Hogy mennyire nem rétegszórakozás már az elektronikus sportok űzése és nézése, azt ékesen bizonyítja a PwC külön ennek a területnek szentelt friss kutatása is.
Hirdetés
 

Csak pattanásos, alulfejlett, szociálisan nehezen oldódó tinédzserfiúk szórakozása a monitor előtt ülve mindenféle online videojátékok versenyszerű nyüstölése - vélekednek talán még mindig sokan az e-sportról. A PwC Egyesült Államokban végzett, 18 és 64 év közötti felnőtteket szondázó kutatása azonban már azt mutatja, arrafelé már bőven kilépett a téma a marginális szubkultúra kategóriából.

Népek olvasztótégelye

A neves tanácsadócég elemzésében az e-sportokhoz való hozzáállást, a témával kapcsolatos ismereteket igyekeztek feltérképezni. A megkérdezettek ötöde nyilatkozott úgy, hogy játszott vagy nézett már e-sportnak tekinthető játékot. Kiderült, az átlagos amerikai e-sportoló egyáltalán nem tini, hanem 28 éves, neme semleges, etnikailag pedig teljesen vegyes képet mutat. A nemi semlegesség azt jelenti, hogy messze nem tengenek túl a férfiak ezen a területen. Sőt éppen ellenkezőleg, a nők 22 százalékos aktivitásához képest a férfiak el is maradtak a maguk 18 százalékával.

A PwC felmérése kitért a terület üzleti vonatkozására is. A kutatók becslése szerint idén várhatóan világszerte 463 millió dollárt mozgat meg az immár iparágnak tekinthető e-sport. Ez közel másfélszer annyi, mint amennyi tavaly befolyt. És hogy miből tevődik össze a globális forgalom? Hirdetések, szponzoráció, médiajogok, merchandise termékek, jegyeladás és még számtalan egyéb forrás adja a piaci tortát, amire egyre több cég és vállalkozás felfigyel.

Pénz, paripa, pornó

A versenyszerűen űzött videójátékok királya a Defence of the Ancients 2, ismertebb nevén a Dota 2. A játék legutóbbi vébédöntőjén minden volt: borult a papírforma, volt hackertámadás és rekord díjazás is. A 18 millió dollár összdíjazású eseménnyel, pontosabban a hozzá kapcsolt egyéb eladásokkal a játék kiadója több mint 50 milliót keresett.

Miközben ilyen összegekkel dobálózik az újdonsült iparág (a profi játékosok például százezer dollár felett keresnek évente), a hagyományos médiacsatornák felületeire eddig ritkán talált utat. Legalábbis a nyugati világban, mert például a téma fellegvárának számító Dél-Koreában önálló élő közvetítéseket adnak, sőt teljes tévécsatornák működnek erre a tematikára alapozva. Ez azonban változóban van. Idén például az ESPN és a Turner Sports is elindul a témának dedikált műsorfolyamával.

Még a pornóipar is felfigyelt az e-sportra. Egy friss sztori szerint ugyanis egy profi csapatot kizárt a nemzetközi szervezet (merthogy ilyen is van) egy nagy tornáról, mert azok szponzora egy nagy pornóoldal volt. Márpedig a fegyverek és drogok mellett a legtöbb ország a pornográfiát sem szívesen látja a reklámozók táborában.

Közösség & HR

Újabb egymilliárd dolláros befektetés a legértékesebb MI-fejlesztőbe

A kínai SenseTime elképesztő tempóban fejlődik, és ilyen ütemben szívja fel a befektetői tőkét is.
 
A szállodaipar soha nem látott hatékonysággal képes kiszolgálni a pihenést és a kikapcsolódást. Ugyanakkor rengeteg munka és erőforrás van mögötte, hogy ön ezt cikket hotelszobája kényelméből olvashatja.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.