Az első céges honlap elkészítése után azzal kapcsolatban is összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogy az új oldalt miként tehetjük jól láthatóvá a világhálón.
Az internetes jelenlét hatékonyságát számtalan tényező befolyásolja, és a céges oldalak esetében is a folyamatos kísérletezés lehet a siker kulcsa. Persze a megfelelő eszközök kiválasztása mellett mérni is kell az eredményeket. Ez nem csak a tisztánlátás miatt fontos, de az olyan kérdésekben is segítheti a döntést, mint például a megfelelő csatornák kiválasztása vagy az ellopott tartalom kérdése.

SEO Valószínűleg a keresőoptimalizálás (search engine optimization) a legfontosabb dolog, amelyet a kis- és közepes vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagynak webes megjelenésük megtervezésekor. Pedig érdemes időt és energiát fordítani a megfelelő kulcsszavak kiválasztására, a tartalom lokalizációjára vagy címek és metaadatok meghatározására, mivel jórészt ezeken múlik, hogy a céges oldal mennyire lesz feltűnő az interneten. Nyilvánvaló, hogyha a keresők nem veszik észre, vagy csak a sokadik helyen hozzák a találatokat, a vásárlók is elmaradnak.

A SEO a keresőoldalakról áramló forgalom növelésének olcsó és hatékony módja. Általában a legnépszerűbb szolgáltatás, a Google a viszonyítási pont (sokan kifejezetten Google-optimalizálással foglalkoznak), de a többi keresőt sem jó figyelmen kívül hagyni. A legelterjedtebb analitikai eszközök, a Google Analytics vagy a Google Webmaster Tools mellett is rendelkezésre állnak egyéb hasznos megoldások, mint amilyen a Bing Webmaster Tools. A későbbiekben érdemes lesz figyelni az olyan új, egyelőre bejáratós szolgáltatásokat is, mint amilyen a konkurencia felmérésére szolgáló, nemrég indult MixRank.

Tipp: SEO blog - SEO bázis

Helyi adatbázisok és kritikák Persze nem csak a keresőkben való közvetlen kifizetődő, hiszen a látogatók más utakon is megtalálhatják a vállalkozás oldalát. Regisztrálhatunk a Foursquare vagy a Google Places szolgáltatásokra, de ennél is fontosabbak a hazai tematikus telefonkönyvekbe vagy például a Startlap családhoz hasonló gyűjtőoldalak. Mindez hosszadalmas és egyhangú feladat, de nagyon is kifizetődő, sőt a közvetve a keresőtalálatok közötti megjelenést is befolyásolja. Ugyanígy jó ötlet lehet, ha a cég mindenkit kritikák közlésére bátorít. Nem a pénzért vásárolt terméktesztekről van szó, inkább a hozzászólások és vélemények szétszórásáról a kommentek, fórumok és üzenőfalak között. Ezen a területen ugyanúgy érvényes, hogy a negatív reklám is reklám, vagyis bármiféle kritika a cég vagy márka online jelenlétét erősíti.

Tipp: A fórumok és gyűjtőoldalak titokzatos világa

Közösségi csatornák és blogok Igaz, hogy a Facebook kapcsán a legnépszerűbb téma az online játék vagy a videós csevegés, de a közösségi oldalak így is fontos marketingcsatornát jelentenek a vállalkozások számára. Minden egyes Facebook státuszüzenet, minden Twitter csirip, LinkedIn poszt és Google +1 kattintás újabb üzenet a világhálón. A közösségi oldalak emellett lehetőséget adnak rá, hogy a cég más oldaláról is bemutatkozzon. Felvázolhatják a vállakozás saját nézőpontját és bepillantást nyújthatnak működésébe, ami erősíti a márkát és kiegészíti az offline reklámtevékenységet. Az eredményeket az oldalak saját analitikája mellett érdemes olyan eszközökkel is vizsgálni, mint amilyen a ComScore és a Nielsen eszközei.

Tipp: A közösségi média vállalati alkalmazása

A blogolás ugyancsak a közösségi médiához kapcsolódó tevékenység, de fontosságát tekintve külön kategóriát érdemel. Egy KKV számára talán nem is létezik hatékonyabb marketingcsatorna a cége blognál: tekintélyt és hitelességet szerezhet, illetve rendszeresen értékes tartalommal látja el az ügyfeleket, akiket az extra betekintés jobban összeköt a márkával. Az olvasók és a keresők egyaránt szeretik a friss tartalmat, amelynek előállítására mindenképpen érdemes időt szánni. Ha nem jön szóba a saját blog telepítése, az ingyenes szolgáltatók is megteszik, mint például a Blogger vagy a hazai Blog.hu.

Tipp: új céges honlap nulláról - 1. rész

Tipp: új céges honlap nulláról - 2. rész

Tipp: az első céges Facebook oldal készítése

Képek és levelek Az olyan online képgalériák, mint a Flickr, szintén extra megjelenést biztosítanak. Semmi akadálya, hogy a cég ingyenesen létrehozza bennük saját galériáját, forgalmat és tartalmat generálva a céges oldalra. Ugyanígy megfontolandó a videós csatornák használata is, ami elsőre más világnak tűnik, de SEO-szempontból egyértelműen kifizetődő. A Google keresője például imádja a videókat (főleg, ha a YouTube-ról származnak), amelyek a céges oldalon is kifejezetten jól néznek ki. Fontos, hogy a hatékonyság érdekében a videókat ugyanúgy optimalizálni kell cím, leírás vagy nézetek szempontjából.

Tipp: Webvideo.lap.hu

Hirdetés

Musk turbó fokozatban nyomta le Gatest

A többek között a Tesla alapításával hírnevett szerzett Elon Musk immár a világ második leggazdagabb embere.
 
Hirdetés
Hirdetés

A profik már nindzsákkal védik a szervereket

Hogyan igazodjunk el, és főleg mire figyeljünk a szolgáltatásként rendelhető virtuális szerverek között?

A cloud szolgáltatások legösszetettebb problémáit a kifejezetten a felhőre jellemző fenyegetettségek jelentik, amelyekkel már a szolgáltatóválasztás előtt érdemes tisztába jönni.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.