Azért az első félévben mért 16,4 százalékos növekedési ráta így is magasan veri a hagyományos kereskedelmi forgalom bővülését.

Az Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozat legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy kezd telítődni a magyarországi online kereskedelmi piac. A korábbi évekhez képest lassult a növekedési ütem, ám a hat hónap alatt elért nettó 207,5 milliárdos forgalom már bőven nem elhanyagolható kerekítési hiba a teljes hazai kiskereskedelmi tortában.

Lassulva is hódít

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése megállapítja, hogy az idén regisztrált 16,5 százalékos növekedési ütem a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest érzékelhetően gyengébb eredmény. Ugyanakkor az egyébként nem rossz időszakot hozó hagyományos kiskereskedelem 2019 első félévében nagyjából 5 százalékkal bővült éves összevetésben. Ez azt jelenti, hogy az internetes vásárlások ebben az időszakban is komolyan tudták növelni jelentőségüket a magyar gazdaságban.

Az elmúlt hat hónapban átlagon felüli forgalmat realizált a teljes netes költések közel negyedéért felelős műszakicikk-szektor, de jól ment az otthon, kert kategóriának, valamint átlagon felül teljesített az FMCG, a divat, sport, valamint a szépségiparhoz és egészségügyhöz köthető termékek kereskedelme is. A rossz tanulók padjába az első félévben a játék, kultúra és a számítástechnikai termékek kerültek. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 ezer forint idén már 11 333 forintra nőtt.

A forgalmat, gazdasági környezetet, kereskedők várakozásait figyelembe vevő online kiskereskedelmi index az előző negyedévhez képest minimális csökkenést mutat. Ezt a kutatás készítői a pozitív jelen melletti lényegesen borúsabb jövőképpel magyarázzák.

Szintet kell lépni

Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.

A dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek a chatbotok, melyek automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává: a kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak több mint fele már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Bár Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz (a rendelések 55 százaléka ilyen), az online vásárlók között az átlagosnál magasabb a digitálisan affinis felhasználók köre. Ezt bizonyítja a különböző alternatív fizetési megoldások gyors terjedése. Ezen fejlesztések követése pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház meg tudja tartani vásárlói bázisát - vélik a tanulmány szerzői.

Piaci hírek

Bezúzza okostelefonos VR-szemüvegét a Google

A mobilról működtethető Daydream nem igazán érdekelte a felhasználókat, a társaság innentől a kiterjesztett valóságra és az AR alapú szolgáltatásokra koncentrál.
 
Hirdetés

A gyártóipar digitális ébredése

Hogyan teremtenek új generációs ügyfélélményt a digitális platformok?

Elméletben korlátlanok a lehetőségek a virtuális és a kiterjesztett valóság előtt, de a gyakorlatban még mindig nem találta meg a helyét a két technika. A közeljövő azonban formabontó szolgáltatásokat ígér.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.