praktikusan az LG digitális asszisztensét) David VanderWaal, az LG amerikai marketingvezetője mutatta be a CES-en, és ő is az okos otthon menedzselésének gondtalan egyszerűségéről beszélt vele kapcsolatban – hogy aztán rögtön példát szolgáltasson ennek ellenkezőjére.
 


Ahogy a BBC fenti videóján is látható, a CLOi egyszer, kétszer, háromszor is cserben hagyta őt a prezentáció során, ami természetesen egy kis-közepes PR-katasztrófa az LG számára. Ahelyett azonban, hogy a fél internettel együtt az LG-n kacagunk, inkább a tanulságot érdemes levonni az esetből: ha a máskülönben tényleg sokra képes szerkezetek ennyire látványosan csődöt mondhatnak, akkor lehet, hogy a technológia mégsem teljesen piacérett.

Az új technológiákra fogékony és fizetőképes felhasználók, más néven az early adopterek természetesen nem csak megvásárolni lesznek hajlandóak a robotokat, de az elvárhatónál több energiát is fektetnek azok kipróbálásába és használatába. A fenti botladozás azonban semmiképpen sem az a zökkenőmentes felhasználói élmény, amire a vásárlók nagy tömegei vágynak; ennek érdekében nagyon nagy kihívás együttműködésre bírni a különféle technológiákat, és úgy tűnik, tényleg várnunk kell még a zavartalanul ketyegő okos otthon megvalósulására.

Konzumer tech

Ezek voltak az amerikai techcégek legnagyobb EU-s büntetései

A Google szerdai, 4,3 milliárdos rekord bírsága mellett az Európai Bizottság már korábban is kiosztott néhány csekket.
 
A szállodaipar soha nem látott hatékonysággal képes kiszolgálni a pihenést és a kikapcsolódást. Ugyanakkor rengeteg munka és erőforrás van mögötte, hogy ön ezt cikket hotelszobája kényelméből olvashatja.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.