A közép-magyarországi önkormányzatok a tervek szerint 2014 végétől vehetik igénybe a központi alkalmazás-szolgáltatásokat, a projektet hattagú állami konzorcium valósítaná meg a KIFÜ irányításával.
Az e-közigazgatási szolgáltatások egységesítéséről, illetve az önkormányzati alkalmazásszolgáltató központok kiépítéséről még 2006 született kormánydöntés, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pedig 2010 tavaszán jelentette be az online önkormányzati szolgáltatások elindításához szükséges ASP-központok kiépítését a részfeladatokra koncentrált megoldások és a párhuzamos, szigetszerű fejlesztések kiváltására. Utóbb a közigazgatási rendszer átalakítása és az önkormányzati törvény előkészítése következtében a kérdés lekerült a napirendről, 2011 nyarán azonban már kormányhatározatban jelölték kiemelt projektnek az új ASP-központi konstrukciót, 2012 második felében pedig a csatlakozást tervező önkormányzatok a Regionális Operatív Programból finanszírozott támogatási forrásokra is pályázhattak.

Régiós pilot projekt  Az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával összesen 2,6 milliárd forint áll rendelkezésre a közép-magyarországi régió önkormányzatai számára felállított ASP központ létrehozására, amely az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011-2013-as akcióterve alapján 2014 végére készül el. A tavaly novemberben aláírt támogatási szerződés szerint a projektet a Központi Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) irányításával hat tagból álló konzorcium valósítja meg, amelyben részt vesz a Magyar Államkincstár, a KINCSINFO Kincstári Informatikai Nonprofit Kft., a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., illetve a Belügyminisztérium és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM).

Az alkalmazás-szolgáltató (Application Service Provider – ASP) központon keresztül az érintett önkormányzatok jelentős saját beruházás nélkül juthatnak hozzá az informatikai rendszerekhez és a folyamatos üzletmenetet támogató szakrendszeri szolgáltatásokhoz, gyorsabban követve az esetleges jogaszabályi változásokat is. Az ügyviteli és adminisztrációs párhuzamosságok megszüntetése ugyancsak költségcsökkentő tényező lehet, a fejlesztések nyomán pedig lehetővé válik az adatszolgáltatási kötelezettségek egyszerűbb teljesítése és a központi nyilvántartás adataihoz való hozzáférés. A KIFÜ elnökhelyettese, dr. Kópiás Bence szerint a regionális ASP központ felállítása olyan "pilot projekt", amelynek bővítése további uniós források bevonásával folytatódik, országos kiterjesztése pedig az évtized második felére várható.

Egységes rendszer kell  A KIM e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkára, Fekete Gábor a fejlesztéssel kapcsolatos szerdai sajtótájékoztatón elmondta: a korábbi támogatási projektek tapasztalatai szerint a magasabb szintű elektronikus megoldások technológiai problémái és üzemeltetési terhei akár még a megyei jogú városok szintjén is gondot okoztak az önkormányzatoknak. Ennek megfelelően a jövőben erőforrás-koncentrációra van szükség, különös tekintettel a jövőbeni kapcsolódó megoldások, például az elektronikus fizetés, a teljeskörű ügyfélazonosítás vagy a hibrid kézbesítési megoldások kihívásaira. A párhuzamos adatszolgáltatás és az eltérő minőségű adatok kiszűrése mellett fontos szempont a megfelelő konverziós lehetőségek biztosítása, illetve a KIM részéről a megfelelő szabályozási háttér kialakítása is.

Épül az új állami pályáztatási rendszer
Ez már nem kabaré: ütemterv az e-útdíjra

Ácsné Rátkai Ilona projektvezető az alkalmazás-portfólióról szólva a szakrendszerek és a keretrendszeri funkciók – utóbbiak estében az informatikai és üzleti feladatok – szerint sorolta be a fejlesztéseket. Az önkormányzatok belső működését és az elektronikus ügyintézést támogató szolgáltatások között megtalálható lesz az iratkezelő rendszer, az önkormányzati portálrendszer, az ipari és kereskedelmi rendszer, a gazdálkodási rendszer, az ingatlanvagyon-kataszter rendszer, illetve az önkormányzati adórendszer. Utóbbi három szakrendszer megvalósításáért a Magyar Államkincstár és a KINCSINFO felel.

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.