A Humane új megoldása akár az ember tenyerére vetítené a telefonhívásokat, és mesterséges intelligenciával emelné a felhasználói élményt a következő szintre.
Hirdetés
 

A Humane nevű, konzumer termékeket és szolgáltatásokat fejlesztő startup jövőlépe alapján a mesterséges intelligenciával az alapvető hétköznapi felhasználásokat is meghódíthatják a hordható eszközök, teljesen opcionálissá téve a képernyőket. A vancouveri TED konferencián a társaság egyik alapítója, Imran Chaudhri egy ilyen eszközt demózott: amikor a beszédét megszakította egy (természetesen megrendezett) bejövő hívás hangjelzése, nem nyúlt a zsebébe a telefonjáért, hanem a hívásértesítést és az ahhoz tartozó válaszgombokat a saját tenyerére vetített képen vette szemügyre.

Ennél sokkal többet nem tudunk az eszközről, amelynek működéséről a Humane a következő hónapokban tesz majd közzé további részleteket. A prezentáció mindenesetre kitért a hozzá tartozó asszisztensi képességeire is, például javaslatot tett a vancouveri ajándékvásárlásra, vagy gyorsan lefordította és megismételte a Chaudhri által kimondott mondatot franciául, méghozzá az ő hangját utánozva. Eközben magát a hang- és gesztusvezérelt eszközt a dzsekije felső zsebében hordta, és mint kiderült, azt más megoldásokkal szemben már nem kell csatlakoztatni egy közelben lévő okostelefonhoz.

Egyelőre tényleg láthatatlan

A 2017 óta működő Humane-t Chaudhri és ugyancsak interfészek tervezésével foglalkozó házastársa, Bethany Bongiorno alapították, akik mindketten az Apple korábbi alkalmazottai. A nyilvános adatok szerint a társaság már 230 millió dollárnyi befektetői pénzt szerzett a fejlesztéseire, és a legutóbbi, 100 millió dolláros befektetési kört éppen idén márciusban zárta. A most bemutatott eszközről már sokfelé úgy írnak, mint ami akár az iPhone-t is nyugdíjba küldheti, bár egyelőre nem világos, hogy erre miért lenne feltétlenül képes egy kamerát, lézerprojektort és hanghívásokat biztosító kütyü.

Chaudhri szerint a "láthatatlan eszközöknek" olyan könnyen használhatónak kell lenniük, hogy szinte meg is feledkezzünk a létezésükről. Igaz, hogy az érintőképernyő a jelenlegi kommunikáció alapja, és az új eszköz ilyet már nem tartalmaz, de ettől még ennek is szüksége van valamilyen kijelzőfelületre, a kabát zsebében pedig továbbra is ott lapul a készülék agya és az egészet tápláló akkumulátor. Az iPhone-gyilkosságról fantáziáló kommentárok mellett így többségben vannak azok a vélemények, amelyek a modult érdekes kiegészítőnek tartják, de nem látják benne az iPhone végzetét.

Konzumer tech

Túlkompenzáló MI-je miatt szabadkozik a Google

Úgy tűnik, az nem megoldás, ha az algoritmusok előítéletességét egy nagy adag ellenirányú lökettel próbáljuk kompenzálni.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.