Azért az első félévben mért 16,4 százalékos növekedési ráta így is magasan veri a hagyományos kereskedelmi forgalom bővülését.
Hirdetés
 

Az Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozat legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy kezd telítődni a magyarországi online kereskedelmi piac. A korábbi évekhez képest lassult a növekedési ütem, ám a hat hónap alatt elért nettó 207,5 milliárdos forgalom már bőven nem elhanyagolható kerekítési hiba a teljes hazai kiskereskedelmi tortában.

Lassulva is hódít

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése megállapítja, hogy az idén regisztrált 16,5 százalékos növekedési ütem a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest érzékelhetően gyengébb eredmény. Ugyanakkor az egyébként nem rossz időszakot hozó hagyományos kiskereskedelem 2019 első félévében nagyjából 5 százalékkal bővült éves összevetésben. Ez azt jelenti, hogy az internetes vásárlások ebben az időszakban is komolyan tudták növelni jelentőségüket a magyar gazdaságban.

Az elmúlt hat hónapban átlagon felüli forgalmat realizált a teljes netes költések közel negyedéért felelős műszakicikk-szektor, de jól ment az otthon, kert kategóriának, valamint átlagon felül teljesített az FMCG, a divat, sport, valamint a szépségiparhoz és egészségügyhöz köthető termékek kereskedelme is. A rossz tanulók padjába az első félévben a játék, kultúra és a számítástechnikai termékek kerültek. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 ezer forint idén már 11 333 forintra nőtt.

A forgalmat, gazdasági környezetet, kereskedők várakozásait figyelembe vevő online kiskereskedelmi index az előző negyedévhez képest minimális csökkenést mutat. Ezt a kutatás készítői a pozitív jelen melletti lényegesen borúsabb jövőképpel magyarázzák.

Szintet kell lépni

Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.

A dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek a chatbotok, melyek automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává: a kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak több mint fele már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Bár Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz (a rendelések 55 százaléka ilyen), az online vásárlók között az átlagosnál magasabb a digitálisan affinis felhasználók köre. Ezt bizonyítja a különböző alternatív fizetési megoldások gyors terjedése. Ezen fejlesztések követése pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház meg tudja tartani vásárlói bázisát - vélik a tanulmány szerzői.

Piaci hírek

Szép csendben mainstream lesz a kriptopénz

Az egyik legrégebbi alternatív fizetési rendszer, a PayPal is beszállt: mostantól lehetővé teszi a kriptovalutás tranzakciókat.
 
Hirdetés

Van olyan tanácsadó, aki pénzt hoz?!

Pedig külső szemlélőként csak annyit mutat meg, hogy miből van hiány és miből van fölösleg. Ám ha szoftverlicencekről van szó, ez százmilliókat is érhet – megtakarításban.

Elvben mindenki egyetért azzal, hogy egy vállalat informatikája optimális méretű és működésű kell legyen. A helyes arányok megtalálása azonban nehéz, különösen a szoftvereknél.

a melléklet támogatója az IPR-Insights

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.