Az első céges honlap elkészítése után azzal kapcsolatban is összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogy az új oldalt miként tehetjük jól láthatóvá a világhálón.
Az internetes jelenlét hatékonyságát számtalan tényező befolyásolja, és a céges oldalak esetében is a folyamatos kísérletezés lehet a siker kulcsa. Persze a megfelelő eszközök kiválasztása mellett mérni is kell az eredményeket. Ez nem csak a tisztánlátás miatt fontos, de az olyan kérdésekben is segítheti a döntést, mint például a megfelelő csatornák kiválasztása vagy az ellopott tartalom kérdése.

SEO Valószínűleg a keresőoptimalizálás (search engine optimization) a legfontosabb dolog, amelyet a kis- és közepes vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagynak webes megjelenésük megtervezésekor. Pedig érdemes időt és energiát fordítani a megfelelő kulcsszavak kiválasztására, a tartalom lokalizációjára vagy címek és metaadatok meghatározására, mivel jórészt ezeken múlik, hogy a céges oldal mennyire lesz feltűnő az interneten. Nyilvánvaló, hogyha a keresők nem veszik észre, vagy csak a sokadik helyen hozzák a találatokat, a vásárlók is elmaradnak.

A SEO a keresőoldalakról áramló forgalom növelésének olcsó és hatékony módja. Általában a legnépszerűbb szolgáltatás, a Google a viszonyítási pont (sokan kifejezetten Google-optimalizálással foglalkoznak), de a többi keresőt sem jó figyelmen kívül hagyni. A legelterjedtebb analitikai eszközök, a Google Analytics vagy a Google Webmaster Tools mellett is rendelkezésre állnak egyéb hasznos megoldások, mint amilyen a Bing Webmaster Tools. A későbbiekben érdemes lesz figyelni az olyan új, egyelőre bejáratós szolgáltatásokat is, mint amilyen a konkurencia felmérésére szolgáló, nemrég indult MixRank.

Tipp: SEO blog - SEO bázis

Helyi adatbázisok és kritikák Persze nem csak a keresőkben való közvetlen kifizetődő, hiszen a látogatók más utakon is megtalálhatják a vállalkozás oldalát. Regisztrálhatunk a Foursquare vagy a Google Places szolgáltatásokra, de ennél is fontosabbak a hazai tematikus telefonkönyvekbe vagy például a Startlap családhoz hasonló gyűjtőoldalak. Mindez hosszadalmas és egyhangú feladat, de nagyon is kifizetődő, sőt a közvetve a keresőtalálatok közötti megjelenést is befolyásolja. Ugyanígy jó ötlet lehet, ha a cég mindenkit kritikák közlésére bátorít. Nem a pénzért vásárolt terméktesztekről van szó, inkább a hozzászólások és vélemények szétszórásáról a kommentek, fórumok és üzenőfalak között. Ezen a területen ugyanúgy érvényes, hogy a negatív reklám is reklám, vagyis bármiféle kritika a cég vagy márka online jelenlétét erősíti.

Tipp: A fórumok és gyűjtőoldalak titokzatos világa

Közösségi csatornák és blogok Igaz, hogy a Facebook kapcsán a legnépszerűbb téma az online játék vagy a videós csevegés, de a közösségi oldalak így is fontos marketingcsatornát jelentenek a vállalkozások számára. Minden egyes Facebook státuszüzenet, minden Twitter csirip, LinkedIn poszt és Google +1 kattintás újabb üzenet a világhálón. A közösségi oldalak emellett lehetőséget adnak rá, hogy a cég más oldaláról is bemutatkozzon. Felvázolhatják a vállakozás saját nézőpontját és bepillantást nyújthatnak működésébe, ami erősíti a márkát és kiegészíti az offline reklámtevékenységet. Az eredményeket az oldalak saját analitikája mellett érdemes olyan eszközökkel is vizsgálni, mint amilyen a ComScore és a Nielsen eszközei.

Tipp: A közösségi média vállalati alkalmazása

A blogolás ugyancsak a közösségi médiához kapcsolódó tevékenység, de fontosságát tekintve külön kategóriát érdemel. Egy KKV számára talán nem is létezik hatékonyabb marketingcsatorna a cége blognál: tekintélyt és hitelességet szerezhet, illetve rendszeresen értékes tartalommal látja el az ügyfeleket, akiket az extra betekintés jobban összeköt a márkával. Az olvasók és a keresők egyaránt szeretik a friss tartalmat, amelynek előállítására mindenképpen érdemes időt szánni. Ha nem jön szóba a saját blog telepítése, az ingyenes szolgáltatók is megteszik, mint például a Blogger vagy a hazai Blog.hu.

Tipp: új céges honlap nulláról - 1. rész

Tipp: új céges honlap nulláról - 2. rész

Tipp: az első céges Facebook oldal készítése

Képek és levelek Az olyan online képgalériák, mint a Flickr, szintén extra megjelenést biztosítanak. Semmi akadálya, hogy a cég ingyenesen létrehozza bennük saját galériáját, forgalmat és tartalmat generálva a céges oldalra. Ugyanígy megfontolandó a videós csatornák használata is, ami elsőre más világnak tűnik, de SEO-szempontból egyértelműen kifizetődő. A Google keresője például imádja a videókat (főleg, ha a YouTube-ról származnak), amelyek a céges oldalon is kifejezetten jól néznek ki. Fontos, hogy a hatékonyság érdekében a videókat ugyanúgy optimalizálni kell cím, leírás vagy nézetek szempontjából.

Tipp: Webvideo.lap.hu

Adott egy kiadós pofont a biztonsági hibajelentéseknek az MI

A nyílt forráskódú projekteknél, ahol a kódot gyakran önkéntesek tartják karban, hatványozottan jelentkeznek az új helyzet negatívumai.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.