A koreaiak az idei CES kiállításra is robotokat hoztak, és megint kiderült, hogy a konzumer MI technológiák ma még nem feltétlenül piacérettek.

Az LG már a tavalyi CES-en is robotokkal villantott: a reptéri felhasználásra szánt eszközök a társaság közleménye szerint azóta élesben is bemutatkoztak az incshoni nemzetközi repülőtéren, más modelleket pedig Dél-Korea egyik legnagyobb pénzintézeténél tesztelték sikeresen, ahol a gépek a bankfiókokban szolgálta ki az ügyfeleket. Az idei kiállításra egy felszolgáló, egy csomaghordó és egy bevásárlási asszisztens robot (a fenti képen ebben a sorrendben) érkezett.

A felszolgáló automata elvileg megszakítások nélkül képes ellátni egy pincér feladatait, és a vendégek jóváhagyásával, önállóan tér vissza a helyére. A csomaghordó nem csak cipel, de segítségével be- és kijelentkezhetnek a vendégek, sőt a számlájukat is rendezhetik. A bevásárlási asszisztens az árakról ad tájékoztatást, képes bevásárlólisták megjelenítésére, egy okostelefonos alkalmazáson keresztül pedig elvezet a kiválasztott termékekhez.

Mesterséges intelligencia és okos otthon

A robotok mind az LG CLOi termékcsaládjába tartoznak, amelyeket a cég a ThinQ nevű, smart home MI-alkalmazással párhuzamosan fejleszt. Bár a koreaiak bizonyos termékeikben most is a Google Assistant szoftverét használják, a ThinQ esetében egy teljes mértékben saját fejlesztésű megoldásról van szó: a CLOi robotok az LG önállóan mesterségesintelligencia-platformjára támaszkodnak.

A válallat közleményében a jövőbeni növekedés motorjának bevezi a robotikát, és abban határozza meg célját, hogy valódi innovációval tegye kényelmesebbé vásárlóinak életét. A CLOi okos otthonokba szánt változatát (praktikusan az LG digitális asszisztensét) David VanderWaal, az LG amerikai marketingvezetője mutatta be a CES-en, és ő is az okos otthon menedzselésének gondtalan egyszerűségéről beszélt vele kapcsolatban – hogy aztán rögtön példát szolgáltasson ennek ellenkezőjére.
 


Ahogy a BBC fenti videóján is látható, a CLOi egyszer, kétszer, háromszor is cserben hagyta őt a prezentáció során, ami természetesen egy kis-közepes PR-katasztrófa az LG számára. Ahelyett azonban, hogy a fél internettel együtt az LG-n kacagunk, inkább a tanulságot érdemes levonni az esetből: ha a máskülönben tényleg sokra képes szerkezetek ennyire látványosan csődöt mondhatnak, akkor lehet, hogy a technológia mégsem teljesen piacérett.

Az új technológiákra fogékony és fizetőképes felhasználók, más néven az early adopterek természetesen nem csak megvásárolni lesznek hajlandóak a robotokat, de az elvárhatónál több energiát is fektetnek azok kipróbálásába és használatába. A fenti botladozás azonban semmiképpen sem az a zökkenőmentes felhasználói élmény, amire a vásárlók nagy tömegei vágynak; ennek érdekében nagyon nagy kihívás együttműködésre bírni a különféle technológiákat, és úgy tűnik, tényleg várnunk kell még a zavartalanul ketyegő okos otthon megvalósulására.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.