Úgy tűnik, nem csupán "mindig van lejjebb", néhány esetben mindig van feljebb is. Utóbbira példa a globális infokommunikációs szektor 2021-re vonatkozó teljesítménye, amellyel kapcsolatban újabb és újabb rekordszámok jelennek meg a kutatócégek üveggömbjében.
4200 milliárd dollár lett. Maradhat?
A Gartner témában kiadott friss elemzése több érdekes adatot is tartalmaz. A legfontosabb, hogy immár 4200 milliárd dollár felett várják a szakértők azt az összeget, amit a világ informatikára és telekommunikációs eszközökre, szolgáltatásokra költ idén. Ez a mostani állapotok szerint 8,6 százalékkal fejelné meg a 2020-ban elért forgalmat.
Hogy mennyire vág majd egybe a jóslat a tényszámokkal, az viszont erősen kétséges. Legalábbis ha abból indulunk ki, milyen aktív szélkakast játszott a Gartner ezen a fronton az elmúlt nagyjából fél évben. Év elején ugyanis még alig több mint 3900 milliárdos összbevételt prognosztizált az amerikai vállalat, amit aztán tavasszal alaposan megfejelt, és már bőven 4000 milliárdot meghaladó forgalomat vizionált.
A fentiekkel párhuzamosan egyébként a tavalyi adatokban is komolyabb mozgások történtek. A január végén közzétett előzetes kalkulációk 3 százalékot is meghaladó recessziót jeleztek a pandémia évében. Áprilisra ugyanez 2 százalék közelébe mérséklődött, most viszont már nem is mínusz áll az oszlop alján. Jelen állás szerint az IKT-szektor, ha nem is sokat, de tavaly is nőni tudott.
Ami a közeljövőt illeti, 2022-re a bevételek gyors ütemű növekedése valamennyit csökkenhet, de a Gartner által várt 5,3 százalékos bővülés így is komoly tempót (és több mint 4430 milliárd dollárt) jelentene ezen a hatalmas piacon.
Ha előrevisz, költenek rá
A különböző részterületek vizsgálatából kitűnik, hogy idén szélesre nyíltak/nyílnak a pénztárcák minden olyan projektnél, amely az üzlet boldogulását közvetlenül támogatja. Ennek megfelelően kétszámjegyű növekedést mutatnak a vállalati szoftverek és az eszközbeszerzések. Ezektől alig elmaradva pedig az informatikai szolgáltatások szegmensét találjuk mint szintén átlagon felül teljesítő területet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak